Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

frieda

frieda

12-04-2011 om 14:00

Bkr met bijzonderheden

vorige maand wilde ik een geldbedrag lenen bij de bank, ik kreeg via de post een brief met daarin vermeld dat ik geen lening kon krijgen omdat ik geregistreerd zou staan bij bkr, een registratie met bijzonderheden.

Ik heb daarom inzage gevraagd in mijn gegevens maar zie dat alles betaald is en er staat een H achter...wat is dan die bijzonderheid? kan iemand mij dat vertellen? Er staat nl verder niks bij, het gaat om een persoonlijke lening uit 2008, de lening is 23 dagen langer doorgegaan dan de bedoeling was maar verder staat er niks..

Ik heb al meerdere keren het bkr proberen te bellen maar heb het geduld nou eenmaal niet om een halve middag te wachten tot ik iemand aan de lijn krijg.

alvast bedankt,
Frieda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Google is your friend

http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=67

Volgens deze site is een H een herstel van een achterstand. Kortom, je hebt een achterstand in je betalingen opgelopen, maar hebt uiteindelijk toch betaald.
Banken mogen dit aangrijpen om je een lening te weigeren. Of je neemt contact op met de bank en vraagt of ze dit willen wijzigen. Of je wacht 5 jaar, dan is die H vanzelf weg.

Dorry

fladder

fladder

12-04-2011 om 17:54

Goh...

Ik denk dat half Nederland wel eens een achterstand heeft gehad... Zonder meteen wanbetaler te zijn!
Was er laatst al niet een item over mensen die een hypotheek wilden en geconfronteerd werden met een tienerzonde (ik geloof iets met een mobieltje), die op zich niets voorstelde, maar er wel voor zorgde dat de hypotheek werd geweigerd?

frieda

frieda

13-04-2011 om 08:50

Dorry1 / fladder

Het gaat mij om dat woordje 'bijzonderheden'... er is in 2006 ooit een achterstand van maar liefst VIJF DAGEN!!! geweest, zouden ze echt zo flauw zijn om daar zo moeilijk over te doen??

Fladder, ja idd dat mobielgebeuren is ook zoiets..gelukkig zelf niet mee te maken

Frieda

Lenen is geen recht. Het is gewoon een transactie, en de bank heeft het voor het kiezen. Moet je kijken hoe iedereen op zijn achterste benen gaat staan als mensen in de problemen komen nadat ze "te makkelijk" aan een lening konden komen.

Het wordt pas anders als je niet aan het maatschappelijk verkeer kan deelnemen, bijv. dat je geen huis meer kunt kopen of geen WA-verzekering kunt afsluiten. Dan is er een mogelijkheid om de BKR of de bank aan te spreken.

Andersom geformuleerd: te laat betalen is geen 'recht'.

Monet

Monet

13-04-2011 om 19:00

Bkr grillen

Wij wilden ooit een kortdurende lening van enkele duizenden euro's afsluiten, en namen contact op met een bekende adverteerder, die ons een heel lage rente beloofde. Er moest natuurlijk nog wel een BKR check plaatsvinden, daar hadden we geen enkel argwaan bij, want nooit een betalingsachterstand of lening gehad.
Toch kregen we de lage rente niet, nee, we moesten procenten meer gaan betalen omdat we NIET bekend waren bij het BKR, dus wist de geldverstrekker niet of wel wel keurig onze termijnen zouden betalen.........hoe gek kunnen we het maken!!??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.