Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ben het beu! (solliciteren)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-02-2011 om 17:03

Mis?

"oh je bent niet op gesprek geweest, wat is er dan mis met je cv of brief?"
Nou... daar hoeft natuurlijk helemaal niets mis mee te zijn. Het gaat niet alleen om jouw brief/CV, maar je hebt vooral te maken met alle andere sollicitanten. Bij de laatste vacature die wij binnen de organisatie hadden, waren ongeveer 80 sollicitanten. En hoe meer sollicitanten, hoe kritischer je als werkgever kan zijn. Ik ga echt geen tien gesprekken voeren, dus ik kies dan de mensen die helemaal perfect lijken. Iedereen met ook maar de minste twijfel, valt dan af. Zegt niets over die kandidaten, maar als ik zoveel kan kiezen, dan wil ik gewoon ook de allerbeste...

Vic

Vic

14-02-2011 om 22:32

Inderdaad, niets mis

De functie was een paar treedjes hoger dan waar ik nu zit, dus ik heb nog geen ervaring met alle werkzaamheden. In mijn brief heb ik al mijn pluspunten benadrukt maar geen dingen gezegd die niet waar zijn. Dat is ook een beetje lastig, aangezien het een interne sollicitatie betrof
Je punt blijft wel staan hoor. Ik moet inderdaad ook iets doen aan mijn daadkracht en overtuigingskracht. En ik moet eens niet zo onzeker zijn, want dat is nergens voor nodig. Dat is een mooi puntje voor mijn POP dat voor 1 maart af moet zijn.

Vic

is er geen functie vrij 1 trede hoger en dan na een jaar of 2 of nadat je resultaten hebt gemaakt weer verder klimmen ? Misschien maak je dan sneller carriere dan nu hoog proberen, moeten die functies er natuurlijk wel zijn.

En er bij leren, ik heb laatst een intensieve training gedaan, behoorlijk pittig als je om 7.15 uur de deur uit gaat en om 12 uur sávonds weer thuis komt maar het heef mij wel veel gebracht, alleen als dat andere kader met andere mensen waar je even in komt kan heel inspirerend en positief werken.

fladder

fladder

15-02-2011 om 23:01

Poezie (ot)

Dank je! Ik zit bijna halverwege het herstelproces (week 6 in herstellingsoord, nog 6 te gaan) en ik merk dat ik eindelijk weer wat de goede kant op ga! Het doet me echt goed en ik ben dankbaar dat ik deze kans heb gekregen.
Ben nog wel even bezig, en werken is voorlopig nog geen issue, maar ik begin verbetering te merken!

Poezie

Poezie

17-02-2011 om 09:08 Topicstarter

Update en fladder ot

Nou, inmiddels heb ik een speeddate met uitzendbureau's op het arbeidsbureau achter de rug. Eerlijk gezegd had ik daar helemaal geen trek in, omdat ik al bij diverse uitzendbureau's ingeschreven. Toch werd ik gisteren gebeld door één ervan, die vonden mijn cv zodanig interessant dat ze me willen voorstellen bij een bedrijf. Ben héél benieuwd!
En Fladder, fijn dat je herstelproces goed verloopt. Natuurlijk ben je nog niet toe aan werken! Dat is heel logisch! Laat je wel af en toe weten hoe het gaat?

Gr. Poezie.

He goed poezie

weer een kans !

fladder

fladder

17-02-2011 om 19:44

Poezie

Af en toe fladder ik weer langs Internetten is nogal lastig op de telefoon, maar ik heb net de gemeenschappelijke pc (eindelijk) gekaapt voor een kwartiertje

Klinkt wel interessant van die speeddate! Ben benieuwd!

Poezie

Poezie

18-02-2011 om 12:58 Topicstarter

Speeddate

Ja, was best wel ok. (Misschien voor jou tzt ook leuk/goed/fijn?) Ik heb mezelf gewoon heel open en bijdehand gepresenteerd. Je hebt daar maar 5 minuten per uitzendbureau, en sommigen geven al snel aan niets voor je te kunnen doen. Maakt niet uit, er waren andere die wel enthousiast reageerden. (Met als gevolg 2 nieuwe uitzendbureau's op mijn lijstje )
Wat ik heel vervelend is dat al die uitzendbureau's twee referenties willen hebben. Op zich ken ik wel mensen die dat best een keer willen doen, maar als ze tig keer op één dag voor tig referenties worden gebeld hebben ze er niet zoveel zin meer in. Vooralsnog sta ik sowieso bij twee uitzendbureau's ingeschreven die 2 goede referenties hebben gekregen. Daar zal ik in ieder geval veel contact mee houden.

