Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Heirthe

Heirthe

29-09-2009 om 09:15

Ben ik een stalker?

Even een situatieschets: Ik heb de afgelopen twee maanden drie mailtjes van iemand gekregen die een tijdje geleden verliefd op mij was. Ik dacht dat het acher de rug was maar nu heeft hij die mails gestuurd.
Ik ben er niet op ingegaan maar de derde mail was nogal sexueel getint en toen kon ik het niet laten en heb hem opgespoord op zijn werk.
Heb de telefoon gepakt en hem hiermee geconfronteerd. Hij zei echter nergens van af te weten en zij dat ws mijn computer gehackt was enz. Hij had een of ander l*l verhaal in ieder geval.
Nu is idd op het werk van mijn man iemand die verschillende computers van collega's gehackt heeft, er is op dit moment onderzoek naar. En deze man beweert dat hij benadert is om mijn email adres door te spelen aan deze man.
Hij zegt echter van helemaal niks te weten!!
Nu geloof ik daar geen biet van maar ik ben het dus aan het uitzoeken en heb hem op zijn werk twee keer gebeld en verschillende mails gestuurd omdat ik dit niet pik.
Hij beweert nu dat hij de politie kan inschakelen omdat ik hem stalk!!!! Het moet niet gekker worden.
Kan dit zomaar en ben ik nu een stalker, puur en alleen omdat ik wil weten wie mij deze rotgeintjes flikt?
Wat kan ik hiermee want ik wil niet dat hij er zomaar mee weg komt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

je bent geen stalker,maar zo ervaart deze man het wel,en als hij moeilijk gaat doen kan je nog veel last van hem krijgen.
Het enige wat deze man van jou wil is: aandacht.
en als jij deze zaak tot de bodem gaat uit zoeken geef je hem die aandacht ook.
niet doen dus,niet meer reageren op wat dan ook,negeren is de beste oplossing.laat het los.

Heirthe

Heirthe

29-09-2009 om 09:53

Mmm..

Dus ik kan niets doen anders kan hij de politie inschakelen dat ik hem stalk? Alleen omdat ik hem steeds mail dat ik het wil weten en hem er mee confronteer wat ie gedaan heeft.
Ik kan hier helemaal niet tegen, ik wil een excuus, ik wil dat hij toegeeft dat hij het wel heeft gedaan. Dan krijgt hij maar die aandacht van mij, dat zal me een zorg zijn. Hij maakt inbreuk om mijn privacy tenslotte.
Ik heb zelf de politie al gebeld maar die kunnen niks met maar drie mailtjes...

Pluk53

Pluk53

29-09-2009 om 10:20

It-beheerder

laat je IT beheerder naar het mailtje kijken. Mogelijk dat hij in de verborgen informatie kan zien vanaf welke computer het mailtje gestuurd is.

Een beetje

Zoals jij het beschrijft vind ik je eerlijk gezegd een beetje stalkerig. Jij krijgt drie mailtjes van iemand, waarvan de laatste zodanig is dat jij er (terecht trouwens) boos over wordt. Vervolgens stuur jij verschillende mailtjes terug en belt deze persoon regelmatig op zijn werk op. Deze persoon echter zegt ze niet zelf verstuurd te hebben.
Je hebt geen bewijs dat deze persoon de mailtjes daadwerkelijk verstuurd heeft. Het verhaal van de computerhacker op je mans werk vind ik ook niet bij voorbaat overtuigend. Zoek dit eerst uit op de manier die Lara10 al voorstelde. Dan weet je hoe de vork in de steel zit. Voortdurend mailen en bellen met de boodschap dat hij 'hier niet zomaar mee wegkomt' maakt een weinig sterke indruk. En als de man werkelijk onschuldig is, dan ben je inderdaad een stalker. Ik zou zeggen: zorg voor meer bewijs en ga dan de confrontatie aan.
n@nny

Heirthe

Heirthe

29-09-2009 om 12:59

N@nny

Mm, misschien heb je gelijk, maar ik weet zeker dat het wel gedaan heeft, niet dat ik daar bewijs voor heb, maar ik weet het gewoon.
Krijg trouwens helemaal geen bericht meer van hem dus heel frustrerend.
Misschien het politieonderzoek maar afwachten dan..
Dan komt het vanzelf boven tafel denk ik.
Heb inmiddels zin om zijn hele dorp via hyves op de hoogte te brengen van zijn leuke activiteiten, maar eh.. dat mag zeker ook niet

Zonde

wat ik zo zonde vind is het volgende: je krijgt drie maltjes van iemand,over het laatste mailtje ben je boos( en terecht).maar vervolgens ga je er zoveel energie in stoppen,mailen,bellen enz.
en waarom? alleen om een excuus te krijgen?
vraag jezelf eens serieus af; is het je dat allemaal waard?en hoé erg is het eigenlijk allemaal voor jou?

mirreke

mirreke

29-09-2009 om 13:40

Is de aandacht niet waard

Waarschijnlijk is de persoon al genoeg geschrokken na al jouw mails en telefoontjes en stopt het hierna.
Ik zou me er niet meer druk over maken.
En nee, als jij dit op hyves gaat zitten verkondigen heb je kans dat je last krijgt ivm smaad of laster. Wie stalkt nou wie, zou je dan kunnen denken... Ik vraag me ook af waarom je persé excuus wilt. Hij heeft (schijnbaar) onoorbare mails gestuurd, jij spoort hem op, confronteert hem ermee, hij zegt dat hij het niet gedaan heeft. En het mailen stopt. Hij weet dat jij het weet en er niet van gediend bent, jij weet dat hij weet dat jij het weet, maar beiden speel je een soort spelletje, je huichelt wat, en het stopt. Misschien niet wat je echt wilt, het is niet rechtdoorzee (vind ik ook niet) maar het effect is hetzelfde. Het stopt.
Ik begrijp overigens wel dat het krijgen van dit soort mails niet leuk is. Oh, en over hacken: mijn dochter kreeg niet zo lang geleden via een grote scholierensite allerlei haatmail afkomstig van een vriendin van haar. Die account bleek idd gehackt, die vriendin had die mailtjes helemaal niet geschreven. Het gebeurt dus wel...

Waarom niet afwachten?

Je schrijft: 'Nu is idd op het werk van mijn man iemand die verschillende computers van collega's gehackt heeft, er is op dit moment onderzoek naar.' Ik zou jouw incident melden bij degene die dit onderzoek doet en het resultaat van het onderzoek afwachten.
Als het waar is dat iemand computers van collega's hackt zijn er waarschijnlijk meer mensen die mailtjes hebben gekregen of zogenaamd verstuurd waar ze boos over zijn of in de problemen door komen. Zouden die mensen ook zo reageren als jij?
In elk geval heeft iemand het zodanig gemeld, dat er een onderzoek in gang is gezet en dat lijkt mij de meest effectieve reactie. Ik zou zeggen: sluit je daarbij aan. Meld jouw incident en wacht de resultaten van het onderzoek af.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.