Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Boze baas

Is dit normaal?
Ik ben hoogzwanger (39w 5d) en het werk van manlief is daarvan op de hoogte en weet dus ook dat hij binnenkort ineens vrij zal moeten nemen.
Afgelopen donderdagnacht kreeg ik weeen, die zetten niet door. Desondanks heeft mijn man voor de zekerheid vrijdag zijn werk gebeld (hij werkt in de bouw, op een bouwplaats, waar het nu door het weer heel rustig is, hij kan zijn normale functie van torenkraanmachinist niet uitvoeren) en gezegd dat hij in ieder geval later zou komen (hij zou de kinderen naar school brengen, ik was er na die nacht niet meer toe in staat).
Oh, zijn zijn uitvoerder joviaal: neem lekker de hele dag vrij, is toch geen weer om te werken.
Dat heeft man dus gedaan.
Krijgt mijn man net een aangetekende (!!) brief van zijn werk, die maak ik open en het is een pissige brief van zijn werk dat er geconstateerd is dat hij afgelopen vrijdag ongeoorloofd niet op zijn werk was, dat dat soort acties niet getolereerd worden en als het zich nogmaals voordoet zij gepaste maatregelen zullen nemen.
Verder moet mijn man zich morgen op het kantoor verantwoorden hierover.
Nou ja!
Kijk een misverstand kan voorkomen, dat kantoor niet heeft door gekregen dat hij vrij heeft genomen, maar dat kan toch ook opgelost worden dmv een telefoontje oid ipv zo'n nare aangetekende brief met zo'n dreigende toon.
Of is dit normale gang van zaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sharon

Natuurlijk is dit niet normaal. Als werknemer is je positie ook altijd zwakker, je voelt je al snel in de hoek gezet.

Vaak werkt het het beste om je niet al te afhankelijk en gedwee op te stellen, want dan bevorder je alleen maar dat je uit de hoogte benaderd wordt. Wel beleefd blijven natuurlijk, er moet hier gewoon even een misverstand uit de wereld geholpen worden. En als de werkgever dit soort misverstanden gaat herhalen, tsja, dan zul je als werknemer andere stappen moeten overwogen.
Google anders even op de Roos van Leary als je kinderen je de kans geven

En verder zit je natuurlijk ook door je situatie een beetje met je rug tegen de muur.. wie zit hier nou op te wachten als ze op alle dagen loopt? Laat ze de hik krijgen ...

Even (ook) schriftelijk reageren

Zijn ze altijd zo kortaangebonden daar, of hebben ze iets tegen hem? Hoe is het gesprek verlopen? Ik zou als ik jouw man was geloof ik erop staan dat ofwel in het personeelsdossier wordt opgenomen dat er sprake was van een misverstand, dan wel dit nog even schriftelijk bevestigen ('zoals we gisteren bespraken'etc) en een kopie van die brief bewaren.

Misschien wat wantrouwig van me, en ik wil geen onnodige onrust zaaien, maar als dit wel de opmaat is voor nog meer gezanik dan is het handig dat hij nu alvast duidelijk maakt dat hij hier niet fout zat.

Sterkte ermee, ook met de zwangerschap,

Temet

Sharon*

Sharon*

12-01-2010 om 10:24 Topicstarter

Opheldering

Het is opgehelderd, hoewel ik het nog steeds een vreemd verhaal vind. Kennelijk had de uitvoerder mijn man verkeerd begrepen. Mijn man belde hem vrijdagochtend dus met de mededeling dat we de hele nacht op waren geweest en zei iets in de trant van: ik denk niet dat er iets gaat gebeuren. Toen viel de uitvoerder mijn man in de rede en zei: neem maar lekker vrij (achteraf was het dus niet joviaal bedoeld, maar sarcastisch, zo van blijf lekker in je bed, wij werken wel door in de kou). Uitvoerder had niet begrepen dat ik een valse start had gehad, dat we dachten dat ik misschien zou bevallen. Maar, hij heeft dus ook niet de moeite genomen om naar mijn man te luisteren en viel hem halverwege in de rede.
Toen iemand van PZ mijn man niet op de bouwplaats zag is er kennelijk iets gezegd in de trant van: hij had geen zin. Er is toen ook onterecht de indruk gewekt dat mijn man zich niet had afgemeld, maar dat de uitvoerder zelf mijn man moest bellen.
Dus een en ander is opgehelderd, maar ik blijf het krankzinnig vinden dat er zo'n brief gestuurd wordt! Ze hadden ook even vrijdag mijn man kunnen bellen om te vragen wat er was. Zeker omdat mijn man echt nooit vrij neemt, nooit te laat is en zich nooit ziek meldt, zonder mopperen een uur eerder begint als dat gevraagd wordt (dus om 6 uur 's ochtends beginnen, help!) enz enz.
De afspraak is vandaag op kantoor, ik weet niet of hij gaat. Ook zoiets, moet hij midden in de spits in hartje van Rotterdam zijn.

