Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

marietje2

marietje2

14-03-2012 om 15:18

Autoschade en veroorzaker laat niets meer horen

Begin dec is een kind tegen mijn nieuwe auto aan gefietst. Gelukkig had de ouder een briefje onder mijn autoruit gedaan. Ik ben allrisk verzekerd. We hebben samen een schadeformulier ingevuld. Ik heb mijn auto laten repareren.

Nu blijkt de veroorzaker niets meer van zich te laten horen/niet te reageren nadat mijn verzekeraar meerdere malen bericht heeft gestuurd om hun aansprakelijkheidsverzekering te informeren en zo de schade te verhalen.

Inmiddels heb ik al vele mailwisselingen met mijn verzekeraar hierover gehad wat ze hier aan gaan doen. deze liet weten dat het schadeformulier niet juist te zijn ingevuld en het daarom moeilijk word de schade te gaan verhalen.

Ook heb ik zelf al een briefje in de bus gedaan bij de gene die de schade aan mijn auto heeft gemaakt om te reageren en dit naar behoren af te handelen maar ook hier geen enkele reaktie op.

Uiteindelijk heb ik mijn verzekeraar weer gevraagd wat ze nu gaan doen maar deze legt de bal steeds opnieuw bij mij neer, dat zij het ook niet weten omdat het schadeformulier niet goed is ingevuld en ik nu op ga draaien voor een hogere premie.

Iemand hier ervaring mee of raad op?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elsa

Elsa

14-03-2012 om 16:04

Hoezo niet goed ingevuld?

Vraag eens precies hoezo het formulier niet goed ingevuld is? Graag concrete aspecten, dan kunnen wij wellicht ook wat beter advies geven.

Ik begrijp dat je sowieso weet wie het gedaan heeft? Daar is geen twijfel/discussie over?

Heeft de verzekeraar ooit gezegd dat de schade vergoed wordt? Zo ja, dan zou ik in elk geval je verhaal (beetje duidelijk gestructureerd, met voorvallen, data, namen van betrokkkenen etc. op papier/in een e-mail zetten) EN daarbij aangeven dat verzekeraar heeft toegezegd de schade te zullen vergoeden. Het is dan aan de verzekeraar om het te verhalen. Dat is volgens mij het probleem/pakkie an van de de verzekeraar, niet van jou.

Met een all risk verzekering moeten ze sowieso vergoeden! Dat kan geen punt van discussie zijn.

Je zou de verzekeringsvoorwaarden er op moeten nalezen of het je premie/no claim gaat kosten als ze het uitkeren in deze specifieke situatie. Als het je eigen schuld is keren ze nl. uit maar kost het je je no claim. Daarom betalen mensen het vaak zelf. Maar in dit geval is het niet jouw schuld. De schuldige is bekend.

marietje2

marietje2

14-03-2012 om 22:24

Elsa

Bedankt voor je reaktie.
Helaas is veel communicatie telefonisch gegaan zoals dat ik mijn auto naar die en dat bedrijf voor reparatie kon brengen en alles dan helemaal goed zou komen.

Concreet weet ik niet wat er niet goed ingevuld zou zijn op het formulier, ga ik verzekeraar per mail vragen.

Verzekeraar blijft de bal maar naar mij toe terug spelen. Enge wat ze nu hebben gedaan is voor een 3e keer en nu aangetekend veroorzaker een aangetekende brief gestuurd om uiteindelijk te reageren en schade aan te gaan geven bij zijn aansprakelijkheidsverzekering. maar natuurlijk gaat dit figuur daar niet op reageren als die nu al maanden niet reageert.

Ja, de persoon is bekend want ik heb met diegene het schadeformulier ingevuld. Die persoon heeft zich bekend gemaakt dat haar kind tegen mijn auto aan was gefietst dmv briefje onder mijn ruitewisser. Maar laat nu dus niets meer horen en formulier schijnt niet goed ingevuld te zijn zegt verzekeraar.

Ook ga ik verzekeraar nogmaals vragen om concreet te gaan zijn wat mij dit precies gaat kosten. Nu bellen ze mij al maanden zo af en toe eens dat formulier niet goed is ingevuld en schade niet te verhalen is omdat die persoon ook niets meer laat horen en ik dus meer premie moet gaan betalen.

