Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lidewei

Lidewei

16-12-2011 om 00:11

Andere naam gebruiken

Mag je zo maar een andere naam nemen en gebruiken? Naam 1 is het email adres, naam 2 is de rekening waar ze mee betaald en ik kom er nu achter dan naam 3 haar echte naam is (want ik heb naam 1 en foto gezien op internet, en zo heet ze helemaal niet). Ze gebruikt de naam om zich ergens voor in te schrijven (overeenkomst). Is dit niet valsheid in geschrifte?

Lidewei

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

16-12-2011 om 11:16

dat mag in dit geval, want je e-mail adres kan echt alles zijn wat je bedenkt.
De rekening waarmee betaald is hoeft niet haar rekening te zijn.
zolang ze maar op het aanmeldings formulier de juiste gegevens op geeft denk ik. En ook dan kun je je afvragen of dat nodig is.
Ik zou wel verwachten dat als er een legitimatie bij moet ivm bv een leeftijdscheck dat dan de gegevens overeenkomen.

Lidewei

Lidewei

16-12-2011 om 14:16

Amk

Ik zal het iets verduidelijken.
Ik heb een onderneming, en een klant gaat met mij een overeenkomst aan. Dan is de klant toch verplicht om de werkelijke naam te gebruiken in de overeenkomst?
Ik snap namelijk wel waarom die klant een andere naam heeft genomen. Deze persoon staat er om bekend dat ze al eerder fraude heeft gepleegd is een soortgelijk geval. Kortom; ik loop een risico als bedrijf, want ik wist niet dat het om haar ging! In dat geval had ik een andere betalingsregeling kunnen voorstellen, bijv. uitsluitend betaling vooraf. (ipv nu achteraf, en ik vrees dat ik al weet wat de uitkomst is)
Of mag je naam a opgeven, naam b als emailadres hebben en naam c als rekeningnummer en dan blijk je toch d te heten?
Als op de overeenkomst naam a staat en je ondertekend dit, dan is dit toch valsheid in geschrifte/

Lidewei

amk

amk

16-12-2011 om 16:59

A en d gelijk

Of mag je naam a opgeven, naam b als emailadres hebben en naam c als rekeningnummer en dan blijk je toch d te heten

Ik zou denken dat a en d gelijk moeten zijn.
maar b en c kunnen om allerlij redenen verschillend zijn. Het hebben van meerdere mail adressen met verschillende namen is niet ongebruikelijk. (Denk alleen al aan de tip om een hotmail adres aan te maken om spam te weren) Ook hoef je je rekening niet te betalen van een rekening op je eigen naam natuurlijk. Je kunt ook iemand anders voor je laten betalen. Ik denk dat je je daar ook niet aanvast moet pinnen.

Wel wat Beemer ook zegt: de naam op de overeenkomst moet de rechtsgeldige naam zijn.
Maar idd bel eens de jurofoon of bv je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt.

Tirza G.

Tirza G.

16-12-2011 om 23:33

Tenzij

ze gehuwd is en haar eigen en mans' naam door elkaar heen gebruikt?

Tirza

Lidewei

Lidewei

17-12-2011 om 09:41

Dat kan tirza

Dat kan Tirza, maar als ze nooit haar mans naam en haar eigen naam samen heeft gebruikt en nu komt ze op eens op de proppen met een nieuwe voor én achternaam...
En ze heeft onder haar oude naam al eens tientallen mensen geld afhandig gemaakt en nooit terugbetaald. Ze reageert nu ook niet op de mail die ik gestuurd heb waarin ik vraag hoe ze nu echt heet. Dat zegt denk ik genoeg; ze wil niet dat ik achter haar identiteit kom. Ik heb al vaker een mail gestuurd dat ik niet snap hoe ze nu heet. Maar ik ben achter haar werkelijke naam gekomen. Maar ik schijn dat niemand te mogen vertellen, want dat is laster heb ik me laten vertellen. Jammer, want zo zouden meer mensen gewaarschuwd kunnen worden....

Lidewei

Tijgeroog

Tijgeroog

17-12-2011 om 10:29

Lidewei

Kijk eens op opgelichtopinternet.nl

Kun jij er zelf nog onderuit, zonder kosten?

Aangifte

Dit is niet zo maar een onbetaalde factuur blijkbaar. Dan zou je nog iets kunnen via een incassobureau. Dit lijkt inderdaad meer op fraude. Misschien toch eens navragen op het politiebureau, misschien weten zij welke stap je kan bewandelen bij oplichting?

+ Brunette +

+ Brunette +

17-12-2011 om 17:37

Suggestie

Kun je geen neutrale brief sturen dat je vanwege onduidelijkheid omtrent de identiteit vooruitbetaling verlangt? Wel erbij zetten dat de inschrijving vervalt als ze voor een bepaalde datum niet heeft gereageerd.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

19-12-2011 om 14:08

Laat je niet intimideren!

En gebruik je gezonde verstand. Natuurlijk moet je een contract altijd ondertekenen met je echte naam, vanzelfsprekend. Sterker nog, dat moet je geslachtsnaam zijn, of in ieder geval moet je die vermelden.

Als je al geld te goed van haar hebt, zou ik haar officeel sommeren het beschuldigde bedragte voldoen, zo niet, dan zou ik geen enkele werkzaamheid uitvoeren. Als ze niet op de sommatie reageert (aangetekend) dan doe je aangifte.

Verder laat je niet in de maling nemen. Het is geen laster om anderen te vertellen dat persoon A. een oplichter is als dat waar is, je mag altijd iemands echte naam vertellen. Ze probeert je gewoon bang te maken en te intimideren. De meeste mensen zijn nogal makke schapen en laten makkelijk over zich lopen, daar rekenen ze op en zo kunnen ze steeds meer slachtoffers maken. Doe jij dat nou niet!

Lidewei

Lidewei

20-12-2011 om 09:26

Mark

Ik laat vooral niet over me heen lopen en heb de desbetreffende persoon al gewezen op t feit dat ik me afvraag hoe ze nou heet. Beste petra, of moet ik wilma zeggen heb ik geschreven. In een email daarna heb ik haar gevraagd om haar werkelijke naam omdat ik graag weet met wie ik zaken doe. Nog niets op gehoord.
Gelukkig gaat t nu nog om een klein bedrag van nog geen 3 tientjes, en die vordering blijft open staan natuurlijk. Mijn idee was ook al om niets meer te leveren zolang ze haar werkelijke naam niet prijsgeeft. Of toegeeft dat ze vroeger zo heette, maar door een scheiding een andere achternaam heeft en haar voornaam aangepast heeft.
En dat ik niet mag zeggen dat persoon A eigenlijk persoon B is heb ik niet van die klant, maar van een kennis van me die dit soort dingen zakelijk ook al eens aan de hand heeft gehad. Dat schijnt dus wel laster te zijn, maar aangifte bij de politie schijnt dan weer wel te kunnen. Dat laatste vind ik ver gaan voor 3 tientjes, maar da's een ander verhaal.

3 tientjes

Ik schreef al eerder dat ik het wel zou melden op het politiebureau als je echt het gevoel hebt dat ze fraudeert. Bij jou is het 3 tientjes, maar je bent vast niet de enige die opgelicht is. Ik zou het doen als ik erger kan voorkomen. Als je voor 30 euro in een winkel steelt ben je ook een dief.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.