Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ayla

ayla

14-04-2009 om 09:48

Baan onder niveau en huidig salaris nemen?

over 1,5 maand loopt mijn contract af en wegens bezuinigingen zal dat niet meer verlengd worden. Nu heb ik hier een leuke baan meteen redelijk salaris en ik heb best wat jaren nodig gehad om dit te bereiken. Nu had ik ergens anders een secretaresse functie gezien, leuke afdeling dus wat dat betreft trekt het mij wel aan. Probleem is dat het een salarisschaal lager is en het niveau eigenlijk lager is dan wat ik nu doe. Mijn omgeving zegt dat ik moet reageren want ik kan blij zijn als ik wat heb, beter iets dan niets. Maar ik baal er eigenlijk van een stap terug te moeten doen. En als de hele situatie nu niet zo slecht was zou ik ook zeker niet reageren maar was is nu met de crisis in gedachten het verstandigste om te doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

14-04-2009 om 10:03

Haken en ogen

Hoe ligt het salaris van de nieuwe baan t.o.v. de WW-uitkering die je gaat krijgen? En wat gebeurt er als je die nieuwe baan verliest en alsnog in de WW komt (nog lagere uitkering?)? Persoonlijk zou ik denk ik nog even verder kijken. Je hebt nog anderhalve maand de tijd en er zijn vast wel banen waar je meer kunt verdienen.

ayla

ayla

14-04-2009 om 10:11

Ww en nieuwe baan

ik vermoed dat de WW en de nieuwe baan op vergelijkbaar niveau zullen liggen, alleen kan ik bij de nieuwe baan 4 uur meer werken dan ik nu doe waardoor ik misschien net iets meer verdien dan de ww uitkering maar veel zal het elkaar niet ontlopen. Het is een functie voor een jaar met uitzicht op... Maar idd minder uitkering als het daar niets wordt.

Ik zit een beetje te dubben met het risico de komende maanden, veel mensen zullen hun baan verliezen en elders werk zoeken dus de kans dat je iets vindt wordt telkens kleiner. Kun je dan niet beter aannemen wat je nu kunt krijgen?

Vic

Vic

14-04-2009 om 10:17

Verder zoeken

"Kun je dan niet beter aannemen wat je nu kunt krijgen?"
Het zal wel geen sociaal wenselijk antwoord zijn, maar ik zou niet te snel kiezen voor een baan met mindere verdiensten. Bovendien zou ik het niet netjes vinden om vanuit die nieuwe baan direct door te solliciteren. Ik denk dus dat je je tijd straks beter kunt besteden aan solliciteren naar geschikte functies dan in een baan die onder je niveau ligt. Als na een half jaartje blijkt dat het echt heel moeizaam gaat, kun je altijd nog besluiten een mindere baan te nemen.

annedaan

annedaan

14-04-2009 om 11:25

Zou het niet doen!

Helaas hier ervaring met zo'n beslissing. Ik heb de keus gemaakt om toch een baan onder mijn niveau te accepteren, wel met behoud van mijn vorig salaris!

Helaas...de slechtste keus ooit! Ik voel me dusdanig gefrustreerd en ellendig dat ik gauw op zoek ga naar een baan met mijn vorige niveau.
Financieel zit ik dan oke, maar mijn hersens willen ook wat!

angel3

angel3

15-04-2009 om 18:34

Afwachten

tja ik ken je verder niet en ik kan ook niet in je portemonne kijken etc etc maar ik zou niet in de comfortzone blijven zitten. Neem een risico. Kijk hoe het loopt. Je hebt die ww, zoek lekker verder.
Wat had je gedaan als er geen crisis was? hoe lang kun je het uitzingen met reserves en ww?
neem ook lekker die tijd om je te orienteren op wat je echt wilt of op aanvullende cursussen of iets voor jezelf. Poeh ik zou het wel weten! zie het als een time out/sabbatical
Maar goed ik heb een slecht arbeidsethos ha ha. Alleen al daarom genoot ik van zwangersch verlof....lekker vrij. En ik heb een fantastische baan daar gaat het niet om hoor.... Anyway die stap terug haal je niet meer in voorlopig. Dat is zonde. Kijk nog even verder en heb vertrouwen en bazuin het overal rond dat je een baan zoekt!
Suk6

ayla

ayla

15-04-2009 om 20:02

We redden het

het is echt niet zo dat we failiet gaan als ik in de ww kom, man heeft een goede vaste baan dus zijn salaris ebben we, plus 70% van mijn oude salaris. Dat is meer dan menig ander heeft.
Maar toevallig zag ik vandaag een andere leuke functie, ook de goede uren, een stapje omhoog en beter salaris. En ik ken via via iemand die me wel wil aanbevelen. Dus helemaal blij.

Toevallig laatst gelezen

.... en natuurlijk weer geen bron paraat: vrouwen kiezen in dit soort situaties sneller voor een baan op lager niveau en met dito salaris, mannen zoeken liever nog even door tot ze een baan op niveau hebben. Dat laatste pakt voordeliger uit, want die vrouwen zijn een hele tijd bezig om de aldus opgedane achterstand weer in te lopen.
Dit alles betreft natuurlijk gemiddelden.

Ik hoop dat je die beter betaalde baan krijgt. We duimen!

Groeten,

Temet

mijk

mijk

17-04-2009 om 09:26

Intemediair

toch, Temet? Zij hadden een paar weken terug een stuk over beneden je niveau werken.

mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.