Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Allebei 4 dagen werken, tips en trics


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

14-02-2011 om 12:45 Topicstarter

Liora

geef mij die tips !!!!!

Manda Rijn

Manda Rijn

14-02-2011 om 12:50 Topicstarter

Zo net gesproken

met de mevrouw waarmee ik (als het lukt) mee moet samen werken, heel fijn en inhoudelijk super gesprek, veel herkenning (dat kan ik al, dat heb ik al gedaan etc). En ze gaf mij ook nog even tussen neus en lippen door wat tips, welke eigenschappen ik moet kenbaar maken in mijn brief en cv.

Minder dan 32 uur is niet wenselijk want het is nogal een zwaar takenpakket wat er komende 3 jaar aan komt, maar ze staan er wel open voor als de rest van de match goed is. Dus die 30 uur moet toch wel lukken, mooi ook weer prettig.

Zo, nog even broeden voordat ik de brief schrijf, geen idee hoeveel kandidaten er zijn, vermoedelijk niet heel veel. Goh het zou toch wel heeeeel erg leuk zijn, hopelijk word ik uitgenodigd.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2011 om 12:56

Vier dagen

Ik werk ook vier dagen, maar twee dagen daarvan ga ik pas om 10 uur naar mijn werk en kom dan 10 voor 9 weer thuis. Voor mij werkt dit het beste. Ik ben een avondmens en zou er nú moeite mee hebben om voor het werk dagelijks vroeg naar bed te moeten (vroeg is voor mij voor 11-12 uur). Met kleine kinderen ligt dat anders. Dan moet je toch al dagelijks vroeg je bed uit en dan zou het mij niets uitmaken. Vier dagen is voor mij wel de limiet, maar ik voel me daarbij wel eens schuldig naar man toe. Hij neemt die 5de dag niet vrij en dat zou financieel gezien ook niet verstandig zijn.
Wij eten overigens, door ons werk, dagelijks rond kwart voor 7. Het eten is óf al eerder klaargemaakt, óf een dochter heeft het gemaakt (iets wat met kleine kinderen uiteraard helaas niet mogelijk is) en door ons/mijn rooster kunnen er twee keer per week uitgebreid boodschappen gedaan worden. Op vrijdag haal ik na het werk soms nog vergeten zaken, wat in 1 tasje gedragen kan worden. De avond kan voor mij meestal beginnen als de afwas weggewerkt is (nu heerlijk in de afwasmachine gezet kan worden) en ik een was in de wasmachine gedaan heb. Op maandag en donderdag (en zondag) heb ik standaard vrij.
Ik zeg er eerlijkheidshalve bij dat ik betwijfel of ik het rooster zoals ik nu heb zou willen als de kinderen nog klein waren geweest. Dan had ik het denk ik over meer dagen uitgesmeerd. Nu is het 4 keer 8, dan zou het 5 keer 6 geworden zijn denk ik. Maar vanwege de inkomsten zou dat aantal uren wel minimaal wenselijk zijn geweest.

Vroeg opstaan

Ik sta 3 dagen in de week om 5.40 op, practisch nog nacht dus. Heb net gehoord dat ik per mei geen baan meer heb en stiekem vind ik het wel heerlijk dat de wekker dan niet meer zo vroeg gaat.

Je went gewoon aan vroeg opstaan. Ik ga ook vroeg naar bed, soms lig ik er niet lang na zoon in (voor zevenen!), maar dat komt ook omdat ik zwanger ben.

Manda, ik hoop dat je op gesprek uitgenodigd wordt - succes.

liora

liora

14-02-2011 om 14:09

Manda

Doe ik even in dreumestijd ok

Rosase

Rosase

14-02-2011 om 15:17

Ook gedaan

Toen onze oudste nog heel klein was.

30 uur verdeeld over 4 dagen en daarbovenop nog een flinke reistijd.
Daardoor kwam er in de dagen dat ik werkte altijd heel veel op de schouders van mijn man terecht, hij nam het brengen en halen namelijk grotendeels voor zijn rekening.
Wij hadden 3 dagen kdv en een dag in de week oppas aan huis die ook poetste.

Ik ging toen met de trein en dat was echt de tijd dat ik nog eens tijd had voor een tijdschrift of een boek. Bovendien hoefde ik op mijn vrije dag eigenlijk niets want oudste was echt nog een baby.