Gr. Poezie.

Poezie

Poezie

18-02-2011 om 14:21 Topicstarter

Huh???? ja hoor!

Ik mag op gesprek!!!!
Jeetje, dat is apart: eerst een half jaar geen sjoege, en nu in één keer twee keer op gesprek vlak achter elkaar!!!!!! (Is wel pas over 1 1/5 week...)

Gr. Poezie.

NaShA

NaShA

18-02-2011 om 20:30

Hier vandaag gesprek gehad

maar helaas, ik ben niet door naar de volgende ronde. Het was ook een soort speeddate omdat ze 100 brieven hadden gehad. Op zich wel leuk dat ik op mijn brief dus wel uitgekozen ben Eerst een kwartier met de coordinator en een gedragskundige....En daarna nog een kwartier op de afdeling zelf en een brief opstellen. Dat had ik wel heel erg goed gedaan (dus dat is ook wel positief). Maar verder vielen de andere kandidaten kennelijk beter in het pulletje....helaas...

dc

dc

18-02-2011 om 23:58

Balen zeg

Heb je gevraagd waar je nog aan kunt werken?

NaShA

NaShA

19-02-2011 om 10:54

op zich was ik wel geschikt zeg maar, maar de andere kandidaten hadden meer raakvlakken met het werkveld...tja, dat is zo'n dooddoener, daar kun je weinig aan werken Want om raakvlakken met het werkveld te krijgen moet je.....juist, er in werken....en dat kan pas als je, juist, aangenomen wordt....ach ja, op naar de volgende (er staan er nog een aantal open....)

dc

dc

20-02-2011 om 08:36

Zucht

inderdaad, beetje jammer. Succes met de volgende dan maar!

Poezie

Poezie

25-02-2011 om 10:27 Topicstarter

Kleine update

Maandag dus op gesprek, wat ik hardstikke eng vind nu ik zo lang moet wachten. Had liever gehad dat het allemaal wat sneller was gegaan.
Verder ben ik op een andere vestiging uitgenodigd voor een gesprek dan waar ik dat eerste gesprek heb gedaan. (En het niet geworden ben omdat er een intern iemand voorging) En als derde ben ik voorgesteld door een uitzendbureau voor een leidinggevende functie- op een eenvoudige afdeling-! (Huh? Zelf nooit aan gedacht, maar in dit geval zou dat wel eens heel passend kunnen zijn...) We wachten af.

Gr. Poezie.

Vic

Vic

25-02-2011 om 12:01

Poezie

Dat klinkt allemaal goed. Ik bedacht vanmorgen nog iets anders. Toen ik een plaatselijk weekkrantje doorbladerde viel me op dat daar heel veel vacatures in staan. Het lijkt of de markt weer een beetje aantrekt. Krijg jij die krantjes ook, of heb je een NEE/NEE sticker?

Poezie

Poezie

28-02-2011 om 10:35 Topicstarter

Eerste gesprek zit erop

Best een goed gesprek, kort maar krachtig. Ik was niet zo "hiephoi" als na mijn vorige gesprek, maar ik zou best daar willen werken. Helaas (voor mij) komen er nog meer kandidaten op gesprek, dus het is nog maar afwachten of ze mij ook willen. Gelukkig staat er voor morgen ergens anders nog een gesprek gepland, ben benieuwd!
En inderdaad Vic, volgens mij is dit weer even een "vlaag" met vacatures waar je dan ook meteen gretig gebruik van moet maken.

Gr. Poezie.

fladder

fladder

28-02-2011 om 20:47

Poezie

Ik duim door...!

NaShA

NaShA

28-02-2011 om 20:50

Hier net weer een afwijzing

al gelijk op de brief...de spoeling wordt weer dun...

fladder

fladder

28-02-2011 om 21:03

Nasha

Houd moed! En... Sterkte!

Poezie

Poezie

01-03-2011 om 14:15 Topicstarter

Nasha

Jammer! Maar dat hoort er (zeker in deze tijd) wel heel erg bij. Op een dag wordt je wél uitgenodigd voor gesprek(ken). Er zal écht wel een leuke baan ergens voor je zijn!

Gr. Poezie.

