Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

hopscotch

hopscotch

15-09-2011 om 18:44

Baal van mijn nieuwe baan

Tja. Heb je een nieuwe baan gevonden, ben je er een paar maanden werkzaam en dan blijkt dat beloftes dus niet nagekomen worden. De werkzaamheden kloppen echt niet met de getoonde functiebeschrijving tijdens het sollicitatiegesprek, ook na twee maal een gesprek hierover blijft het bij beloftes en niet bij een echte verbetering/wijziging in het werk. Balen!
Vraag: wie heeft er ervaring met het solliciteren op korte termijn na indiensttreding? Ik vind het zo rommelig staan. Heb nu een jaarcontract en ik heb de weken al geteld totdat het afloopt. Ook geen goed teken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-09-2011 om 21:17

Mwah, rommelig

Ik vind het niet zo rommelig staan. Het getuigt volgens mij juist meer van dat je weet wat je wilt en niet met je laat sollen. Bij een sollicitatiegesprek zal er ongetwijfeld naar gevraagd worden, maar dan kun je toch gewoon uitleggen wat er aan de hand is. Als reden voor sollicitatie kun je misschien al in de brief verklaren waarom je solliciteert.

sinas

sinas

15-09-2011 om 21:59

Jaarcontract?

kun je wel tussentijds weg dan?

hopscotch

hopscotch

16-09-2011 om 17:22

Jaarcontract wel aan laten passen

Sinas, toen ik het jaarcontract zag heb ik op laten nemen dat ik tussentijds met een maand opzegtermijn op kon zeggen. Zo bijdehand was ik dus wel. Ik ben binnen gekomen via een bemiddelingsbureau, daar heb ik ook contact mee opgenomen halverwege de proeftijd. Beloftes, beloftes - maar ze komen het domweg niet na.
Vandaag heb ik een mail verstuurd waarin ik terugkom op het sollicitatiegesprek, de beloftes die me daarna nog 3x gedaan zijn, en gevraagd om voor eind volgende week duidelijk te maken of en wat er (wanneer) gaat veranderen. Nog geen reactie, ook niet dat het ontvangen is.... terwijl ik weet dat leidinggevende het gelezen heeft. Kortom, het wordt steeds duidelijker!

Puck, het doet me goed als je zegt: je laat zien dat je niet met je laat sollen. Dat is ook wat ik bedoel eigenlijk. Wat een gedoe!

sinas

sinas

16-09-2011 om 19:59

Heel slim!

dat doen er niet veel!

hopscotch

hopscotch

18-09-2011 om 10:04

Ik ben er wel uit

Na gesprekken met man en kinderen en met jullie hulp. Dit is niet de baan voor mij, ik word er helemaal gestressed van. Ik heb inmiddels 3 sollicitatiebrieven geschreven en ongeacht de uitkomst van de brieven en van een eventueel gesprek met de huidige werkgever zeg ik aan het eind van deze maand op. We hebben het financieel nog nooit zo ruim gehad als we het nu hebben want het werk betaalt echt prima, maar dat is dan ook het enige lichtpuntje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.