Was toen goed te doen, eigenlijk. Ik vond eigenlijk dat ik het toen absoluut niet drukker had dan nu met 3 en minder uren te werken. Ik mis de rustige relaxritjes in de trein toch best wel eens.

De tip die ik je kan geven is: besteed uit wat er uit te besteden valt. Dus poets, strijk, evt. was en boodschappen. Dat scheelt zoveel in je tijd en energie.

Rosase

Rosase

14-02-2011 om 15:19

Oja

Mijn huidige baan was eigenlijk voor 36 uur. Ik had in mijn brief gezet dat ik een baan voor 24 uur per week zocht en dat bleek uiteindelijk eigenlijk geen probleem te zijn.

Vragen kan dus altijd....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-02-2011 om 15:51

Ook beiden 4 dagen

Wij werken ook beiden vier dagen. Wat ik erg prettig vind, is dat wij beiden flexibel zijn: werktijden kunnen we zelf bepalen, we kunnen gerust een dagje vanuit huis werken etc. Dat scheelt érg veel gedoe.
Daarnaast: werkster en 1 x per week de boodschappen (we plannen dus voor de hele week wat we gaan eten). Mijn wekker gaat ook geregeld om 6.15 uur af, maar daar wen je echt aan. En als je maar vaak genoeg vroeg opstaat, begin je het vanzelf prettig te vinden om 's avonds wat vroeger naar bed te gaan. Hoewel ik eigenlijk zelden voor middernacht in bed lig.

Manda Rijn

Manda Rijn

14-02-2011 om 18:04 Topicstarter

Oh ja holden

dat is natuurlijk inderdaad zo, ja dan doe ik het zelfde werk voor minder geld. Ok dank voor de tip.

Polly Shearman

Polly Shearman

14-02-2011 om 19:27

Hier

werkt man 5 dagen, ik 4-5-of 6 dagen, en dan onregelmatig. We maken geen gebruik van kinderopvang. zoons sporten 3 keer per week, man 2 keer, ik 4 keer. We hebben geen hulp in de huishouding. Ik moet er regelmatig om 5.30 uit. en anders om 6.45. Of ik werk tot 2300 u. Ik woon met 4 mannen in dit huis, waarvan er 2 zeker, en 2 waarschijnlijk ADHD hebben. Ik volg een studie, en heb een druk sociaal leven.

ik kan je zeggen, het is NIET te doen!! echt niet.. ik plan me suf maar de heren houden zich niet of nauwelijks aan afspraken en regelmatig loopt alles in de soep. Ik ben chronisch over vermoeid, ons huishouden is NIET netjes, ik dank god op mijn blote knieen als ik eens een keer de bodem van de wasmand zie ( zo eens per maand) en je kan hier van de vloer eten!

maar ik geniet me suf! Heerlijk! kom maar op! Nooit saai hier! whahahah

Haha, polly (ot),

Lekker blijven genieten!
Eens per maand de bodem van de wasmand zien is best luxe trouwens!

dc

dc

14-02-2011 om 22:06

Dat ding heeft een bodem?

liora

liora

14-02-2011 om 22:59

Ja!

Zojuist heb ik ook de bodem gezien! (van de witte mand dan)

Yvon Meijer

Yvon Meijer

14-02-2011 om 23:18

Wasberg

Bodem zien? Ik zie die hele wasmand soms niet eens

Rosase

Rosase

14-02-2011 om 23:53

Ik zie de bodem alleen

Als ik de wasmand onderste boven hou om hem leeg te maken.

En dan zet ik hem terug in de badkamer, draai me om en dan is ie opeens weer helemaal vol. Blijf het iedere keer weer een wonder vinden?!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2011 om 01:44

Bodem ook gezien,

tijdens het zoeken naar een bepaald kledingstuk, en toen snel weer de was terug gedaan! Die wasmand is nóóit leeg...

Polly Shearman

Polly Shearman

15-02-2011 om 10:28

Ha!

