Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Leni

Leni

14-10-2010 om 21:23

Boekhouddiploma zinvol?

Hallo,

ik denk erover na om een boekhouddiploma te behalen. Voor ik ermee an de slag ga zou ik graag willen weten of dit uberhaupt zinvol is.

Ik ben al 13 jaar tbm. Daarvoor heb ik jarenlang op een inkoopafdeling gewerkt, boekhoudervaring heb ik niet.

Verbetert het PDB mijn kansen om weer werk te vinden of is het meer geschikt voor mensen die al in die branche werken en hogerop willen?

Ik doe op het moment vrijwilligerswerk. Is er iemand die via deze weg weer werk gevonden heeft?

Groeten
Leni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

14-10-2010 om 22:43

Als je geen boekhouddiploma hebt is PDB zinvol. Juist als basis om aan te tonen dat je deze richting uit wilt.
Als je al ervaring hebt met boekhouden en op school goed hebt opgelet bij economie is PDB niet echt nodig.
Ik heb destijds PDB gehaald, betaald door mijn werkgever, toen ik daar via een uitzendbureau binnen was gekomen en hij wel wat in me zag, maar ik niks (nee echt NIETS) wist van debet/credit, balans en W&V.
Jesse

Leni

Leni

15-10-2010 om 10:26

Jesse_1

Hallo Jesse_1,

dit is nou juist wat ik bedoel. Jij had dus al een baan en het PDB was dan een aanvulling voor je werkzaamheden.

Ik heb wel boekhoudkundige kennis maar nooit in de boekhouding gewerkt. Helaas heb ik alleen buitenlandse diploma's. Ik heb de indruk dat hier in Nederland niemand iets met mijn diploma's kan. Daarom denk ik dus over het PDB na. Maar het probleem blijft dat ik dus geen werkervaring op dat gebied heb. Ik zou graag willen weten of werkgevers bereid zijn iemand zonder relevante en recente werkervaring aan te nemen alleen op grond van het diploma.

Vic

Vic

15-10-2010 om 19:52

Pdb

Ik denk niet dat je aan alleen PDB erg veel hebt. MBA zie ik wel regelmatig als eis staan in vacatures, maar dan altijd in combinatie met werkervaring. Ik denk dat je de meeste kans maakt op herintreden in een algemene administratieve functie, en dan rondkijken naar een cursus als je eenmaal werk hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.