Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Assessment

voor het eerst van m'n leven ga ik een assessment doen. Buro neemt nog contact met me op. Welke vragen moet ik al aan hen stellen om me goed voor te kunnen bereiden op de dag zelf?

Ik weet dat er vanuit potentiële werkgever is gevraagd of ze specifiek willen letten op mijn vermogen tot het verwerken en toepassen van nieuwe informatie. Recruitment dacht dat ze dan wel de postbak zouden gaan doen.

Ik wil vragen welke testen ik kan verwachten maar is er nog iets anders?

Tips over wat ik het beste kan oefenen?

En hoe ik in hemelsnaam 's avonds in slaap kom? Ben al een aantal weken met procedure bezig en ondertussen kan ik niet in slaap komen van m'n hoofd die wakker blijft van enthousiasme en zenuwen.

groet
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-07-2012 om 09:48

Uitleg

Ik kreeg vooraf van het bureau een uitgebreide beschrijving van alle verschillende testen, met voorbeelden erbij. De postbaktest was er ook bij, geweldig leuk was die. Ik heb me trouwens de hele dag wel vermaakt. Er is niets moeilijks aan, je hoeft alleen maar te reageren zoals je van nature zou doen. Haha ik was zelf overigens wel nerveus juist voor die postbak, omdat ik het daar een beetje van moet hebben qua kwaliteiten

Beemer!

ten eerste wat leuk dat je gevorderd bent in de procedure. En nu een assesment, dikke stress. Zelf heb ik een aantal jaren geleden een assesment gedaan ivm een loopbaanoriëntatie. Inderdaad de postbaktest. Als je een beetje logisch nadenkt en anticipeert op de info die je binnen krijgt, dan kun jij die prima. In mijn ogen is het vooral laten zien dat je wat doet met de informatie die binnenkomt en in welke volgorde.
Verder zijn er allerlei testen te bedenken waarbij je kunt onderzoeken wat iemand met gekregen informatie doet. Ik moest aan de hand van informatie gesprekken voeren met mensen. Tja...meer kan ik daar eigenlijk niet over zeggen. Realiseer je goed de rol die jij speelt in het assesment, dat scheelt al een boel. Dat kan de invulling die jijg eeft aan de rol bepalen.
En verder, denk tijdens het assesment in vredesnaam niet (en eigenlijk is er niet aan denken ook weer een kunst, want volgens mij is het mission impossible) ik doe het niet goed, ze vinden het niks, ik doe vast net het verkeerde, waarom weet ik nu niks te zeggen, andere kandidaten doen dit vast veel beter...nou, zal ik even doorgaan? Dat zijn dus allemaal gedachten die je niet gaan helpen.
Je bent niet voor niks zo ver gekomen en als het zo is dat je echt helemaal niks kan en je bent bang dat ze daar nu achter gaan komen...dat is niet zo, want je realiseert je niet dat je veel vaardigheden in huis hebt waar je je simpelweg niet bewust van bent.

Wat je trouwens nog wel zou kunnen oefenen, maar ik weet niet of je dat krijgt, is een psychologische test. Mij heeft het wel geholpen om een paar van die oefeningen te doen, zeg maar weer even leren om logisch na te denken. Niet dat ik dat niet kan, maar oefening baart wel kunst, zeg maar.

Nou, zet 'm op!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.