als ik aan man vraag of hij ff die wasmand wegvouwt. Gaat hij eerst de strijkplank pakken, klaar zetten, de radio of tv op de juiste zender er bij, en gaat dan alle dingen heel strak opvouwen, echt hij doet het PERFECT, helaas doet hij dan over 1 wasmand een hele ochtend. Dan kom ik binnen en vind ik keurig 6 stapels strak gevouwen kleding en handoeken. Voor alle gezinsleden 1 stapel en nog een die naar de badkamer moet. Ik vouw zo'n wasje in 5 a 10 min weg, en dan ligt het in de kasten. Ik vouw niet op de strijkplank, ik vouw in de lucht. ik schut het uit, vouw de mouwen naar binnen dubbel en hup de kast in. In ons huishouden heb je geen tijd om alles PERFECT op stapels te vouwen, je moet door en door, want voor je het weet ligt er weer een berg. Manlief ziet dat niet, echt niet. Die doet ook een hele ochtend over de wc poetsen. Van boven tot onder, alle tegeltjes, tot in detail! ja dat is mooi, en fijn... voor 1 keer per maand ofzo. Maar ik doe die toiletten elke dag! dat kan in 3 min. Borstel erdoor, doek erover,doek over nevel hoogte, en een dweil erdoor. Klaar! ALs je dat elke dag doet is het echt schoon genoeg. Dan hoef je idd maar 1 keer per maand alle tegels te doen enz.. en 1 keer per jaar met een tandenborstel alle voegen! whaha
Manlief snapt het gewoon niet. Misschien moet ik ook maar gaan sparen voor een werkster, want vandaag moet ik bijvoorbeeld om 15 uur gaan werken tot 2300.
Ik ben nu de hele dag aan het huishouden, ik laat alles keurig achter voor manlief en de mannen. Morgen vroeg is het hier weer een chaos, dat gebeurt gewoon, en dan doe je niks geks.

groet, polly
* opweg naar de bodem van de wasmand*

Manda Rijn

Manda Rijn

15-02-2011 om 21:52 Topicstarter

Bodem wasmand?

als die lang niet in zicht is dan begint het te stinken, natte kindersokjes, beschimmelde slabbetjes..

Ik heb een bevestiging gekregen dat mijn brief/cv ontvangen is en dat de inschrijfdatum verlengd is. Spannend, nu nog 2 weken wachten. En ik heb omdat ik er na vandaag de motivatie er niet meer voor heb bij mijnj huidige werkgever kenbaar gemaakt dat ik die uitbreiding vanaf april niet zie zitten, misschien trekken zij wel hun conclusies, maar goed, dit wil ik gewoon niet (is mij min of meer opgedrongen, baal ik erg van hoe dat gegaan is). Pfff, misschien neem ik wel een te groot risico, straks lukt het allemaal niet en sta ik vanaf de zomer werkloos op straat.... NEE het lukt vast wel nog komende maanden, gewoon volhouden.

Vic

Vic

15-02-2011 om 23:07

Dat dan weer wel

Het is hier een grote puinhoop, maar ik wil toch altijd wel op zondagmiddag mijn wasmand leeg hebben. Vanaf vrijdagochtend ligt de badkamer dus altijd vol met hoopjes was. Stapeltje wit, bont, handdoeken, etc. Je hoeft er niet naast te blijven staan, dus tussen de bedrijven door gooi ik een nieuw stapeltje in de was. Is wel een fijn gevoel als dan alles weg is. Helaas altijd maar voor korte duur, de mand is nu alweer halfvol.

Heeft-ie een bodem dan?

Hoe ziet die eruit?

Polly Shearman

Polly Shearman

15-02-2011 om 23:46

Trots

Ja hoor ik kan trots melden dat ik vanmorgen de bodem van mijn beide wasmanden heb gezien, echt waar. ze zijn 5 hele minuten helemaal leeg geweest! hoera!

Wauw, polly....

*blik vol bewondering*

vroege vogel

vroege vogel

16-02-2011 om 16:44

Vroeg opstaan

daar raak je op den duur echt wel aan gewend hoor. Op mijn werkdagen sta ik om kwart voor 5 op en begin om 6 uur. Op mijn vrije dagen sta ik een kwartier later op, samen met mijn partner die ook altijd op tijd de deur uit moet. Wel ga ik 's avonds op tijd naar bed anders word ik toch wel moe aan het eind van de week, heb ook lichamelijk werk dus dat speelt natuurlijk wel mee.

Manda Rijn

Manda Rijn

17-02-2011 om 11:38 Topicstarter

Bedankt

voor alle input, oh ik hoop zo vreselijk dat ik op gesprek mag komen en het wordt. Ik heb het zo gehad op mijn huidige werk (niet qua studenten want les geven vind ik erg leuk, maar de omstandigheden zijn zo beroerd, ik heb ook nog steeds mijn nieuwe contract nog niet, totale verrassing dus wat mijn salaris is volgende week... zo belabberd, ben er al zo vaak achteraan gegaan).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.