Heel vaag en heel slecht allemaal.

Chippie

Chippie

14-03-2012 om 23:25

Jij bent all risk verzekerd...

Jouw verzekering moet dus gewoon de schade uitkeren. En jij geeft aan dat het de schuld van iemand anders is en de verzkeering heeft die gegevens. Jij hoeft niets te doen; verzekering moet uitkeren en zij moeten zelf de zaak afwikkelen met de tegenpartij.

marietje2

marietje2

15-03-2012 om 07:23

Chippie

Bedankt voor je reaktie.
Ik denk er net zo over. Ik heb mijn verzekeraar ook al een aantal malen aangegeven dat ik deze kwestie niet telefonisch wil bespreken: allereerst omdat ze mij steeds op voor mij op ongelegen momenten overvallen met hun telefoontjes. Maar ook omdat ik dan geen enkel bewijs heb zoals nu dat blijkt dat het schadeformulier niet goed is ingevuld en ik daardoor de dupe zou zijn omdat het dan zoo moeilijk schijnt te zijn om de schade te verhalen en ik dus wellicht tzt meer premie zou moeten gaan betalen nu ik de schade heb laten repareren en die schade dus zo moeilijk te verhalen schijnt te zijn.
En daarbij steeds opnieuw dat mijn verzekeraar de kwestie bij mij neerlegt: of ik die veroorzaker die niets meer van zich laat horen wil gaan contacten etc en wat nu toch te doen.
Ik heb hen al te verstaan gegeven dat ik niet meer telefonisch benaderd wil worden maar alleen nog per mail en zij mij concreet moeten laten weten hoe dit op te gaan lossen.
Ik vind het echt heel schandalig zoals het gaat.

Elsa

Elsa

15-03-2012 om 09:15

Schriftelijk bevestigen!

Marietje, nog even in aanvulling op wat ik al mailde:
1. Eerst een vraag: heb jij de reparatie zelf betaald? Dus wil jij geld terug?
Of heb je het laten repareren, heeft de verzekeraar dat betaald en willen zij het terug van de veroorzaker (en als ze daar geen succes mee hebben, terug van jou? of jouw no claim naar beneden?)
2. Goed dat je dingen niet meer telefonisch wilt doen. Mochten ze toch weer gaan bellen: bevestig dan zelf dingen per mail en stel er bij voorkeur ook een (zinnige of onzinnige) vraag in, zodat ze reply-en en je dus daarmee bevestiging hebt dat ze jouw mail ontvangen hebben (uit oogpunt van bewijs!).
3. Je kunt ook dingen die ze eerder telefonisch hebben gezegd (zoals: laat je auto daar en daar repareren, dan betalen wij het en regelen wij het verder, of iets in die trant) ALSNOG schriftelijk/per e-mail bevestigen.
4. ALS je iets per e-mail/brief bevestigt: doe het altijd zo specifiek mogelijk met naam van degene van de verzekeraar die je sprak (als je het niet (meer) weet zet dan "een vrouwelijke/mannelijke medewerker van de afdeling die en die van uw bedrijf, ik heb de naam niet gehoord/weet de naam niet meer), en zet er bij wanneerd (datum) het (ongeveer) was. Hoe specifieker hoe beter.
5. Als je rechtsbijstandverzekering hebt, kan je checken hoe dit zit. Als je dat niet hebt, kan wellicht de Bond van verzekeraars er iets over zeggen. Noem dan niet de verzekeraar waar je verzekerd bent, maar vraag gewoon in algemene termen hoe dit nou zit. Je kan wellicht ook contact opnemen (telefonisch zou ik dat doen) met de Geschillencommissie die er ongetwijfeld bestaat voor verzkeringen.
6. Uiteindelijk draait het om de algemene voorwaarden. Die zou je er bij moeten pakken en moeten lezen, maar is voor een niet-jurist misschien niet zo fijn (ik ben jurist).
7. Als ze blijven zeuren en zeggen dat je het zelf moet (terug)betalen, vraag ze dan: 1. Hoe kunt u dat nou vragen/zeggen nadat u eerst heeft toegezegd dat u het betaalt? 2. Hoe komt u daar bij, ik ben all risk verzekerd en het is bekend wie het gedaan heeft. Waar staat dat (in de voorwaarden)?
8. In het ergste geval heb je toch wellicht met dat Waarborgfonds te maken? Ik weet niet of dat nog bestaat. Bestond volgens mij voor als de dader niet bekend was. Maar wellicht ook als het niet lukt om het bij de dader te verhalen. Maar goed, dat is denk ik ook meer aan de orde, als jij zelf niet verzekerd zou zijn.
Succes.

