Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

04-06-2011 om 20:59

Bekeuring

ik werd vandaag aangehouden omdat ik volgens de politie door rood licht reed. Ik werd overigens een kilometer of 3 a 4 verderop aangehouden.

Maar volgens mij ben ik nergens door rood licht gereden. Ik ben nog niet eens door oranje gereden.

Toen ik dat aangaf was de enige reactie dat ik wel door rood reed, ze konden me geen video-opname laten zien en wilde ook verder niet in discussie gaan. (ik ook niet hoor, wat heb ik nou aan een welles-nietes discussie)

Ik heb op dat kruispunt wat zij noemde volgens mij echt niet door rood gereden en dat zou toch wel iets zijn wat ik onthouden zou hebben. Ik maak er geen gewoonte van om door rood te rijden, dus als ik dat zou doen zou ik het wel weten.

Ik rijd er dagelijks, dus het kan ook geen stoplicht zijn geweest dat ik over het hoofd heb gezien. (of ik moet het de afgelopen zes jaar over het hoofd hebben gezien)

Volgens hun reden ze achter me (wat zou betekenen dat als ik al door rood reed, zij al helemaal door rood reden) en hebben ze me door rood zien rijden.

Ik kan het me zo moeilijk voorstellen, dat is een super onoverzichtelijk rotkruispunt, waarom zou ik daar in vredesnaam door rood rijden (om het vervolgens niet meer te weten)

Ik ga natuurlijk wel bezwaar aantekenen, maar wat zijn mijn kansen? Er is geen video-opname, twee agenten zeggen van wel, ik en man zeggen van niet, als ik door rood reed, reden zij in hun ongemerkte auto, zonder sirenes zeker door rood. Ik kan er gewoon niet bij dat omdat zij zeggen dat ik iets deed, ik nu een bekeuring van 160 euro krijg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

04-06-2011 om 21:39

Helaas

ik vrees dat je aan het kortste eind gaat trekken, "men" is geneigd de agent hierin te volgen, tenzij jij echt kan bewijzen dat je het niet gedaan hebt...Getuigen?

Kiki

Kiki

04-06-2011 om 21:47

Ja,

mijn man, maar die zal wel niet tellen vermoed ik.

Ik blijf het raar vinden, zit ook echt mijn hersens te pijnigen of ik niet toch per ongeluk door rood ben gereden. Maar volgens mij echt niet.

U bent niet verplicht tot antwoorden..

Bezwaar maken heeft altijd zin!! Zet ze aan het uitzoekwerk daar.
Ik ben laatst na aanhouding niet gewezen op de verpichte text: u bent niet verplicht tot antwoorden.
Daarop mn bezwaar gebaseerd en boete kwijt gescholden.
Menig agent vergeet dit te zeggen, dat is een overtreding van de wet ri jou.
Let er goed op, slechts een tip )

Vic

Vic

05-06-2011 om 12:33

Cautie

Ik ben benieuwd hoe je gaat bewijzen dat de cautie niet is gegeven door de agent. Volgens mij staat die standaard in de processen-verbaal, en geldt dat als voldoende bewijs. Ik ben zelf trouwens wel eens onder een rood licht bekeuring uitgekomen. Dat was bij een verkeerslicht waar de stopstreep 15 meter vòòr het stoplicht stond, en ik dus met groen/oranje over de streep reed en met rood onder het stoplicht was. De tweede keer dat ik in eenzelfde situatie bezwaar maakte is helaas niet toegewezen. Proberen kan dus altijd.

Kiki

Kiki

05-06-2011 om 14:59

Ja bezwaar ga ik sowieso maken

ik vind het een kolderieke situatie om eerlijk te zijn. Ben even aan het bedenken waar ik mijn bezwaar op ga baseren.

Ten eerste: Als ik door rood reed had ik het me moeten herinneren. Maar het was volgens mij nog niet eens oranje, nou is het een rotkruispunt maar zo snel gaat een stoplicht niet op oranje/rood. Maar goed, zeg dat het oranje was (wat ik niet gezien heb) toen ik er doorheen reed, is dat strafbaar?

Ten tweede: Als ik al door rood reed, reden zij het helemaal als ze achter me reden. Zij waren dan lijkt me degene die een gevaarlijke situatie veroorzaakten en niet ik. Ze reden in een ongemerkte auto, zonder sirene. Weet iemand of die zomaar door rood mogen rijden, ook al zijn het agenten?

Ten derde: werd ik kilometers later bij een compleet ander kruispunt aangehouden en maakten man en ik nog een opmerking (toen die ongemerkte politieauto achter me ineens gas gaf en zichzelf voor de mijne gooide) dat het maar geluk was dat ik oplette dat ik er anders achterop had gezeten. Later ging dat bordje 'politie volgen' pas aan. Op dat punt hadden ze een behoorlijk gevaarlijke situatie veroorzaakt door zich zo blind voor mijn auto te gooien.

Ten vierde: Is er geen video-opname of wilde hij me die niet laten zien. (zit die niet standaard in die auto's?)

Ten vijfde: Had hij het over een felgroene Peugeot die voor me reed en die dubieus doorreed en volgens hem reed ik daarna nog door dat stoplicht, mijn zoon zat in de auto en die noemt alle automerken op die hij tegenkomt en ik heb hem niet over een Peugeot gehoord en ik heb al helemaal geen felgroene Peugeot gezien en dat is toch een kleur die op zou vallen.

Ik ga het wel proberen, maar het blijft het woord van twee agenten tegen de mijne

Kiki

met jijbakken ga je het niet redden. De politie mag meer dan jij, da's een, en two wrongs don't make a right, dus jij zat zelf dan nog steeds fout (als hun waarneming klopt, wordt die niet minder waar door jouw aantijgingen).
Je bereikt daar dus niets mee.
Het enige dat jou kan helpen is dat er vormfouten zijn gemaakt in de opsporing of dat de feiten idd niet afdoende zijn bewezen cf de daarvoor geldende eisen.

Het woord van 2 politieagenten telt idd heel zwaar; een PV (proces-verbaal) van een ambtenaar in functie is zo'n beetje de basis onder alle opsporingsacties. Agenten die daar fouten in maken worden heel streng gestraft omdat de rechter moet kunnen afgaan op waarnemingen van ambtenaren in functie. Dat is de basis van het systeem.

mirreke

mirreke

05-06-2011 om 16:06

Nogmaals (zie onder), het lijkt me dat ze je

verwisselen met een andere, gelijkuitziende auto, en dat jij daarvoor reed, en dat die andere is afgeslagen of zo. Juist omdat ze een behoorlijk eind achter je reden (je zegt dat ze je pas een kruispunt verder aanhielden), en waarschijnlijk wel zijn gestopt voor dat stoplicht, is die andere auto neem ik aan ongemerkt ergens afgeslagen en ben jij toevalligerwijs het haasje.
Ik heb hetzelfde, ik rij (vrijwel) nooit door rood, en ik weet het altijd drommels goed als het wel gebeurt. Ik weet alle keren nu nog, zo slecht vind ik dat van mezelf. En de kinderen zien het altijd ook. Ik denk dus dat je bent verwisseld met een ander. Ik zou zeker bezwaar maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.