Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

RiaK

RiaK

13-03-2009 om 22:12

Arbeidsongeschikt door onzekerheid en faalangst?

In een andere rubriek las ik dat iemand arbeidsongeschikt is door onzekerheid en faalangst.

Hoe kan dat en geldt arbeidsongeschiktheid meteen voor alle functies die er zijn? Is er nu niets te vinden waar iemand wel in kan werken of hoeft dat niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nagellak

Nagellak

13-03-2009 om 22:41

Vriendin

Een vriendin van mij heeft dat ook. In iets mindere mate, gelukkig. In die zin, dat ze wel (weer) werkt. Maar het is soms erg moeilijk. Eigenlijk bevalt het werk niet zo goed en wil ze iets anders. Maar er gaan maanden of inmiddels misschien wel jaren overheen voor ze zich ertoe durft te zetten om echt iets anders te gaan zoeken. En probeer maar eens een baan te vinden met nul komma nul werkdruk. Dat is vrijwel onmogelijk. Het hele zoek en sollicitatie proces is natuurlijk ook al een en al stress. En als je ervan overtuigd bent dat je nergens echt goed in bent en dat niemand op je zit te wachten wordt het nog moeilijker.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

16-03-2009 om 14:00

Aow

Tja, om heel eerlijk te zijn lijkt dat me iets waarbij je lang geleden, toen de AOW nog een handige dumpplek was, voor in de AOW kwam.

Het lijkt mij dat het het probleem ook alleen maar groter maakt, iemand met onzekerheidsproblemen wordt in de AOW geparkeerd en zal zich dan alleen maar nuttelozer en onzekerder gaan voelen. Als je niks verwacht van mensen komt er meestal ook niks van hen terecht en voelen ze zich ook alleen maar waardelozer.

Kortom het lijkt mij dat dat soort mensen niet in de AOW thuis horen, maar de therapie meer op zijn plaats is.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

16-03-2009 om 14:04

Probleem

Maar wat is precies het probleem? Dat het werk niet zo bevalt? Volgens mij is werk bedoelt om in je dagelijkse behoeften te kunnen voorzien. Werk hoeft helemaal niet leuk te zijn. Als je ook nog werk wilt dat je leuk vindt dan moet je zorgen dat a weet wat je wilt, en b. dat je daar de juiste opleiding en juiste aanleg voor hebt en c. je best doen zo'n baan te vinden. Zo niet, dan zul je 't moeten doen met wat minder leuk werk.

Mark, volgens mij bedoel je de WAO en niet de AOW.

En ja, bij zeer extreme onzekerheid en faalangst zou je in de WAO of WIA kunnen komen. Je hebt het dan over psychiatrische patiƫnten. Maar gewoon wat onzeker en ietwat faalangstig, dan dus niet.

Overigens is het niet de kwaal, maar het verlies van verdiencapaciteit de sleutel of je wel/niet een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

16-03-2009 om 14:24

Wao

Ik bedoel inderdaad uiteraard de WAO, ik gooi ze altijd door elkaar, misschien ben ik wel dyslectisch

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.