Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Avondklok als juridisch steekspel


Leen13

Leen13

16-02-2021 om 20:39 Topicstarter

De avondklok is dus intact gebleven

Dat is dan jammer voor de carnavalsvierders die massaal vastenavond wilden vieren op straat waar Engel het over had.

EmmaT schreef op 16-02-2021 om 20:40:

Dat is dan jammer voor de carnavalsvierders die massaal vastenavond wilden vieren op straat waar Engel het over had.

Ik denk dat Engel de omvang van zijn aanhang een beetje overschat. 

Haaknaald schreef op 16-02-2021 om 19:42:

Waarschijnlijk zijn mijn kuikens al te volwassen voor hun leeftijd. Gewoon naar school, de winkels weer normaal open vinden ze veel belangrijker.

Huh? Te volwassen voor hun leeftijd? Omdat ze belangrijke dingen belangrijker vinden dan de avondklok? Raad eens? De jongens hier in huis (14 en bijna 18) vinden dat precies hetzelfde!

"Het kan dat voor anderen laat buiten zijn belangrijker is dan aanpassen aan de maatregelen, dat kan. Maar echt begrijpen doen wij dat hier niet. Sorry."

En dat was dus ook precies níet wat ik hier heb beweerd. En anderen ook niet volgens mij. 

Ik merk dat ik het enorm irritant vind dat je je afvraagt wat mensen nou zo erg vinden aan die avondklok en als dat dan wordt uitgelegd verdraai jij het antwoord zo alsof iemand 'buiten zijn belangrijker vindt dan je aan de maatregelen houden.'

Ik pas me aan alle maatregelen aan en doe er geregeld nog een schepje bovenop uit voorzichtigheid. Ik zie daarom voor mij (en anderen die zich aan de maatregelen houden) geen directe toegevoegde waarde van de avondklok. Die toegevoegde waarde is er alleen op de mensen die zich toch al niet aan de maatregelen houden. Dat vind ik ergerlijk. Mijn zoon zei: "het lijkt een beetje op nablijven met de hele klas, omdat er een paar lopen te kloten."

Ik pas me aan en dat vind ik verder geen groot probleem. Maar ik voorkom er dus geen besmettingen mee. In het geheel van beperkingen vind ik het de meest zinloze. Scholen dicht, beperkt bezoek, vind ik veel ingrijpender, maar daarvan ben ik meer overtuigd van het nut.

Het onbegrip en veroordelen van elkaar ("ze moeten niet zo mauwen') vind ik veel erger dan alle maatregelen bij elkaar. 

Temet schreef op 16-02-2021 om 19:26:

Verder heeft de regering dit natuurlijk helemaal aan zichzelf te wijten. 1000 strafregels, Mark: " ik zal adviezen van de Raad van State niet meer zomaar naast me neerleggen"

😂 dank je wel Temet, dat je me ondanks alle triestigheid van deze hele soap heerlijk laat schateren. Dit uiteraard live uitgezonden op prime time.

Ali

Ali

16-02-2021 om 21:25

Haaknaald schreef op 16-02-2021 om 19:42:

Net tijdens het avondeten discussie gehad met de puber een jongvolwassene over de avondklok.

Waarschijnlijk zijn mijn kuikens al te volwassen voor hun leeftijd. Gewoon naar school, de winkels weer normaal open vinden ze veel belangrijker.

Het kan dat voor anderen laat buiten zijn belangrijker is dan aanpassen aan de maatregelen, dat kan. Maar echt begrijpen doen wij dat hier niet. Sorry.

mijn hemel, je blijft er wel maar over doordrammen zeg. Onsympathiek ook, jouw reacties en dan met name deze zinnen:

‘Mijn kuikens te volwassen voor hun leeftijd’ - dus mijn kinderen zijn dat niet? is een waardeoordeel van jou

‘Voor anderen laat buiten zijn belangrijker dan aanpassen’ - waar haal je het vandaan dat wij ons niet aan de maatregelen aanpassen?

En dat sorry is niet gemeend natuurlijk. Weinig inlevingsvermogen heb je.

Wel fijn voor je, zo’n overzichtelijk leven zonder spontane dingen. Hoef je ook niks te missen!

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 19:51:

Er zijn uitzonderingen opgenomen in de regeling zodat als je noodzakelijk naar buiten moet dat je dat ook kunt. Ook is er een uitzondering voor sportende kinderen.

Die uitzondering voor sportende en buitenspelende kinderen bestaat helemaal niet. Ook kinderen moeten na de avondklok gewoon binnen zijn. Dus waar die opmerking nu ineens vandaan kwam vanavond tijdens die zitting? Geen idee. 

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 21:30 Topicstarter

Te meta dit. Haaknaald beschuldigt niemand, dat is projectie want de dames doen dat juist wel. Die toon is niet nodig om een inhoudelijke discussie te houden.

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 21:33 Topicstarter

'de dames' AnneJ? 

En de opmerking "dat is projectie want de dames doen dat wel" vind jij dan niet meta?

Ik ga er verder niet op in (want meta), maar ik merk wel op dat op mijn argumentatie in elk geval niet is ingegaan. 

Nou, intact gebleven...

De onmiddellijke opheffing van de avondklok is uitgesteld. Of die wordt afgesteld, valt ernstig te bezien. Meneer Engel stond net te sputteren over de vooringenomenheid van het Hof (al zei hij rechtbank) maar ik heb alle vertrouwen in de onafhankelijkheid van de rechters. Waarmee ook niet gezegd is dat Engel zijn zin krijgt, maar de kans lijkt me aanzienlijk dat dat wel degelijk gebeurt.

We gaan zien. 

Groeten,

Temet

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 22:06 Topicstarter

Dat zal er ook weer vanaf hangen hoe snel de 'spoedwet' geregeld kan worden waar de regering aan begonnen is.

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 22:09 Topicstarter

Ja Emma. Ik dacht ook laat ik nou niets zeggen, maar het komt steeds weer terug, hele berichten worden gewijd aan het kleurrijk bespreken van het niet deugen van volstrekt normale reacties.

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 17:20:

Ze hielden afstand Meik en dan kun je ze niet meer als groep zien.

wat is dat nou voor rare redenering. Zo kan ik ook redeneren dat ik wel vijf mensen bij mij mag uitnodigen omdat mijn huiskamer 80 m2 is en we goed afstand kunnen houden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.