Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

12-09-2010 om 01:50

Boekhouder


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

15-09-2010 om 10:46

Dochters

Ik denk dat je er goed aan doet je dochter te begeleiden hierin,en misschien kan andere dochter hierbij behulpzaam zijn.Vaak nemen kinderen het makkelijker aan van zus of broer dan van hun ouders.
Bastet

Kaaskopje

als ik jou was zou ik als eerste drummie hartelijk bedanken voor dit aanbod en snel een afspraak maken en een tegenprestatie voorstellen.

Drummie

Drummie

15-09-2010 om 15:22

Kaaskopje

Ik snap dat het best moeilijk is om hier een beslissing over te nemen...daarom hier mijn mailadres zodat je prive kan laten weten.

En de tegenprestatie? Veel potten thee! ))

Drummie

Drummie

Drummie

15-09-2010 om 15:23

Ahum

Financieel ben ik scherper hoor.... hahahaha

Mijn mailadres dus: drummiemarkplaats20 at gmail punt com

Tirza G.

Tirza G.

15-09-2010 om 16:30

Emotie

Geld is emotie voor je, ik denk dat dat het probleem is. Als je geld hebt, "gun" je jezelf en/of je meiden "iets", want........vul maar in. Dat heb je verdiend, dat moet toch kunnen, je krijgt er een fijn gevoel van .....enzovoort.
Als het de andere kant op gaat, (geen/weinig geld, rekeningen) ga je over op kop in het zand, op ontkennen, op er langs kijken. Maar ja, dan knaagt er zo'n stemmetje in je achterhoofd en daar raak je dan toch een beetje gestresst van en je gaat je schuldig voelen. En waardeloos. Jemigdepemig, niet eens m'n administratie op orde, wat ben ik toch een domme doos.....maar ja maar ja, als ik er aan ga beginnen word ik misschien wel geconfronteerd met dingen die ik eígenlijk liever niet wil weten (nog meer rekeningen, nog minder geld.......).
Kortom: je speelt verstoppertje met jezelf. Je bent nu bijna 50, oud en wijs genoeg om je niet meer door de emotie te laten leiden maar puur rationeel te gaan denken. Geld is geld en jouw gevoel verandert daar niets in. Trek de pleister er in één keer af. Zet heel de boel op een rijtje, maak een goed budgetplan en hóu je daaraan. De baas zijn over je eigen financien geeft je een ongelooflijk goed en machtig gevoel. Oók als je "maar" de baas bent van een klein beetje geld.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2010 om 17:51

Pardon manda rijn?

Was ik niet 49 en jij midden 30? Ik ben niet je dochter waar je tegen praat.
Man en ik overleggen dit soort zaken. Ik maak mijn man daar niet voor wakker.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2010 om 17:56

Tirza

Dit keer zit je heel erg in de buurt Ik wil er ook echt vanaf. Juist door hoe makkelijk het toch weer mis dreigde te gaan, kreeg ik heel erg het gevoel 'niet weer!' En nu kan dat ook nog. Ik wil met het geld wat we hebben gewoon een leuk leven leiden en geen stress. Zie mijn vraag dus als aan de bel trekken.

Ach kaaskopje

je verbaast mij telkens zo, ik moet eigenlijk erg lachen om je reactie. Maar goed ja jij bent eind 40, gefeliciteerd. Drummie vindt het blijkbaar allemaal niet zo storend dus daar kom je dan mee weg.

Katrien

Katrien

15-09-2010 om 19:47

Er voor gaan

Je moet er echt voor gaan.

Wij hebben hier ook een precaire financiële situatie gehad met deurwaarders ed. We komen er stilaan wel uit, maar we gaan dan ook iets drastisch doen door ons (vrij dure) huis te verkopen en kleiner te gaan wonen. Ik ga ook een andere (beter betaalde) baan zoeken. We doen één van onze twee auto's weg zodra we verhuisd zijn (hopelijk ten laatste begin volgend jaar), enz.