Temet, ik heb tegen mijn man gezegd dat hij moet eisen dat zwart op wit komt te staan dat die brief als niet verzonden beschouwd kan worden oid. In ieder geval dat wij bewijs hebben dat deze officiele waarschuwing is ingetrokken. Ik ben zelf wantrouwig van aard. Zeker omdat dit de bouwsector betreft en gisteren nog las dat er 30.000 ontslagen verwacht worden dit jaar in deze sector.
Overigens is dit niet de uitvoerder met wie mijn man normaal samenwerkt. Dan was het nl nooit zo uit de hand gelopen.

Rodebeuk, interessant de Roos van Leary. Ik ga zo de test doen om te kijken wat ik ben

Sancy

Sancy

12-01-2010 om 11:05

Wel gaan

sharon, ik zou als ik jouw man was wel naar die afspraak gaan (tenzij jij nu de echte weeën wegpuft natuurlijk!) om nogmaals uitleg te geven. Je man heeft nu vrij goed in kaart hoe het verlopen is en ik vind het een begrijpelijk misverstand (netjes gezegd) maar het is tactisch gezien niet handig om een al gemaakte afspraak hierover dan maar niet na te komen. Het wekt dan alsnog irritatie op en de bedoeling is juist dat je man weer door één deur kan met zijn leidinggevende en PZ.

Geheel met sancy eens

Hij moet beslist naar die afspraak, of hij zou eerst moeten bellen en telefonisch bespreken of die afspraak nog nodig is - als hij van degene met wie hij de afspraak heeft te horen krijgt dat het niet meer hoeft kan hij risicoloos thuisblijven. Anders moet hij beslist gaan, want... zie Sancy.

Groeten,

Temet

Sharon*

Sharon*

12-01-2010 om 17:15 Topicstarter

Is opgelost

Ik heb ook niet gezegd dat man niet naar die afspraak moest gaan, alleen vind ik het raar dat hij zo veel moeite moet doen voor iets waar hij geen schuld aan heeft. Dat betekent wel voor hem in de file staan en veel later thuis zijn dan normaal.
Maar goed, het is opgelost want iemand van personeelszaken kwam naar de bouwplaats, daar is het uitgepraat. Het gesprek was amper afgelopen of mijn man moest weg omdat ik naar het ziekenhuis moest met hoge bloeddruk en eiwit in mijn urine. Erg goed getimed
Maar goed, man heeft excuses aangeboden gekregen en hij krijgt een brief waarin staat dat het om een misverstand gaat. Wordt dus netjes door het bedrijf afgehandeld. Jammer dat die uitvoerder niet luisterde en zo snel zijn eigen conclusies trok, maar misschien heeft hij hier van geleerd.

Sascha2

Sascha2

12-01-2010 om 21:21

Sharon

Fijn dat het is opgelost.
Maar nu jij, hoge bloeddruk en eiwit in je urine, wat een vervelend einde van je zwangerschap! Ben je nu in het ziekenhuis? Sterkte hoor met de laatste loodjes en ik hoop op een voorspoedige bevalling en een wolk van een baby.

Sharon*

Sharon*

13-01-2010 om 06:55 Topicstarter

Sascha2 ot

Ik was gisteren in het ziekenhuis, aan de CTG, bloeddrukmeter, bloed gecontroleerd enz. Mijn bloed was okee, in miijn urine inderdaad wat eiwit maar niet hele veel, alleen was mijn bloeddruk nog steeds wat aan de hoge kant. Ik moet straks terug naar het ziekenhuis, weer aan CTG en bloeddrukmeter en als bloeddruk nog steeds te hoog is word ik vandaag nog ingeleid.
Heel spannend allemaal dus!
Als alles oke is in het ziekenhuis en ik word niet ingeleid word ik vanmiddag door de verloskundige gestript, ben nl helemaal op....
Ik hoop dus dat ik vandaag nog beval!
Precies 40 weken vandaag...

Bastet

Bastet

13-01-2010 om 09:40

Sharon

Ik wens je een voorspoedige bevalling en een wolk van een winterbaby!
groetjes,Bastet

Sharon*

Sharon*

13-01-2010 om 11:16 Topicstarter

Dank je (ot)

Bastet, kom net uit het ziekenhuis en word morgen ingeleid.
Bloeddruk was weer te hoog.

Sharon

Sterkte morgen, ik wens je een soepele bevalling en een wolk van een baby!

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

13-01-2010 om 12:55

Sharon

ik denk er al steeds aan dat je binnenkort wel zal gaan bevallen... morgen dus! Veel succes!

Bastet

Bastet

13-01-2010 om 13:16

Sharon

heel veel succes morgen,bevallen in dat zh is mijn goed bevallen..
Bastet

Bastet

Bastet

13-01-2010 om 15:25

Ehm

Is mij goed bevallen,bedoel ik..

