Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rotekapelle

Rotekapelle

27-08-2009 om 09:49

Beslaglegging?

Mijn beste vriendin heeft de broer van haar man een aantal maanden in huis gehad in verband met zijn scheiding. Hij heeft zich destijds (half jaar geleden) in laten schrijven op hun adres. Inmiddels is hij al maanden niet meer bij hun thuis maar verblijft hij bij vrienden. Hij staat nog wel ingeschreven op het adres van mijn vriendin.
Gisteren kwam er een brief van een deurwaarder met de aankondiging van een beslaglegging (op naam van de broer).
Zij (mijn vriendin) wil vandaag naar het gemeentehuis om hem (de broer) uit te laten schrijven van haar woonadres. Volgens mij kan zij dit niet doen maar moet hij dat zelf doen. (hij is onvindbaar....)
Heeft ze nu kans dat er op haar inboedel (en die van haar man) beslag wordt gelegd?

Wat te doen?

Rotekapelle

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

27-08-2009 om 11:41

Poeh

Ik heb ooit jaren geleden (via het roddelcircuit van het bedrijf waar ik toen werkte) gehoord van een collega dat zij haar gescheiden zus in huis had genomen en dat die schulden had en haar (collega's) hele huis is leeg gehaald. Probleem is dat afgezien van je huis en je auto niets op naam staat, dus dat alles in huis van iedereen die er woont kan zijn. Ik weet niet of het verhaal waar is, maar de schrik zat er wel in. Een paar jaar later kochten we een huis en de vorige bewoners lagen in scheiding. Ze vertrokken beiden naar het buitenland, maar schreven zich niet uit. We stonden dus met 8 personen op ons adres ingeschreven (wij met onze twee kinderen, vorige bewoners met kind en blijkbaar ook nog haar zus) Ik gaf de post aan een buuf verder in de straat, die ze sporadisch zag. Steeds vaker kreeg ik aanmaningen en dwangbevelen etc en toen speelde het verhaal van die collega vaak door mijn hoofd. Tot er iemand voor de deur stond. Ik deed open en zei: "u wilt zeker ook geld hebben" Dat klopte. Ik heb hem uitgelegd dat de mensen er niet meer woonden en dat het aanmaningen en erger regende. Hij adviseerde mij de post niet meer aan buuf te geven maar alles retour te sturen met vermelding dat ze hier niet meer woonden.
Heb wel via via gevraagd of ze zich alsjeblieft wilden uitschrijven. Regelmatig had ik contact met hoofd burgerzaken die ook nog eens bemiddeld heeft bij de belastingdienst, maar uitschrijven konden ze niet inderdaad. Uiteindelijk hebben ze zich blijkbaar uitgeschreven, maar dat heeft zeker 5 jaar geduurd. Een maand of 2 geleden kreeg ik opeens post voor de zus van de vorige bewoonster (inmiddels 9 jaar later)van een overheidsinstantie en heb weer burgerzaken gebeld. Hij kende me nog wel en heeft er voor mij achteraan gebeld. Echt heel irritant, zeker omdat we een koophuis hebben en je dan verwacht dat je als eigenaar toch wel wat te zeggen hebt wie er wel en niet op dit adres wonen. De zaak is gelukkig nooit geescaleerd, blijkbaar zijn ze uiteindelijk toch overal afgeboekt als dubieuze debiteuren, maar het heeft mij wel wat benauwde uurtjes bezorgd. Ik adviseer je vriendin om in ieder geval de brief meteen retour te sturen met vermelding: "niet meer woonachtig op dit adres". Langsgaan bij de gemeente is wel raadzaam, vraag naar hoofd burgerzaken en leg de situatie uit, als ze niet kunnen uitschrijven kunnen ze misschien anderszins helpen. Verder de deurwaarder bellen en situatie uitleggen (weet niet of mannetje voor deur bij mij nou deurwaarder is maar hij was wel begripvol). En uiteraard broer proberen te vinden en laten uitschrijven.

