Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bestuurlijke ervaring

Sinds kort ben ik bestuurslid van een landelijke vereniging. Nu heeft die vereniging, net zoals zoveel, te maken met bezuinigingen, kortingen op subsidies, wegvallen van geldschieters. En moet er gekeken worden naar hoe dat te compenseren valt.
Ehm.. ik begon heel vrolijk aan dit bestuurswerk met het idee goede en leuke en zinnige dingen te kunnen gaan doen, niet om in een financieel lastige situatie terecht te komen.. Dat is helaas nu even niet anders, maar ik merk dat ik binnen het bestuur daar (nog) een nieuweling in ben. Sowieso met het bestuurswerk. Het is een veel grotere aanslag op mijn agenda (en privéleven) dan mij werd voorgehouden -ook niet zo erg, maar toch..- en steeds meer komt het voor dat ik me er onzeker door ga voelen.
Wie kan mij vertellen, in het algemeen, wat je van een bestuurslid mag verwachten? Wat je geacht wordt te doen en te laten ? Waar je grenzen mag trekken ? Of is dat echt geheel aan mij? Ik heb nog wel eens het idee dat ik iets gemist heb voordat ik hier aan begon... ?
Alle tips en ervaringsverhalen zijn welkom!
Petra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als het in de culturele

sector is dan heb ik een advies voor je, zo niet dan geef ik hem niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.