Sascha2

Sascha2

13-01-2010 om 15:56

Sharon

Morgen inleiding, tenzij het vandaag vanzelf op gang komt... Nog even en je hebt je vierde kind in je armen(vierde toch?). Heel veel succes, ik hoop dat het snel mag gaan. En, als het een inleiding wordt, vraag dan tijdig om een ruggenprik hoor, dan zal het waarschijnlijk voorspoediger gaan. Zet hem op!!
Sascha (die een deja-vu gevoel heeft, want 11 weken geleden volgde met 40w1d een inleiding wegens te hoge bloeddruk en daarna volgde het vierde kindje )

Sharon*

Sharon*

13-01-2010 om 16:19 Topicstarter

Reactie

Allemaal bedankt voor het meeleven. Ik vind het wel spannend zo ineens...
Bastet, fijn om te horen dat het ziekenhuis goed bevalt
Ik had liever een thuisbevalling, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen.

Sascha2, is inderdaad ons 4e kindje. Ik hoop ook dat het snel gaat, de laatste 2 bevallingen waren binnen een paar uurtjes gepiept, maar wellicht gaat dat met een inleiding anders. Mijn baarmoedermond is nog niet verstreken dus het kan nog wel even duren voordat de weeen komen.
Raad je een ruggenprik aan omdat een inleiding zo veel heftiger is? Ik ben al goed in weeenstormen, dus nog heftigere weeen, bah..
Nou jij dus ook met 40w1d...vanwege hoge bloeddruk. Zeker typisch voor 4 kindjes

Bastet

Bastet

13-01-2010 om 18:26

Sharon (ot)

Mijn derde is ingeleid,en kijk gewoon even,wb de ruggeprik.Zeker als het je vierde is,is het waarschijnlijk zo gepiept als het eenmaal op gang is gekomen.Bij mijn was het weliswaar een weeenstorm van een uur,maar toen was zoonlief er.
groetjes,bastet

Sharon*

Sharon*

13-01-2010 om 19:56 Topicstarter

Bastet (ot)

Ja, ik denk (hoop??)dat als de baarmoedermond eenmaal rijp is het wel snel gaat. Kijk een weeenstorm van een uur kan ik wel hebben.
Pfff, ik vind het wel spannend. Eerst kon ik niet wachten om te bevallen en nu weet ik dat het bijna zo ver is en zie ik er een beetje tegen op. Maar dat komt echt omdat het een inleiding wordt.
Ik ga lekker in bad.
Ik laat jullie weten hoe het gegaan is zodra ik kan.

Guinevere

Guinevere

13-01-2010 om 21:36

Suc6!

Ik wens je een voorspoedige bevalling toe! Sterkte ermee.

Sascha2

Sascha2

13-01-2010 om 22:04

Nou, de vierde zegt niets

Helaas, een vierde bevalling hoeft niet te betekenen dat het snel gaat. Mijn tweede en derde kwamen binnen een paar uurtjes maar nr vier kwam na een heftige en langdurige bevalling. Dat was ook een inleiding met een nog niet verstreken baarmoedermond en dat duurde 15 uur ( tegen 4 respectievelijk 3 uur van de tweede en derde). De ellende met vierde en volgende bevallingen kan zijn dat weeën wegvallen, niet sterk genoeg zijn etc. Hoeft bij jou niet zo te gaan naruurljk. Bij mij schoot de bevalling pas op toen ik een ruggenprik had en weernopwekkers op de hoogste stand stond. Tussen het moment dat dat infuus op het hoogst gezet werd en totale ontsluiting zat nog geen 10 minuten, terwijl daarvoor de ontsluiting niet verder dan 5 cm kwam. Ik had overigens vanaf het begin een weeenstorm met weeën om de twee minuten. Maar deze zorgden niet voor ontsluiting . Nogmaals, zo hoeft het bij jou niet te gaan. Maar vandaar mijn waarschuwing om tijdig een ruggenprik te vragen en niet onnodig uren laten verstrijken.

Sharon*

Sharon*

13-01-2010 om 22:36 Topicstarter

Ojee

tja zo kan het dus ook lopen. Ik hoop het niet.
Sascha, dank voor je waarschuwing in elk geval. Als de weeen erg heftig zijn en de ontsluiting niet opschiet, vraag ik zeker om een ruggenprik! Ik ken mijn weeenstormen en die houd ik echt langer vol dan een paar uurtjes! Bij mijn laatste 2 bevallingen zat er geen tijd tussen de weeen, da's leuk voor een uurtje of 2 maar meer ook niet!

Asa Torell

Asa Torell

16-01-2010 om 21:11

Sharon

Ik hoop dat het evengoed is meegevallen! Mocht je al weer hier lezen, dan hoop ik gauw wat van je te horen .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.