Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

sinas

sinas

27-09-2010 om 23:12

Arme gevangen hebben honger


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als ze inkomen hebben

en daarbij kunnen dan vind ik het helemaal niet verkeerd als ze zelf dus betalen voor meer dan de basis die de belastingbetaler al betaald voor ze.

Dus huur van tv, meer dan die 6 boterhammen etc

sinas

sinas

29-09-2010 om 13:22

Inkomen als bijv bijstand

en dergelijke komt te vervallen als je in de gevangenis komt. Kennelijk kun je wel wat bijverdienen in de gevangenis door te werken. Lijkt me logisch dat daarvan dan extra dingen betaald kunnen worden.

Maylise

Maylise

29-09-2010 om 13:27

Inkomen

Gevangen kunnen meestal wel werken maar ze verdienen heel weinig. Paar euro per dag. Gevangeniswinkel is bovendien heel duur, niet te vergelijken met de Aldi of zelfs de AH. Van die paar euro kunnen ze dus niet veel kopen. Niet alle gevangen hebben familie/vrienden die ze eens wat geld toestoppen. Ik weet trouwens niet of dat laatste mag. In elk geval van wat ze verdienen kunnen ze echt nauwelijks wat kopen.

Misschien is het wel een goedkopere oplossing om de gevangen wat meer te laten verdienen per dag en de winkel wat goedkoper te maken. Dan kunnen ze zelf extra eten betalen en kunnen ze ook zelf kiezen wat ze liever kopen.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 02:26

Eigen verdiensten

Van de eigen verdiensten kunnen ze een zak chips kopen voor de lekker, maar ik zou het idioot vinden als ze er brood van moeten kopen omdat hun maag knort door een te krap aanbod. Gevangenen bepaalde rechten ontnemen omdat ze iets hebben gedaan, tja... had je het maar niet moeten doen, maar eten en drinken naar behoefte, een bed om in te slapen en een (voor die omstandigheden) knappe wc vind ik bij de basisverzorging horen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.