Sancy

Sancy

15-03-2012 om 10:01

Maar

Heb je dan geen kopie gemaakt van het schadeformulier voordat je die inleverde bij de verzekering? Dat is jammer, altijd verstandig om te zorgen dat je weet wat je hebt ingevuld. Had je kant A of kant B aan de tegenpartij gegeven? (Het origineel of de doorslag?). Misschien kun je alsnog een kopie krijgen van het formulier dat je hebt ingeleverd om te kijken waar de vermeende fout zit.

marietje2

marietje2

15-03-2012 om 20:22

Reaktie

Veel dank voor jullie reakties.

-Tegenpartij heeft zich bekend gemaakt middels briefje onder mijn autoruit met telnr
-tegenpartij is hier thuis samen met mij schadeformulier in komen vullen en ondertekenen
-dit formulier blijkt niet juist te zijn ingevuld gaf verzekeraar pas aan ruim nadat mijn auto al was gerepareerd (telefonisch verzekerde mij men dat alles goed zou komen)
-vervolgens ging mijn verzekeraar schade verhalen bij tegenpartij maar deze laat totaal niets meer van zich horen, ook niet na een briefje van mij bij hen in de bus
-mijn verzekeraar heeft hen inmiddels al een keer of 5 aangeschreven en al maandenlang mee bezig maar tegenpartij reageert geheel niet meer
-mijn verzekeraar geeft aan dat doordat schadeformulier niet goed is ingevuld het erg moeilijk word schade te gaan verhalen bij tegenpartij en ik dan op draai voor de consequenties die zijn dat ik in bonuspercentage terugval/zie kopie delen mailwisseling verzekeraar hieronder.
-Als leek wist ik niet dat ik dat formulier niet goed had ingevuld met tegenpartij. Verzekeraar meldde mij dit pas ruim nadat mijn auto al gerepareerd was.
-Verzekeraar blijft mij hiermee opzadelen: dat zij de tegenpartij maar aan blijven schrijven maar tervergeefs, het moeilijk word de schade te verhalen als tegenpartij niet meer reageert omdat ik formulier niet juist heb ingevuld.
Inmiddels zijn we ook 3,5 maand verder.

Hieronder stuk van mailwisseling van verzekeraar:

Door deze schade verliest u uw bonusbescherming. Dit betekent dat u van
trede 20 naar trede 15 terugvalt. Uw kortingspercentage blijft
onveranderd 75%. Een onverhoopt volgende (schuld)schade, binnen een
termijn van 5 jaar, zal uw kortingspercentage wel doen veranderen. Wat
het verschil dan zal zijn, is afhankelijk van de trede waarop u op het
moment van de volgende (schuld)schade staat.

Mocht de schade volledig verhaalbaar zijn dan herstellen wij de
terugval (eventueel met terugwerkende kracht). Inmiddels hebben wij de
tegenpartij aansprakelijk gesteld.

Voor de goede orde zenden wij u nog een kopie van het door u ingestuurde schadeformulier.

De bedoeling van dit formulier is om dit gezamenlijk en een aantal relevante gegevens (oa NAW gegevens, gegevens van de verzekeringsmaatschappij) daarop te vermelden.

Op het door u ingevulde schadeformulier staat bij de tegenpartij alleen een handtekening en verder niets. De rest van het formulier is door u ingevuld.

Uit die handtekening kunnen wij niet halen van wie die is. In theorie kan die van iedereen zijn, er staan immers geen andere gegevens bij vermeld.