Poezie

Poezie

01-03-2011 om 14:21 Topicstarter

Fladder dank je!

Lief van je. Hierbij dan een verzoekje: zou je a.j.b. nog even door willen duimen? In ruil daarvoor stuur ik je bij deze wat van mijn vrolijkheid en positiviteit door- klaar?-------- en vangen!------
Vandaag ben ik bij de andere werkgever op gesprek geweest, en het was super! Daar zou ik dus heel graag willen werken, maar (uiteraard) komen er nog meer op gesprek...... Als het goed is hoor ik aan het eind van deze week of ik het geworden ben.

Gr. Poezie.

NaShA

NaShA

01-03-2011 om 15:17

Ik weet het...

Ik heb nog de "mazzel" dat ik nog gewoon werk heb en dus is de haast voor mij een stuk minder, maar werk wat je leuk vindt is toch ook wel wat waard begin ik te merken...Nou ja, eerst jij maar aan het werk !! Misschien komt daarna "mijn" baan!

fladder

fladder

01-03-2011 om 17:40

Poezie

Hij is aangekomen, dank je, en ik duim dóór! En omdat ik tot morgen nog thuiszit, gaat er ook een kaarsje bij aan (baat het niet, schaadt het niet )

Katrien

Katrien

04-03-2011 om 09:23

Spannend!

Na de Krokusvakantie kan ik eindelijk beginnen. Een tijdelijke baan in het onderwijs. Wiskunde geven. Ik kijk er echt naar uit na 4 maanden thuis te zitten.

En als het goed meevalt, blijf ik in het onderwijs.

Nu alleen nog alles regelen voor opvang ed, aangezien Dochter de laatste 6 jaar niet naar de opvang moest, ik werkte toen thuis.

Spannend!!

Katrien

Massi Nissa

Massi Nissa

04-03-2011 om 11:14

Katrien, wat leuk!

Ik wens je heel veel succes en plezier toe.
Groetjes
Massi

Poezie

Poezie

04-03-2011 om 12:40 Topicstarter

Leuk katrien!

Ik hoop dat het je gaat bevallen.
Hier helaas de eerste afwijzing alweer binnen . Van die andere heb ik nog niets gehoord, maar heb er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in.
Toch ben ik alweer bezig geweest met nieuwe vacatures zoeken en heb toch wel weer een paar leuke gevonden.
IK GEEF DE MOED NIET OP!!!!!!! (Zo, die is eruit)

Gr. Poezie.

merene

merene

04-03-2011 om 15:44

Katrien en poezie

Leuk Katrien! en veel plezier.

Goed zo, Poezie. De moed niet opgeven. Zeker niet zolang je nog leuke vacatures ziet. Op een dag komt het goed. Het is alleen jammer dat je niet weet wanneer dat is.
Ik zou gaan bellen en informeren naar jouw sollicitatie. Wie weet werkt dit in je voordeel en krijg je alsnog een uitnodiging.

Ik heb me inmiddels ook in het sollicitatieavontuur gestort. (Ik ben voor 5 uur per week ontslagen). En het valt niet mee. Ten eerste is er niets te vinden voor een paar uur. Een paar uur worden vaak zo ingevuld of ze vinden via via iemand. Ook kijk ik naar vacatures voor ongeveer 20 uren in de week. Ik heb nu 1 brief de deur uitgedaan en ben echt benieuwd. Ik durf er niet teveel van te verwachten.
Ik denk dat ik me na de vakantie maar eens ga aanmelden voor een speeddate met een aantal uitzendbureaus.

NaShA

NaShA

04-03-2011 om 18:42

Van alle sollicitaties

inmiddels bericht. 1 uitnodiging wat niks werd en de laatste afwijzing is ook binnen...

fladder

fladder

04-03-2011 om 19:00

Aan alle sollicitanten

Het is geen leuke tijd als je telkens wordt afgewezen. Maar hou vol!

Poezie

Poezie

08-03-2011 om 12:11 Topicstarter

Nieuws

Ik ben vanaf morgen niet meer werkeloos!!!!!
Oh, ik ben zoooo blij! Er waren namelijk heel veel mensen die op gesprek zijn geweest, dus de kansen waren niet heel erg groot. En dan toch.... Helemaal geweldig!
Ik hoop dat de andere werkelozen hier binnenkort ook zulk goed nieuws te melden hebben, zou wel heel fijn zijn. Laat het weten hoor!

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.