Naar de burgerlijke stand!

Ik zou die mensen adviseren om als de wiedeweerga naar de burgerlijke stand te gaan en om uitschrijving van die meneer te verzoeken. Dat kan wel, maar niet direct: er moet wel eerst een soort onderzoekje gestart worden. Maar het kan beslist, en dat is maar goed ook.

Verder alle schuldeisers aanschrijven dat die meneer al sinds ... niet meer op dit adres woont en dat inmiddels een verzoek tot uitschrijving is gedaan. Tegen de tijd dat er echt een beslag wordt aangezegd is de uitschrijving dan hopelijk een feit.

Mijn partner heeft iets dergelijks gehad, maar die vriend heeft gelukkig het fatsoen gehad zichzelf weer uit te schrijven toen mijn vriend hem dat verzocht. Dit naar aanleiding van een dreigende brief van een of ander bedrijf. Als er enveloppen met leeuwtjes erop op de mat beginnen te vallen wordt de situatie dringend.

Groeten,

Temet

Beslagdreiging

is er daadwerkelijk beslag aangezegd ('we komen dan- en dan beslag leggen') of wordt er alleen maar gedreigd met beslag'(betalen of anders beslag')

Hoe dan ook: naar burgerlijke stand, en leg de situatie aan de deurwaarder uit. Hopelijk helpt het.

Groeten,

Temet

Jacoline29

Jacoline29

27-08-2009 om 14:39

Mijn vader

heeft ook zoiets gehad(mijn broer had zich op ouderlijk huis adres laten staan),ze kunnen volgens mij niet op jouw spullen beslag leggen,als de deurwaarder komt,zeg je hij is al lang vertrokken,onbekend waarheen.Ook naar de burgelijke stand gaan en het zeggen,ook op brieven die gestuurd worden op jouw adres voor je zwager,retour afzender en op de envelop zetten,vertrokken onbekend waarheen.Laten hun de boel dan maar verder uitzoeken.Mijn vader heeft het zo gedaan en nooit meer last gehad.

Rotekapelle

Rotekapelle

27-08-2009 om 20:07

Update

De verblijfplaats van de broer is inmiddels bekend. Er blijkt al een schuldsaneringstraject in gang gezet te zijn, de post (die nog steeds komt) kan dus daar naartoe doorgestuurd. De 'zondaar' gaat zich dinsdag (tja, nog geen idee waarom dan pas) laten uitschrijven. Mijn vriendin kan morgen bij de burgerlijke stand terecht om haar verhaal te doen.

Dank voor alle reacties!

groet

Rotekapelle

Doorsturen

Ik zou niet alleen de post naar de schuldhulpverlener doorsturen, maar ook zelf even de schuldeiser(s) berichten dat broer daar-en-daar woont, in een schuldhulptraject zit, en waar de post wel heen moet. Is even werk, maar dan weet je zeker dat het goed is doorgegeven en ben je niet afhankelijk van de postverwerking bij de schuldhulp.

En ze moeten controleren of broer zich daadwerkelijk uitgeschreven heeft.

Groeten,

Temet

ilsepilse

ilsepilse

28-08-2009 om 15:10

Ook gehad

een vriendin helpen en haar dochter bij ons ingeschreven tot we allemaal brieven vd deurwaarder kregen, wij konden haar niet uitschrijven, en zij was boos geworden op ons omdat we haar post hadden opengemaakt (was niet zo twas een open brief id bus), en vertikte om zich te laten uitschrijven, mijn man is uiteindelijk heeeeeeeeeeeeel erg boos op haar geworden en uit angst heeft ze zich toen uiteindelijk uitgeschreven.
Vorige week nog vertelde een vriendin dat een vriendin van haar dat ze zich even bij haar wilde inschrijven ik zei tegen haar : noooooooooit doen, jullie zijn nu nog goeie vrienden .... wie weet over een jaar ???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.