Maar wat ook héél veel geholpen heeft, is inderdaad heel goed alle uitgaven gedurende een aantal maanden bijhouden. Iedere cent die buitenging werd opgeschreven. Nu doe ik dat niet meer zo gedetailleerd, ik weet wat ik ongeveer per week uitgeef. Maar als ik de indruk krijg dat we terug wat meer uitgeven, neem ik mijn schrift weer ter hand en schrijf weer alles op. En dat helpt.

Het is natuurlijk extra werk, maar zo de moeite waard.

Katrien

Tirza G.

Tirza G.

15-09-2010 om 22:55

Maar kaaskopje

Overleg je dan niet met je man over die eventuele boekhoud-hulp vóór je dat op een forum zet?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 00:19

Tirza

Maar wat is dit nou voor flauwekul? Natuurlijk bespreken we dat soort dingen. We hebben het een tijdje geleden al eens gehad over hulp bij bijvoorbeeld de belastingaangifte. Bovendien leest mijn man alles wat ik hier zet. Misschien niet gelijk, maar hij volgt het. Als je ziet hoe laat ik het aanbod van Drummie gelezen heb kun je je misschien voorstellen dat ik niet gelijk naar boven ren om het met hem te bespreken. Hij ziet me aankomen! Verder gaat het contact met Drummie buiten het forum om. Dus wanneer ik haar schrijf gaat haar iets aan en niemand anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 01:22

Katrien

Het lijkt me aan een kant heel zuur om het bezit waar je ooit voor gewerkt hebt, weg te moeten doen, maar dat jullie daardoor een gezondere financiële situatie kunnen creëren is natuurlijk wel heel plezierig. Helaas kan ik alleen een fiets wegdoen, maar of dat veel uitmaakt?)

Het komt misschien gek over, maar ik zal me even over iets heen moeten zetten als ik alles netjes bij ga houden. Zodra iets 'moet' gaat er iets dwarsliggen in mij, maar ik begrijp heel goed dat ik er baat bij zal hebben en dat het op een gegeven moment zelfs leuk kan worden als je merkt dat het resultaat geeft.

Bastet

Bastet

16-09-2010 om 06:54

Kom op kaaskopje

Als je je zelf zo volwassen vindt dat je toch even moet melden dat je ouder bent dan iemand die hier op je reageert,wees dan ook volwassen,pak een schrift en een pen,noteer de datum en schrijven maar.
Bastet

Opvallend

*Zodra iets 'moet' gaat er iets dwarsliggen in mij,*

dit vind ik een opvallende uitspraak.bijna puberaal,kinderlijk.

het is toch normaál dat je de verantwoording neemt voor je eigen leven en financieen?
er is toch niemand die je dat oplegd?
als je niet in de problemen wilt komen(en dat wil niemand)dan *moet* je inderdaad die verantwoording zelf nemen.

Denk..dwaling

een heleboel emotie bij geld..dat is, denk ik, de vinger op de zere plek.

Ik lees het ook in je reactie naar Katrien, die haar huis verkoopt..heel verstandig en natuurlijk zal het ook emotioneel zijn...maar de kans is groot dat het huis haar bezit juist NIET is en dat een fikse hypotheek zorgt voor slapeloze nachten..

(als ik jou was, dan ging ik eerst alles eens op papier zetten, evt. mbv het schema van Claudia of van het Nibud oid en evt dán wat hulp van Drummie...maar ja, ik ben jou niet )

Je bent natuurlijk slim genoeg om het te kunnen, ik snap heel goed het ertegen aanhikken en geen zin hebben, dat heb ik ook, maar als het eenmaal geregeld is dan heb je het toch maar mooi gefixt (en blijkt het meestal best mee te vallen)

Los het op

als dit jouw levensles is (omgaan met geld) dan zal het op je pad terug blijven komen totdat je er in duikt en het beest bij de lurven pakt.