In een geval waarbij de tegenpartij bereidwillig is om mee te werken kan een dergelijk summier ingevuld formulier nog wel voldoende zijn. Maar als de tegenpartij niet meewerkt wordt dat een lastig verhaal.

We hebben nu de tegenpartij aangetekende brief aangeschreven en wachten op diens reactie.

Zodra mogelijk informeren wij u nader.

Heel hopelijk weet iemand van jullie hier iets op. Het lijkt er nu op dat de verzekeraar het zo lang mogelijk rekt en uiteindelijk mij laat weten "helaas pindakaas, tegenpartij laat niets meer horen, u had formulier niet goed ingevuld dus u bent de pineut".

Bij voorbaat weer veel dank voor het meedenken hierin.

Rosase

Rosase

15-03-2012 om 23:04

Tja sommige mensen

Hebben ze wel een WA verzekering.

Wij hebben iets soortgelijks gehad en die vader van dat kind deed zo moeilijk, maar dat was echt niet omdat ie niet verzekerd was neee hooor... Nou volgens mij dus wel.

Maar als het goed begrijp is het adres van de tegenpartij niet op het formulier ingevuld en reageren ze nergens meer op. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Zo niet dan lijkt me dit een moeilijk verhaal worden.
Wisselen van verzekeringsmaatschappij? Wij hebben er eentje met no-claimgarantie. Daar val je wel terug, maar mag je eenmaal per jaar een schade claimen.

Wij hebben de schade dus gewoon laten maken, en die mensen in gedachten lekker die in de sh*t laten zakken. Zonder dat het iets gekost heeft. Behalve een slechte avond.

Elsa

Elsa

17-03-2012 om 16:13

Vervelende verzekeraar

Ik neem aan dat klopt wat de verzekeraar schrijft over alleen een handtekening en geen ingevulde naam (daarbij).
Of had jij de naam al ingevuld?
Het is raar, de naam is toch gewoon bij jou en verzkeraar bekend (gezien correspondentie)? Als die alsnog ingevuld wordt op het formulier is het probleem dus opgelost?

Ik vind het eigenlijk een raar verhaal. Heel vaak worden documenten getypt of geschreven (door anderen) waar iemand dan vervolgens ALLEEN zijn handtekening onder zet. Dus het is onzin dat de persoon ZELF zijn naam erbij gezet zou moeten hebben.
Juist de handtekening is het onderscheidende... (niet het schrijven van de naam - in blokletters).
Misschien moet je langsgaan en inderdaad vragen of ze alsnog (op jouw formulier) even hun naam kunnen invullen.
Zorg wel dat je -voordat je dat doet - PRECIES weet wat de verzekeraar anders wil hebben/meer wil weten. Ook dit weer schriftelijk afstemmen. Ik vermoed dat als die naam ingevuld wordt verzekeraar nog steeds je no claim wil minderen omdat ze dan (nog steeds) een verhaalprobleem hebben.

Alleen als de naam niet bekend is (maar dat is in dit geval niet gezien alle correspondentie) of de ouder ontkent dat het haar handtekening is kan je een hele discussie hebben over het al dan niet geldig zijn van het formulier.
Volgens mij is het dus een vervelende actie van de verzekeraar die van haar eigen verhaalplicht af wil ten koste van jou. Contact opnemen met de bond voor verzekeraars of geschillendcommissie voor advies.

Overigens, heb je dat briefje onder de ruit nog? Stond daar wel een naam op of alleen het telnr? Is dat een vast telefoonnummer of mobiel? Als nl. (uit telefoongids) vastgesteld kan worden van wie dat telefoonnummer is (ik vermoed van diezelfde ouder), dan is dat weer extra bewijs. Kopie naar verzeraar, origineel zelf houden.

