Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anoniem

Anoniem

30-08-2013 om 10:36

Beroep instellen tegen boete fout parkeren

Enige tijd geleden ontving ik een boete voor parkeren op een plaats voor vergunninghouders. De vergunning heb ik wel , maar deze was ongemerkt uit het hoesje geschoven die achter de voorruit zit.
ik heb toen bezwaar aangetekend. Gisteren ontving ik de beslissing: beroep ongegrond verklaard. In de beslissing staat:
"U hebt zich niet gehouden aan de voorwaarden die op uw kaart worden vermeld".

Ik vraag me af of het zin heeft om beroep in te stellen bij de kantonrechter. En zijn daar nog kosten aan verbonden?

Evanlyn

Evanlyn

30-08-2013 om 11:26

Betalen

je moet griffiegeld betalen, maar als je gelijk krijgt, moet de tegenpartij dat vergoeden. het lijkt me handig om even naar de jurisprudentie te kijken, je bent vast niet de enige die dat is overkomen. Dan weet je tevoren een beetje wat je kansen zijn (rechtspraak.nl).

Ik heb zelf iets dergelijks ooit gehad met Connexxion en het voor de geschillencommissie gebracht. Vlak voor de zitting schikten ze met me, zodat ik alles terugkreeg. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de staat er ook zo mee omgaat.

nathalie

nathalie

30-08-2013 om 12:44

Wat staat er

op de kaart bij die voorwaarden? Als daar staat dat je te allen tijde verplicht bent om te zorgen dat de kaart goed zichtbaar in je auto ligt en de parkeerwachters konden hem niet zien, dan heb je niet aan die voorwaarden voldaan ook al was het per ongeluk. Het gaat er dan niet alleen om dat je de vergunning hebt maar ook dat hij zichtbaar is en dat was hij niet.

Dalarna

Dalarna

30-08-2013 om 15:03

Is die vergunning op kenteken want als dat niet zo is kun je natuurlijk de vergunning aan een ander geven en zelf, bij een boete, gaan roepen dat de vergunning scheef zat.

Staat op kenteken

De voorwaarde waar het hier om gaat is uiteraard dat de kaart niet zichtbaar was. Ik heb twee eerdere zaken kunnen vinden waarin de kantonrechter het beroep ongegrond verklaarde. Heeft weinig zin dus denk ik, en ga het risico van de kosten niet lopen.

Het stoort me wel. Dit is toch overmacht?

Geen overmacht

Neem nou gewoon je verlies Jeekaa en probeer jezelf niet goed te praten. Als jij een vergunning hebt, dan moet je die zichtbaar achter je voorruit plaatsen. Valt ie eruit, dan is het je eigen schuld, had je maar moeten kijken of hij er nog zat voordat je bij de auto wegliep.
Zo kun je ook niet met het openbaar vervoer meegaan en zeggen dat je abonnement thuis ligt en verwachten dat je geen boete krijgt, zo kun je ook niet online een kaartje kopen voor het theater en het dan niet uitprinten en meenemen en zeggen dat je heus wel betaald hebt. Je moet gewoon ter plekke iets bewijzen en niet achteraf.

Helena

Zoals ik al schreef ga ik het risico niet lopen en betaal ik dus gewoon de boete. Ik snap niet wat dat te maken heeft met mezelf goed proberen te praten. Ik vond het gewoon oprecht vreemd.

Dalarna

Dalarna

31-08-2013 om 12:57

Tip

Plak een plakbandje over het hoesje, dan kan die er nooit meer uitschuiven.

Bedankt dalarna

Ga ik meteen doen, goede tip!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-08-2013 om 14:30

Ik zou het toch proberen...

Heb je al met de betreffende parkeerwacht gesproken?

Of geeft die voor geen meter mee?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.