Dat is wat ik door schade en schande weet. Iedereen heeft wel een issue waar je liever telkens voor weg duikt, aan jou om daar iets aan te doen, voor je eigen wellbeiing. Dus pak het aan, geef het een plek en onderhoud dat beest.

Met het risico dat ik te persoonlijk word

ik heb een vader die altijd veel verdiende, maar die man die werkte en werkte, dat zag ik ook als kind al dat hij heel hard werkte. Hij was ook regelmatig weken van huis en hele nachten stond de printer (1985 kan je voorstellen) zijn dingen uit te printen. Daarnaast had ik een heel zuinige moeder, die niet gaf om dure spullen voor haar zelf, die keurig in boekjes bij hield waar het aan op ging, die bewaarde en kliekjesdag had. Als kinderen hadden we het heel goed maar het was ook duidelijk wat er voor gelaten en gedaan moest worden.

Zo ook de ouders van mijn vriend, precies zo, eigenlijk ken ik heel veel mensen die dat zo hebben en hadden thuis. Hier in de straat zie ik dat ook, mijn zus en haar man, mijn schoonzus en haar man, iedereen werkt en zet zich zo ontzettend in.

Hier thuis ook, mijn vriend werkt gewoon echt heel erg hard, is nu ook weer voor de 2e keer deze maand van huis, werkt sinds ik hem ken bijna elke avond door. Ik heb nu een baan aangenomen, 1 dag per week met af en toe extra dagen, daarnaast volg ik een training. En ik rij dus sindskort 5 uur op een dag om 7 uur te kunnen werken, doe er een cursus sávonds bij en dan ben ik van 7 uur sóchtends tot 23. uur sávonds van huis. Niet leuk maar wel nuttig want als ik het een beetje goed doe dan zitten we over een jaar gelukkig weer met een flinke inkomensstijging. Dan kunnen we het huis afmaken en gaan sparen.

Het is niet zo dat de mensen die meer hebben dan jij dat zomaar krijgen. Ik denk echt dat jij slim genoeg bent om nu beter betaald werk te vinden, desnoods doe je een cursus erbij. En het lukt je vast ook om meer overzicht te vinden. Als het een persoonlijke barricade is wat je tegen houdt zou ik daar echt aan gaan werken, ga in therapie, kijk hoe je kan ontwikkelen en ga aan de slag.

Je moet er zelf wat van maken zeg ik altijd tegen mijn studenten, ze gaan je niet bellen, ze gaan je niet redden van eem mislukte carriere, je moet het echt zelf willen doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 12:01

Sus-anne

Ja ik weet dat dat zo overkomt. Ik hou niets achter zoals je ziet. Ik heb daardoor inderdaad de kinderlijke neiging om aan een ander, bijvoorbeeld mijn man, te vragen "doe jij het alsjeblieft". Het zal ook wel iets te maken hebben met dat ik niet zo cijfermatig ingesteld ben. Geen onwil wat dat betreft. Iedereen heeft denk ik wel iets waar het blokkeert. Zo moet ik elk jaar de spinnen op te ruimen. Ik vind ze eng, maar iemand moet het doen

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 12:12

Niet leuk

wat jullie zeggen, maar ik zie jullie opmerkingen echt als positieve bijdragen. Schop onder de kont
Ik ga er geen doekjes om winden, maar ik ga geen ander werk zoeken. Dat betekent dat ik er bewust voor kies om te blijven roeien met de riemen die we nu hebben. Het zal dus van mijn werkgever afhangen of ik daar ooit weg ga of niet. Dat heeft echt een groot deel te maken met mijn ogen en verdere lichamelijke minpunten. Ik ben niet zo'n 'goeie vangst' voor een werkgever. Dat is mij in het verleden al vaak genoeg duidelijk geworden. Ik heb nu werk, voel me daar redelijk tevreden. Ik voel me dankbaar dat ik onder mijn omstandigheden werk heb, ook al is het niet elke dag leuk en betaalt het niet super.
Voor het een herhaling van zetten gaat worden wil ik jullie nu in ieder geval heel erg bedanken voor het reageren. Het komt wel goed met ons.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 14:20

Drummie

Mijn mail is weer teruggekomen. Mail mij anders kaaskopje apestaart upcmai punt nl. Dan stuur ik gelijk mijn tekst weer terug

Drummie

Drummie

16-09-2010 om 14:56

Kaaskopje

Ik heb je gemaild! Ben er maar vanuit gegaan dat je bij upcmail zit....