Maar de eerder gegeven tip: zelf langsgaan (het is het geld van de no-claim wel waard om er wat moeite voor te doen!) bij ouder en vragen naar het probleem waarom ze niet reageert? En vooral vragen: hebben jullie geen WA-verzekering? Als ze dat wel hebben, dan kan die gewoon uitkeren, kost hun niets (volgens mij)!
Misschien iemand meenemen, evt. (op telefoon) opnemen als je haar eerst vraagt: kan je nog even je naam hier invullen boven jouw handtekening, dat heeft de verzekeraar nodig (en dan haar reaktie daarop die hopelijk bevestigt dat het wel haar handtekening is, maar dat ze mogelijk haar naam er niet wil invullen.... (heb je bewijs richting verzekeraar dat het haar handtekening is).
Ik zou geen ruzie zoeken aan de deur, maar vriendelijk vragen en proberen het bewijs (of haar naam op het formulier - althans datgene wat verzekeraar zegt dat nodig is) te krijgen.
Succes.

Briefje

Tegenpartij heeft zich kenbaar gemaakt middels briefje. Waar is dat briefje?
Dat briefje is het bewijs van de schuld.
Groet,
Miriam Lavell

marietje2

marietje2

18-03-2012 om 20:48

Reaktie

Bedankt voor het reageren allemaal, echt erg fijn.

Zeer helaas dus mijn fout dat ik dat formulier niet door de aansprakelijke in heb laten vullen: we stonden het bij mij thuis samen in te vullen en zij hield zich geheel stil toen ik puzzelde over wat nu precies in te moeten vullen. Uiteindelijk dus zelf alleen deel a ingevuld met wel haar handtekening eronder + hun naam en adres. Dit formulier heeft mijn verzekeraar ontvangen nog voordat ik mijn auto liet repareren. Ik begrijp dus niet waarom mijn verzekeraar mij niet, voordat ik mijn auto liet repareren, op de hoogte heeft gesteld dat ik het formulier niet goed had ingevuld/mijn verzekeraar zo de schade niet kon verhalen.
Zeer helaas kan ik en niet bewijzen dat mijn verzekeraar het schadeformulier had ontvangen voordat ik mijn auto liet repareren + dat briefje onder mijn voorruit heb ik niet meer maar hier stond tevens geen naam op maar slechts een 06 nummer.

Ik ga binnenkort langs deze persoon om te vragen waarom ze geheel niet meer reageert. Ik zie daar echter erg tegen op temeer omdat ik in deze 2 weken ook een paar andere nogal urgente dingen aan mijn hoofd heb.

Elsa

Elsa

19-03-2012 om 22:01

Geen stress

Marietje, laat je niet opjagen, maar vraag de verzekeraar het nog niet op de door hun aangegeven manier (ten koste van jouw no claim) af te handelen. Daarmee regel je extra tijd voor jezelf.

Kies vervolgens (volgende week, nadat je de andere dingen hebt gedaan) een moment dat je er wel tijd en rust voor heb om daar (met iemand anders erbij als dat gaat) langs te gaan (denk aan die opname op je telefoon als je dat kunt doen en zorg dan dat je vragen stelt waar zij wel bevestigend op antwoordt - voor als ze misschien toch niet mee wil werken met het invullen van het formulier). En blijf vriendelijk en begripvol, met boos worden zul je vermoedelijk niets bereiken. Vraag haar begrip voor jouw situatie, de verzekaar heeft gezegd dat ze dat nog even moet invullen.... (maar zoals ik eerder zei: eerst checken per e-mail bij verzekeraar of het dan ook echt goed is, want ik heb het idee dat ze moeilijk doen omdat het verhaal moeilijk is als ze niet reageren).

Succes.

kaatje43

kaatje43

20-03-2012 om 19:49

Verzekeraar staat in zijn recht

Ik vrees dat er niets aan te doen is. Een goede en dure leer voor de volgende keer. Hoe groot is de schade. Kun je niet overwegen om het zelf te betalen? Je zakt in trede omdat zij het niet kunnen verhalen. Heb je in je autoverzekering geen verhaalsbijstand? Kan misschien nog wat helpen.Ik heb ook een soortgelijk geval gehad. Aanrijding met een landbouwvoertuig. Bedrijf gaf ook niet thuis. Schade is wel betaald door maatschappij en gelukkig had ik de paar jaar daarna geen aanrijding dus ik bleef op mijn max. zitten.

kaatje43

kaatje43

20-03-2012 om 19:53

Op zoek naar een andere verzekeraar?

