Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Afkopen pensioen?

Ik heb een aantal jaren geleden ergens kort gewerkt. Ieder jaar ontvang ik daarvan een pensioenoverzicht. Het gaat om een klein bedrag (zo'n 2000 euro).

Kun je zoiets afkopen? Want dat bedrag geeft voor mij geen meerwaarde als pensioen maar het is wel weer een aardig bedrag om op je spaarrekening te hebben.

Iemand van jullie ervaring hiermee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ervaring

ik kreeg vorig jaar bericht van tnt post,ik heb daar 5 jaar gewerkt en kon mijn pensioen afkopen (1500 euro).
na toestemming van mijn kant ,hebben zij het bedrag overgemaakt naar mij.
ik heb dit wel moeten opgeven aan de belasting waarna ik belasting heb moeten betalen .
dus hou er rekening mee dat het een bruto uitkering is.
ik weet trouwens niet of je zelf je pensioen uitkering kan laten uitbetalen,mij werd het aangeboden.

Jaymza

Jaymza

03-01-2010 om 21:56

Niet pas bij 65?

Mijn man heeft in een ver verleden ook ooit bij de post gewerkt. Ieder jaar krijgen we een keurig pensioenoverzicht. Iets van 60 euro per jaar wanneer hij 65 is. Hier echter geen afkoopaanbod gehad.
Ik dacht eigenlijk dat ze daar altijd mee wachten tot je 65e.

Jaymza

Hanne.

Hanne.

04-01-2010 om 11:46

Werk je nog

Ik weet niet of je nu ook nog ergens werkt, maar ik heb mijn pensioen van mijn kleine tussendoor baantje laten overhevelen naar het pensioenfonds van mijn huidige werkgever.

Krijg je nu geen cent voor natuurlijk, maar tzt komt alles tenminste bij 1 instelling vandaan

Moppeke

Moppeke

04-01-2010 om 21:36 Topicstarter

Dank

voor jullie reacties.

Ik wist niet dat alleen de pensioenmaatschappij je dat aanbod kan doen.

Ik denk dat overhevelen wellicht het beste is. Daar merk ik nu natuurlijk niets van, maar maakt over tig jaar misschien wel.

Groet, Moppeke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.