Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Arawen

Arawen

16-03-2012 om 14:59

Bekeurd zonder bewijs

Gisteren lag er een onaangename verrassing op de deurmat; een bekeuring voor door rood licht rijden. 220 eurootjes maar liefst... Ik schijn dit begin januari gedaan te hebben, in een straat waar ik regelmatig kom (vlakbij mijn werk) maar op een tijdstip dat ik doorgaans allang thuis ben... Ik vond het daarom nogal een vreemd verhaal en ik heb gebeld met het info-nummer dat achterop de brief stond. Ik wou de foto dan wel eens zien! Blijkt die er niet te zijn.. er stond geen flitspaal... ik ben bekeurd door een verbalisant die het toevallig zou hebben gezien...
Welja! Dat wordt dus mijn woord tegen het zijne/hare. Ik kan me echt niet herinneren dat ik bij het bewuste stoplicht ooit door rood ben gereden of dat er agenten stonden te controleren. Reed ik wel echt (net) door rood, of was het nog oranje? Ik kan dit eigenlijk niet zo maar over mijn kant laten gaan.. en dan dat bedrag ook nog.. alsof je een emmer leeg gooit!
Heeft iemand dit ooit bij de hand gehad en (met succes) bezwaar aangetekend?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik heb het ook gehad. in mijn woonplaats, en ik zou er best geweest kunnen zijn maar geen bewijs zoals een foto of een aanhouding op dat moment. ik heb officieel bezwaar aangetekend tegen de boete.
Zonder resultaat, het is afgewezen. De boete is uitgeschreven door een politie agent die daar toevallig stond, en ik kon er niets tegen doen.
ben benieuwd of er wel andere verhalen komen, ik baal er nog steeds van.

Bij ons wel succes

Wij zijn ooit bekeurd voor verkeerd parkeren, maar dat waren wij echt niet geweest. Dat was in een deel van NL waar wij nooit kwamen.
Gelukkig waren wij op de desbetreffende dag bij bekenden. Zij hebben voor ons een verklaring geschreven dat onze auto op hun oprit had gestaan op die dag.
Ook hebben wij de politie op de hoogte gesteld, dat er mogelijk een auto met ons kenteken rondrijdt.

Onze bekeuring hoefden we toen niet te betalen.

Kiki

Kiki

17-03-2012 om 10:47

Hier geen succes

zijn ambtseed tegen mijn woord. Ambtseed weegt zwaarder
Dat was rijden door rood, terwijl ik dat (volgens mij dan) nooit gedaan had.

Mijn parkeerbon werd ook al afgewezen, ondanks het feit dat mijn auto onder het bord stond dat er in het weekend niet betaald hoede te worden. Omdat ik niet aantoonbaar kon maken dat ik die auto later naar die plek had gereden.
Parkeerbeheer zweert dat die auto elders stond en ik had het nakijken.

Wel succes

Maar dat was niet omdat ik in het gelijk werd gesteld, maar omdat de gemeente (dus niet het JIC!)te lang had gewacht om mijn bezwaar in behandeling te nemen. Als je dus in een gemeente woont waar het ambtenarenapparaat als niet zo vlot bekend staat, kun je het altijd proberen

Chris

Mover

Mover

18-03-2012 om 13:46

Success

Wij hebben met succes een proces verbaal aangevochten. Bewezen (dmv bonnetje restaurant andere plaats) dat we niet op dat moment in de stad van het verbaal waren.
Kan jij niet ook aantonen dat je op dat moment thuis was (of in het zwembad, of weet ik veel)?

Henriette123

Henriette123

18-03-2012 om 17:16

2 keer met succes

Eerste keer fout geparkeerd in een plaats waar wij nog nooit geweest waren, aan de andere aknt van het land. Buurman die politieagent was brief geschreven dat wij die dag thuis waren. Op de kopie van het procesverbaal bleek dat het nummerbord heel onduidelijk opgeschreven was.
De tweede keer zouden wij ergens geflitst zijn, in een stad waar wij nooit komen. De foto opgevraagd, en gelijk gezegd wat voor vrij zeldzame auto wij hadden.
Hierna kregen wij een brief dat de zaak geseponeerd was . Bij jou is het in je eigen stad gebeurd, dat maakt het denk ik moeilijker om te bewijzen dat jij het niet was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.