Voor in de toekomst? Terugval in premie na 2 schades binnen 5 jaar vind ik wel wat fors.

kaatje43

kaatje43

20-03-2012 om 19:55

Marietje2

Nooit een schade laten repareren voordat je akkoord van de maatschappij hebt. Zo kunnen de experts niets meer zien.

marietje2

marietje2

20-03-2012 om 20:27

Elsa en kaatje

Bedankt voor jullie reakties, adviezen en meedenken.

Elsa, ik ga er inderdaad vanaf eind volgende week op z'n vroegst pas mee verder omdat ik dus een paar andere prioriteiten heb en niet alles tegelijk kan. Zodoende kan ik dan in rust en voorbereid daar aan gaan bellen en zal ik ook niet zo gauw boos worden, in tegenstelling tot als ik overbelast daar ook nog even tussendoor aan moet gaan bellen.

Ik heb verzekeraar inmiddels wel gemaild met de vraag waarom zij mij niet hebben geattendeerd op het feit dat het schadeformulier niet juist was ingevuld VOORDAT ik mijn auto liet repareren, hier zaten nl ruim 2 weken tussen en had dus aardig wat gedoe kunnen besparen. Hier heb ik nog geen reaktie op.

En wie weet tzt op zoek naar een andere verzekeraar alhoewel dat ook weer veel tijd en energie slurpt en ik het al zo druk heb. Daarbij heb ik al mijn verzekeringen ondergebracht bij deze verzekeraar vanwege collectief via mijn werk + jaren terug al eens uitgepuzzeld dat zij ruim de goedkoopste zijn.

Ik weet dat het onderling dan nog aan voorwaarden ed kan verschillen zoals nu bij 2 schades in 5 jaar zo terugvallen. Maar om alle polisvoorwaarden van alle verzekeraars grondig te moeten gaan bestuderen kost zeer veel tijd.

Zo ben ik jaren terug ook gestopt met rechtsbijstandsverzekeringen: je betaald je scheel aan premie en als je ze een keer nodig hebt moet je eerst strijd voeren omdat de policy is om zsm van iemand af te komen zodra deze daadwerkelijk beroep doet op zijn rechtsbijstandsverzekering.

kaatje43

kaatje43

22-03-2012 om 23:19

Klopt dat had helemaal een slechte regeling geweest. Het ligt er wel aan hoeveel je zakt bij een evt. 2e schade. Je stijgt meestal 5% per jaar.

marietje2

marietje2

29-03-2012 om 22:37

Update

De veroorzaker/aansprakelijke heeft zich onverwacht een paar dagen geleden via een mail toch laten horen. Dat ze financiƫle problemen hebben en zo ook met hun wa verzekering en of ik open stond voor een afbetalingsregeling. Hierop heb ik terug gemaild dat ze hun wa verzekering en mijn autoverzekeraar toch kunnen contacten om het onderling op te lossen + de mailwisseling doorgemaild aan mijn verzekeraar met een begeleidende mail erbij dat de aansprakelijke zich kenbaar heeft gemaakt en het nu toch geen probleem meer zou hoeven zijn de schade te gaan verhalen + vertrouwende op een correcte afhandeling van mijn verzekeraar.
Hierop heeft mijn verzekeraar slechts mij een mail aan de aansprakelijke mee gekopieerd om sm conatct met hen op te nemen hoe het eea af te kunnen gaan handelen.
Heel fijn dus dat de aanpsrakelijke uiteindelijk iets van zich heeft laten horen maar mijn verzekeraar ben ik heel veel minder over te spreken: hoe zij dit aanpakken en mij maar op blijven zadelen met hun werk, steeds de bal naar mij terugspelen ed.

Rosase

Rosase

29-03-2012 om 23:46

Ze willen niet....

Ik zou gaan voor de afbetalingsregeling met de veroorzaker en een nieuwe verzekeraar.

Dit zou mij de grijze haren niet waard zijn....

