Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zoe

Zoe

10-06-2009 om 08:00

Andere baan kan dat

Even een vraagje. Ik zit momenteel in de ziektewet. IK heb lichamelijk zwaar werk en heb momenteel lichamelijke klachten.

Ik wil graag van werkgever switchen en ben aan het solliciteren.
Nu wordt ik door meerdere mensen gewaarschuwd dat als ik nu solliciteer dat problemen met mijn huidige werkgever kan opleveren.

Volgens mij valt dat mee omdat ik alleen solliciteer op banen die lichamelijk een stuk minder inspannend zijn dan mijn huidige baan.

Mijn ziekmelding momenteel is echt puur lichamelijk.

Kan/ mag ik nu wel solliciteren? Hoe pak ik dat naar mijn huidige werkgever aan? Moet ik verplicht vertellen dat ik solliciteer of is het alleen handig dat ik het meld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom niet?

Wat zou de werkgever er dan voor probleem mee kunnen hebben? Als jij een andere baan vindt en ontslag neemt bij je huidige werkgever is hij van je af, en daarmee ook van de verplichting om je loon door te betalen tijdens je ziekte.

Mijn gok: als je je werkgever vertelt dat je naar wat anders zoekt krijg je een dikke zoen en een gebakje bij de koffie

Zonder dollen, ik zie echt het probleem niet (of mis ik iets, mede-forummers?) en ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat je met je werkgever overlegt over het opgeven van referenties. Hij kan misschien wel verklaren dat je een geweldige kracht bent, maar helaas lichamelijk niet geschikt voor je huidige werk, maar dat hij je van harte kan aanbevelen.

Succes met je sollicitaties!

Temet

Zoe

Zoe

10-06-2009 om 14:14

Bedankt

Voor de reacties. Ik dacht al dat ik gewoon kon solliciteren, juist omdat mijn ziektemelding met lichamelijke arbied te maken heeft en ik juist werk zoek dat lichamelijk minder belastend is voor mij.

Mensen zijn denk ik inderdaad in de war met kortdurig verlof (griep etc.) maar ging toch twijfelen.

Bedankt dat jullie me verder op weg geholpen hebben en ik hoop dat ik snel kan melden dat ik weer aan het werk ben.......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.