Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

blondje

blondje

19-01-2012 om 11:33

Blonde vraag over sollicitatiebrief

Ik solliciteer naar een (HBO)werk- en leerplek in een ziekenhuis, en heb moeite met het opstellen van de sollicitatiebrief. Het is een online sollicitatie waarin je een kopje moet invullen over motivatie ed. Erbij staat dat het je sollicitatiebrief is.
Nou ben ik al aardig op leeftijd(45) en heb al redelijk wat verschillends gedaan. (vnl ongeschoold) Om te voorkomen dat ze daar zelf hun fantasie op loslaten wil ik dat zelf benoemen (1e vraag: is dat handig?) Maar hoe? Ik had als eerste regel bedacht 'zoals u in bijgevoegd cv kunt lezen...' maar vind dat zelf niet zo prettig staan. Knapt men hier op af? Kan het wel, maar dan verder in de brief? (en waar begin ik de brief dan mee?) Is het van belang dat de brief aan een vrouw is?
Help! Ik wil dit heel graag gaan doen, maar ben ten eerste al bang dat ik door mijn leeftijd al achtergesteld sta, en dan ook nog door mijn wisselende(en gebrek aan) opleiding/werk. Wat ze zouden kunnen opvatten als: die is toch niet gemotiveerd om 1 ding te(blijven) doen, en aangezien dit een opleiding is die door het ziekenhuis betaald wordt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miekemieke

Miekemieke

19-01-2012 om 13:23

Positief

Lees de advertentie goed door en laat alles wat gevraagd wordt terugkomen in je brief. Ongetwijfeld staan daar gevraagde competenties als; mensenkennis, improviseren nou ja wat er ook staat je hebt het allemaal geleerd in die verschillende werkzaamheden want juist al die verschillende werkzaamheden hebben je geleerd etc etc.
Succes

Aandacht

Ga je niet verdedigen en zolang er geen grote gaten in de tijd vallen zou ik de aandacht niet zelf vestigen op zaken die mogelijk minder in je voordeel springen.
Inderdaad elaboreer gewoon op de vragen van de advertentie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.