We zullen zien of het gaat lukken. )))

Drummie

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 15:02

Ik krijg de mail ook terug...

Ik heb beide adressen gebruikt (dus zonder en met l) maar ik krijg ze beide terug. Zou er iets mis zijn met de server?

Ik heb ook even geprobeerd het naar een ander mailadres te sturen en daar komt het wel aan....

Gek! De kosmos gaat zich er mee bemoeien. )))))))

Drummie

Drummie

16-09-2010 om 15:53

Gek....naam als kaaskopje

Huh???? Komt ineens Kaaskopje als mijn naam????

Het wordt nu echt TE gek!

Maar goed, vorige mail was dus van mij....... Ik zal vanavond een nieuw mailadres aanmaken, wellicht lukt dat wel?!?

Drummie

Drummie

16-09-2010 om 18:53

Nieuw mailadres

Heb net een nieuw mailadres aangemaakt, misschien lukt dat wel?

drummieoo apestaartje gmail punt com
Het zijn o's, geen nullen. Van Ouders Online natuurlijk

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 19:42

Oh grappig pelle

Dat heb ik inderdaad niet gezien. Gaan we nog een keer

dc

dc

16-09-2010 om 22:16

Kaaskopje

Ik wil alleen even zeggen dat ik je begrijp. Als ik ergens werk moet ik of verhuizen of eruit gegooid worden (gelukkig nog niet gebeurd) voor ik wegga. En volgens mijn man doe ik werk zwaar onder mijn niveau, maar omdat ik uni niet heb afgemaakt, voel ik me zo verrekte onzeker om te solliciteren naar wat beter betaalde banen... Daarbij vind ik altijd alles wat ik doe leuk!

Ben nu m'n kop in het zand aan het steken met een derde en thuismodderen. Vind ik ook weer leuk

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 22:20

Dank je dc

Ik heb niet veel opleiding en voor de baan waar ik voor opgeleid ben nemen ze liever jong, fris en vrolijk en geen half blinde kip.

Verrekte onzeker

ja dat herken ik soms wel, dan kruip ik liever onder mijn bureau dan dat ik die sollicitatiebrief stuur of dat telefoontje pleeg.

maar ik weet mezelf altijd wel op te lappen, want ik geloof er sterk in dat ik mezelf voor de kop zou slaan als ik in mijn sterfbed lig en er niet genoeg uit heb gehaald omdat ik ooit bang was voor afwijzing. Dus ik spreek mezelf streng toe, lees alles, bedenk goede vragen en dan bel ik en stuur ik die brief.

Daarnaast is mijn ego wel sterk. Zoiets als: wie ben jij nou dat je MIJ kan afwijzen, kom zeg, volgend jaar lach ik er om dan zit ik hoger dan jij.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2010 om 00:15

Had ik daar maar een beetje van

Ik ben nog steeds te snel onder de indruk van iemand die hoger in functie staat dan ik. Ik zou op dit moment graag zo iemand eens op míjn matje willen roepen, ze is echt buiten haar boekje gegaan, maar als puntje bij paaltje komt doe ik het niet. Als ik iemand niet zie heb ik die drempel niet, maar als ik tegenover iemand sta word ik opeens heel klein. Waardeloos is dat. Ik zou dus eigenlijk een trucje moeten vinden waardoor ik de ander als papier ga zien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.