Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pleun

Pleun

02-11-2010 om 15:03

Beleid albert heijn t.o.v. scholieren


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

05-11-2010 om 21:10

Inderdaad,

Was ik laatst in een speeltuin met mijn jongens, beent er net een moeder met dochter driftig weg.
'Nou ik zou maar uitkijken' zegt ze nog tegen mij 'staan ze daar met zijn allen het materiaal kapot te maken en brutaal dat ze zijn, BRUTAAL' Dat laatste schreeuwt ze dan naar achter waar de pubers zaten. Die roepen haar natuurlijk ook nog wat dingen na, heel fijn.

Ik ga met kind de speeltuin in en op een gegeven moment wilde hij even op de schommel. Dus ik vraag vriendelijk of mijn oudste even op de schommel mocht en ze maakten gelijk plaats voor hem. Die meisjes smolten helemaal, wilden hem allemaal duwen.

Die vrouw was natuurlijk al op hoge poten naar die pubers gestapt om ze uit de speeltuin te sturen, ja daar luisteren ze niet naar.
Bij mij in de wijk is er niets voor pubers, dus hangen ze een beetje daar.
Ze doen verder niemand kwaad, maar worden wel constant lastig gevallen door moeders met kinderen en door de wijkagent die de pubers weg willen hebben. Maar dan niet vertellen waar ze dan wel heen kunnen.
Best sneu wel

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2010 om 00:25

Fiorucci

Wij hebben onze woning gekregen met een aantal regels een voorwaarden. Een van de regels was dat wij niet moesten miepen als er eens een bal in de tuin vloog, dat is nu eenmaal een ´risico´ door de ligging van ons huis en de functie van ons huis. Als je op bepaalde locaties woont moet je accepteren dat er gespeeld wordt, maar ook dat er een zekere overlast kan zijn. Ik heb dus álle begrip voor jongeren op speelveldjes en neem tot op zekere hoogte hun overlast voor lief. Als er écht gevaar voor overlast is bij het trapveldje bij jou in de buurt moet de gemeente gaas of ander hekwerk plaatsen langs de kant waar dat speelt, zodat niemand een bal tegen zijn of haar hoofd krijgt. Een balletje trappen is een heel erg onschuldig en veel beoefende bezigheid en het houdt de jeugd juist van de straat. Ik vind dat van een totaal andere orde als meutes scholieren in een supermarkt.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2010 om 00:32

Tirza

Ik vind het dan ook schandalig als volwassen mensen er een zooitje van maken. Je mag verwachten dat die beter weten. Iets wat je van een puber hóópt.
Ik betwijfel of een winkelier de regel heeft ingesteld omdat scholieren intimiderend zijn. Er is een verschil tussen het risico van stelen en geïntimideerd zijn.
Ik ben trouwens nog nooit bij de Dolle Dwaze Dagen geweest. Ik ben dan ook geen nette dame.

Fiorucci

Fiorucci

06-11-2010 om 07:25

Kaaskopje

Ja, dat vind ik uiteraard ook, maar mijn buurtgenoten dus niet, en dat vind ik dus zo erg! En vliegt er eens een bal door een raam, wat dus niet is, maar goed, stel, dan is er geen man overboord want het kost geen cent, afgezien van de rommel. We huren, dus we betalen elke maand een minibedrag voor het glasfonds....
Maar nogmaals, wat is er anders aan een meute pubers dan een meute bejaarden of moeders met gillende kinderen en kinderwagens? Werkelijk, ik snap het niet. Ik zie ze vaak, hoor, maar gaan vriendelijk even opzij als ik het vraag, laten mij voor, pakken iets uit een hoog schap met hun bionische uitschuifarmen...ja, ze maken herrie, maar dat doet een peuter met een ochtendhumeur ook, helemaal alleen in zijn eentje.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2010 om 12:44

Het gaat denk ik echt niet om de herrie

Als ze alleen herrie maakten mochten ze hun tas wel meenemen bij ons. Of roept die tas 'vul mij met snoep en repen!!!' Jeetje, ja dan wordt het wel een luidruchtige bende

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.