Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ilva

Ilva

04-12-2009 om 13:29

Balen

Vandaag weer, ik solliciteer op een parttime administratieve functie (20 uur). Ik heb er een paar dagen over gedaan voor ik de brief (per mail) verstuurde. Wij hebben het momenteel gewoon errrrruuuggg druk. Toch geprobeerd een goede brief te schrijven, krijg ik binnen een half uur al bericht terug: We hebben meer dan 100 sollicitatiebrieven binnen en gaan de rest van de brieven niet meer in behandeling nemen.

Ik baal hier zo van. Ik wil zo graag weer aan het werk maar er zitten blijkbaar zoveel andere zonder werk dat het gewoon idioot is op die arbeidsmarkt. Ik heb bijna 10 jaar niet meer gewerkt (nou ja, ik werk nu wel via het uitzendbureau maar die hebben ook geen adm. werk voor mij dus doe ik ander werk en veel te weinig wat mij betreft) dus hoeveel kans heb ik op een leuke baan. Maar goed, ik ben bang dat ik zo nooit meer aan de slag kom. Ik haat die crisis!

p.s. Ik wil ook best ander werk doen hoor. Maar zelfs dat lukt niet. Ik solliciteer me rot.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

04-12-2009 om 13:37

Ons bedrijf krijgt juist te weinig reakties op personeelsadverte

Wij hebben op de zaak een sollicitatie uitstaan voor 24 uur, maar krijgen dus nauwelijks reakties. Hele leuke baan met doorgroei mogelijkheden en ik had echt minstens 30 sollicitaties verwacht. We kregen slechts 10 reakties. De helft zit al vol met taalfouten of kan meteen de prullenbak in. Er zijn slechts 2 mensen met relevante opleiding en werkervaring. Beide zijn werkloos en zeggen al maanden te solliciteren op soort gelijken functies. Ik snap dus totaal niet waarom wij zo weinig reakties krijgen. We hebben geadverteerd en we hangen bij het CWI.

Heel tegenstrijdig dus allemaal. In onze sector gaan heel veel bedrijven failliet, misschien durven de mensen niet meer. Maar waar gaan al die ontslagen mensen dan heen? Geen idee dus.

Mamvantwee

Mamvantwee

04-12-2009 om 15:09

Ilva

Misschien een tip: neem contact op met W&S-bureaus en laat je cv opnemen in hun bestand. Dan wordt er voor jou gezocht. Vaak hebben werkgevers een contract met zo'n bureau en mag het bureau exclusief bemiddelen voor kandidaten. Dan ben je in elk geval niet snel meer te laat...

Verder wil ik je alleen maar succes wensen!

groet, Mamvantwee

Meike

Meike

05-12-2009 om 14:16

Astrid

Is jouw bedrijf in de Randstad gevestigd? Ik ken heel veel mensen die op zoek zijn naar een baan. De markt is hier hopeloos. Ikzelf zoek ook een andere baan, ik werk in de gezondheidszorg (wordt mij te zwaar) maar er zijn gewoon geen vacatures. In het ziekenhuis waar ik werk wordt er geen vacature meer geplaatst als er iemand met ontslag gaat, we moeten maar een tandje hoger. Als ik ergens op solliciteer en later informeer dan krijg ik ook te horen dat er meer dan 100 reacties binnen zijn gekomen.

20 tot 24 uur zou voor mij heel goed zijn, om wat voor soort werk gaat het?

Ilva

Ilva

07-12-2009 om 12:55

Inderdaad

Inderdaad, ik woon (midden in) de randstad. Afstanden is voor mij wat moeilijk omdat ik alleen maar m'n fiets heb. (Of ik moet zo'n goede baan vinden dat ik een autootje kan betalen). Ik zoek een administratieve baan. Met of zonder boekhouden het maakt mij niet uit. Maar misschien moet ik geduld hebben oven een jaartje of wat gaat het misschien weer beter (maar ik wil nu werken!)

Vreemd

Wij hebben 2x dezelfde vacature neergezet en daar zijn ook maar bij elkaar 20 reacties opgekomen. Oké er wordt minimaal HBO gevraagd, maar ook uit die richting moeten mensen op zoek zijn naar werk.

100%mama

100%mama

08-12-2009 om 21:07

Bij ons ook weinig animo

Al bijna een half jaar hebben wij een vacature uitstaan waarop ook weinig reaktie's komen. Ja idd of met heel veel spelfouten en waarbij je het idee hebt dat er gesolliciteerd MOET worden of mensen die nauwelijks bekwaam nederlands spreken (is bij ons niet echt handig omdat je patienten te woord moet staan) kortom, het schiet niet op. Ook wij snappen het niet hoor. Helaas zal het voor jou te ver zijn, het is meerdendeel administratief werk........

100%mama

100%mama

09-12-2009 om 17:25

Je hebt mail

Helaas

Gisteren zijn er weer sollicitatiegesprekken geweest en zoals het er nu naar uit ziet zit er in ieder geval 1 persoon tussen waarvan wij denken dat deze persoon de vacature wel kan invullen.

Succes in ieder geval Fladderbeestje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.