Tijgeroog

Tijgeroog

30-03-2012 om 11:21

Wa verzerking

Je schrijft dat ze problemen hebben met hun wa-verzekering. (ik neem aan dat dit de aansprakelijkheidsverzekering moet zijn. Want de tegenpartij was op de fiets, dus de auto-wa-verzerking is daar niet van toepassing) Dus mogelijk hebben ze de premie niet betaald en zijn ze niet verzekerd. (is ook niet verplicht, in tegenstelling tot de auto-wa-verzekering) Ik denk dan ook dat het weinig zin gaat hebben om je verzekering achter hun verzekering aan te laten gaan.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is het handig om die mevrouw alsnog een schadeformulier goed in te laten vullen, zodat je op papier hebt dat zij aansprakelijk zijn. Dat stuur je op naar jouw verzekering, die weet dan waar ze het geld kunnen verhalen (namelijk bij die mevrouw) en de verzekering kan jou uitbetalen. Dan kan die mevrouw met de verzekering een betalingsregeling afspreken.

marietje2

marietje2

30-03-2012 om 13:42

Reaktie

Bedankt voor jullie reakties.

Misschien handig om alsnog een goed ingevuld schadeformulier door deze mevrouw in te laten vullen.

Echter ook zonder is de mail van haar toch bewijs voor mijn verzekeraar om mij niet in bonustrede terug te laten vallen?
Ik ben het zo zat dat zonder enkele schuld ik al tijdenlang veel tijd en energie hier aan kwijt ben en wil er zodoende dan ook niet meer tijd aan gaan besteden, zeker gezien dat ik mijn tijd en energie keihard voor andere zaken nodig heb.

Ik denk erover mijn verzekeraar per mail een bevestiging te vragen dat ik niet in bonustrede terug ga vallen. Mijn verzekeraar en mevrouw/aansprakelijke zoeken het dan maar fijn samen uit.

elsje78

elsje78

31-03-2012 om 18:58

Wat raar

Jouw verzekeraar hoort dit gewoon met de verzekeraar van de tegenpartij af te handelen vind ik! Wij waren altijd bij Interpolis en onder hen ook een keer schade veroorzaakt bij een ander. 1 telefoontje is alles wat ik er daarna mee van doen gehad heb.

Later overgegaan op een ander, tot mijn dochter schade maakte bij een bekende. Wat een ellende, en toen ik uitgekafferd werd aan de telefoon heb ik meteen die verzekering opgezegd en zit nu weer gezellig bij Interpolis!

kaatje43

kaatje43

01-04-2012 om 21:46

Marietje

"Echter ook zonder is de mail van haar toch bewijs voor mijn verzekeraar om mij niet in bonustrede terug te laten vallen"

Ik ben bang van niet. Zij zullen jou alleen niet terug laten vallen als de schade verhaald is.

Elsa

Elsa

02-04-2012 om 20:32

Marietje 2....we vallen in herhaling

Lees nog even mijn postings, in elk geval die van Za, 17 Maart 2012 16:13.

De verzekeraar doet vervelend, dat is duidelijk en dat is balen. Maar daar moet je mee dealen, of je accepteert de terugval in no claim (zou ik niet doen, komt vaak op relatief dure grap uit).

Volgens mij moet je 1) de voorwaarden erop nalezen en/of 2) de geschillencommissie verzekeringen eens bellen of het overkoepelend orgaan van verzekeraars en vragen hoe het zit met verhalen van schade (leg de situatie maar eens voor). Volgens mij gaat het er niet om of ze de schade kunnen verhalen, maar dat vaststaat (handtekening, maar misschien is betreffende e-mail ook voldoende - vraag dat dus!) wie veroorzaker is. Maar ik heb het er niet op nagelezen.

Ik heb eerder geschreven: vraag de verzekeraar (op schrift) wat voldoende is om tot uitkering om te gaan. Eerder zei/schreef verzekeraar: Handtekening van ouder. Zorg dat dat vastligt en regel dat dan. Dan heb je daaraan voldaan. Of loop bovenstaande weg (begin van deze posting), maar dat is vermoedelijk nog meer gedoe.

Er makkelijk vanaf komen met onze tips lukt niet als verzekeraar niet meewerkt.

Dus stop nou met "zielig" doen. Iedereen heeft het druk. Je hebt nu genoeg tips van iedereen volgens mij om dit probleem met je vervelende verzekeraar op te lossen. Nu dus actie nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.