Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fan

Fan

18-06-2013 om 20:13

Artiest te laat bij concert, en dan?

Binnenkort gaan we weer naar een aantal concerten en ik hoor momenteel veel negatieve berichtgeving over artiesten die veel te laat beginnen.

Hoe zit dat eigenlijk met je recht, vraag ik me af? Is er sprake van een wanprestatie wanneer een artiest 2 uur te laat komt opdagen? Gelukkig nog niet meegemaakt, maar het is schering en inslag.

Kun je dan nog ergens terecht om je recht te halen?

Iemand hier die het weet?

P

P

19-06-2013 om 08:37

Bieber

Ik weet van dat concert van Justin Bieber dat ze bussen regelden omdat de laatste trein vertrokken was? Helaas waren er ook al kinderen eerder weg gegaan of wisten niets van een bus.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2013 om 18:41

Ach recht recht...

Ik geloof niet dat je hier op rechten kunt wijzen. Als je geen zin hebt in die sterallures dan kun je beslissen om niet te gaan. En als je gaat omdat je zó'n enorme fan bent van die artiest, dan heb je die wachttijd ervoor over. Zo'n artiest zou misschien weer eens moeten voelen dat het succes valt of staat met de fans, wees blij dat ze naar het concert komen!

P

P

19-06-2013 om 20:06

Nou kaaskopje

Vertel dat die ouders van de bieberkinderen! Die mafkees kwam bij heel erg veel Europese concerten twee uur te laat. Die vergeet gewoon dat heel veel jonge kinderen betalen om hem te zien.

Ik vind het te gek voor woorden!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2013 om 21:52

Eens

Het is een over het paard getild joch. Ik vraag me serieus af of ik mijn kind daar heen zou laten gaan.

Monique D*

Monique D*

20-06-2013 om 17:37

Te laat komen: gewoonte van artiesten?

Kaaskopje:
En als je gaat omdat je zó'n enorme fan bent van die artiest, dan heb je die wachttijd ervoor over.""
Daarom zou je als fan een auto moeten regelen om erbij te kunnen zijn! Dan kan je die wachttijd incalculeren en kan je het hele concert, dat natuurlijk een uur of een paar uren later eindigt meemaken en met eigen vervoer naar huis gaan.
Tja.. die artiesten beginnen hun eigen tijd te bepalen wanneer ze aanvangen met het concert, de fans wachten toch wel..! Ik weet wel dat dit grapje Bieber veel centjes heeft gekost, want de kosten van vervoer voor mensen die niet meer terug konden naar huis waren voor hem!
Jaaaaaaaaren terug had ik nog een concert van Nico Haak meegemaakt in een randgemeente van Amsterdam. Hij kwam meer dan een uur te laat en gaf als reden dat hij het dorp niet kon vinden... of dat zo was? Toen bestonden er nog geen TomToms!

Daantje50+

Daantje50+

20-06-2013 om 18:08

Oftewel..

Niks nieuws onder de zon.
De Bieberin hier vond het niet erg dat ze moest wachten. Genoeg vermaak in het Gelredom en een ervaring waar ze nu nog blij van wordt. Geen verschil met mij toendertijd, wachtend in noodweer op U2 in de Kuip. Je denkt echt niet aan grotemensen dingen als ..ze zijn te laat..of ...ze zijn arrogant. Lekker genieten van het gedoe.

Bij Bieber denk ik dat er een security dingetje mee speelt, zo het buitengebeuren bekijkend toen dochter al lang binnen was. Toerbussen, limousines via allerlei ingangen ruim een uur lang. Rara, waar zit HIJ?
Gelukkig zaten de meeste Bieberinnen al binnen, want die meiden zijn echt scary als ze HEM vermoeden.

lennest

lennest

20-06-2013 om 18:56

Rihanna -alert

Ik was van plan om met de trein naar het concert van Rihanna te gaan, maar dat doe ik nu naar niet! Ik moet er echt niet aan denken dat ik niet meer baar huis kan. Bedankt voor de waarschuwing!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2013 om 01:51

Iennest

Je kunt er ook voor kiezen om via een veilingsite een goedkope overnachting te regelen, zodat je in de buurt kunt slapen en op je gemak weer terug kunt reizen de volgende dag.

kastanjet

kastanjet

21-06-2013 om 07:52

Niet alleen schuld artiest

Heb een tijd meegetourd met een Amerikaanse band en deed de merchandise. Het kwam ook voor dat de zaaleigenaar pas 2 uur later wilde beginnen, omdat de drankomzet nog niet hoog genoeg was op dat moment... Het ging overigens niet om een wereldbetoemde band (wel altijd uitverkocht, maar wachten is nooit leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.