Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

(Janneke67)

(Janneke67)

13-12-2010 om 09:44

Atvdagen kwijt?

Wij balen!

Manlief heeft per abuis zijn verlofdagen afgeschreven dit jaar, ipv eerst zijn ATVdagen.

Met als resultaat...hij heeft nog paar verlofuren staan en nog heel veel ATVuren. Nu zegt P&O dat dit niet meer te corrigeren is.

Het is natuurlijk nooit zijn bedoeling geweest om die verlofuren eerst te nemen, om vervolgens zijn tegoed aan ATV te laten vervallen. Want dat gaat per 1 januari gebeuren...ATVuren kun je niet mee overnemen, verlofuren wel.

Hij heeft gewoon altijd de verkeerde kolom ingevuld. STOM, oke...maar dit was nooit de bedoeling. Nu zegt P&O dit niet te kunnen corrigeren....

Klopt dat?! Is het gewoon eigen schuld dikke bult???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-12-2010 om 10:17

Kan

hangt van het systeem af.
Maar meestal moet dit wel te corrigeren zijn. Het kan wel veel werk zijn. Ik vind het ook vreemd dat de gene die de verlof aanvragen moet goedkeuren niet al eerder een opmerking heeft geplaatst.

Wij krijgen een reminder en gelijk de uitleg hoe te corrigeren.

Rosase

Rosase

13-12-2010 om 20:08

Ooh wat flauw...

Daar zou ik nou spontaan 3 weken buikloop van krijgen

Manlief heeft ook ooit zoiets gehad, maar dan bij een faillissement. En toen was het dus niet meer te corrigeren.

Bij ons is alles nog te corrigeren. Wij kunnen namelijk zelf achteraf werkbrieven afkeuren en opnieuw indienen.

(Janneke67)

(Janneke67)

13-12-2010 om 20:21

Dus het kan wel

Nu hebben we contact gehad met zijn baas, die vind ook wel dat het gecorrigeerd mag gaan worden. Alleen P&O weet niet of ze dit nog in de laatste weken van het jaar kunnen corrigeren?

Dus we wachten even af.

Puck

Puck

13-12-2010 om 21:05

Tuurlijk janneke

Als er zo overduidelijk gewoon een foutje is gemaakt zonder moedwil dan heb je wel een erg vervelende baas als hij/zij het niet wil corrigeren. Lijkt er meer op dat P&O geen zin heeft in de extra administratieve rompslomp zo aan het eind van het jaar.

Inge M

Inge M

13-12-2010 om 21:21

Andere oplossing

Ze kunnen de situatie administratief zo laten als die is, en dan op de verlofkaart van 2011 extra verlofdagen bijschrijven. (wel even een verklaring vragen per mail of brief waarom ze dit doen, zodat het formeel wordt.)
Op deze manier hebben zij weinig rompslomp en wordt rekening gehouden met de werkelijke situatie.

Tuurlijk kan dat

En P&O had ook wel eerder even aan de bel kunnen trekken bij het verwerken daarvan zeg. Zij hadden dat ook allang kunnen zien.

Ik regel ook verlofregistratie en hou altijd goed in de gaten dat iedereen krijgt waar ie recht op heeft. De manier van registreren door jouw man zou mij allang zijn opgevallen.

Maar op je vraag terug te komen: natuurlijk kan dat worden gefixt, alleen moet iemand even wat harder gaan lopen. Een dienstverlenende collega is daar altijd toe bereid.

Foutje is menselijk hoor, kleine moeite om het op te lossen toch?

Ik zou voor de pot honing gaan, als baas ook aangeeft dit te willen fixen. Even bij een van de medewerkers langs P&O gaan en persoonlijk vragen of eea gefixt kan worden omdat je anders wel enorm benadeeld wordt en je het formulier gewoon niet goed gelezen hebt. Dat is natuurlijk niet handig, maar je man zou wel ontzettend blij zijn wanneer zijn collega helpt om dit op te lossen. En ja, natuurlijk snapt je man dat dit om extra werk vraagt in deze drukke tijden maar je man hoopt ook te kunnen rekenen op een oplossing hierin. Als de P&O medewerker dat graag wil horen, so be it.

De korte weg zou overigens ook kunnen zijn dat de baas dit aanstuurt. Dat je man hem verzoekt P&O opdracht te geven dit te fixen.

Succes, ik hoop dat het allemaal lukt. Het zou wel erg zuur zijn wanneer dit niet lukt door een starre houding van P&O. Want dat is echt nergens voor nodig!

(Janneke67)

(Janneke67)

13-12-2010 om 21:53

Ben er ondertussen dus achter

dat het niet een kwestie van niet kunnen, maar meer van niet willen (als men het niet gaat corrigeren)...we wachten even nog de reactie van P&O af. Ik verwacht dat morgen wel.

Even langs gaan is niet echt handig...hoofdkantoor zit te ver weg.

Maar bedankt voor jullie reacties.

Zijspoor...maar vraag?

Ik zie net op mijn verlofkaart dat compensatie dagen zijn gepland op de daadwerkelijke feestdagen waarop ik sowieso NIET werk, het gaat dan bijv. om paasmaandag en hemelvaartdag (ik werk alleen op di, wo, en vrijdag)

Volgens mij was de regeling nu zo dat je jaarlijks ´te werken uren´ krijgt en vakantie -en compensatie uren
(adv heb ik niet)

Dan klopt het toch niet dat mijn compensatie uren gepland staan op mijn vrije dag?? (iemand die dus wel maandags werkt heeft dan meer compensatie uren dan ik?)

Daisy

Daisy

15-12-2010 om 22:34

@mien

als je die dagen niet werkt maar er wel een compensatiedag gepland wordt, betekent het toch dat je in die week een dag minder kan werken omdat de compensatie-uren ook meetellen in je werkuren die week...
Dus als je op paasmaandag 6 compensatie-uren gepland hebt staan, hoef je in die week dus 6 uur minder daadwerkelijk te werken... )sorry, mijn tekens zijn een beetje door de war kan geen vraagteken meer vinden...)

gr
Daisy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.