Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

01-09-2010 om 17:50

Bril stuk op bso, verzekering?

De bril van mijn dochter is nu al voor de derde keer gehavend geraakt op de bso. Dit keer omdat zij tijdens het spelen viel, de bril af viel, en een ander kind er bovenop ging staan. Kan de schade geclaimd worden op de WA-verzekering van de ouders van het kind, of van de bso?
Gelukkig kan de bril iedere keer min of meer gerepareerd worden, maar ze heeft nu twee verschillende pootjes en twee verschillende neusdingetjes. Geen leukoplast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

01-09-2010 om 18:02

Nakijken

Kijk in de papieren die je kreeg bij de plaatsing van dochterlief. Kom je er niet uit, vraag het dan even na bij de locatiemanager, die kan je vast vertellen of de BSO hiervoor is verzekerd. Vaak zijn eigendommen van kinderen niet verzekerd onder schooltijd of BSO-tijd, maar valt dit wel onder de WA-verzekering van het kind dat per ongeluk op de bril van jouw dochter stapte.

Vic

Vic

01-09-2010 om 20:54

Zouden jullie dat dan ook echt doen?

Ik denk dat ik het voor nu maar laat zitten. De bril is weer provisorisch gemaakt. Over 6 weken moet dochter weer gemeten worden, en nieuwe glazen, dus dan moesten we sowieso een nieuwe bril. Maar anders zou ik het ook nogal wat vinden om te vragen aan die ouders. De kinderen waren samen aan het spelen, en mijn dochter had net zo goed zelf op de bril kunnen gaan staan. Bovendien lag hij op de grond doordat zij gevallen was. Zouden jullie dat durven vragen?

Tihama

Tihama

02-09-2010 om 09:42

Vorig jaar

heb ik het ook moeten vergoeden. Zoon stootte per ongeluk de bril van een klasgenootje van zijn neus bij een wild spel. Glazen kapot. De mentor meldde het aan mij. Ik heb de mentor onze gegevens doorgegeven en de betreffende moeder heeft me toen gebeld. Ze voelde zich ook vreselijk opgelaten, maar hij had net een nieuwe bril, dus ze konden ook niets bij hun zorgverzekering claimen.

Maar het was binnen een paar weken geregeld met de verzekering. Ik heb overigens het geld al direct overgemaakt, want ik vond dat die ouders niet hoefden te wachten op hun geld tot de verzekering over de brug kwam.

Gewoon vragen. Vrijwel alle ouders hebben een gewone WA-verzekering. Dekking 1 miljoen, geen noclaimsysteem.

Tihama

Vera*

Vera*

02-09-2010 om 10:17

Netjes

Vorig schooljaar heeft zoon een knal tegen zijn hoofd (rand bril) gehad waardoor een brilleglas vervangen moest worden en er flinke krassen zaten op zijn drie dagen oude bril. De ouders van de veroorzaker hebben niets willen vergoeden en daarvoor ook niet hun verzekering aanspreken omdat 'het niet zo bedoeld was'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.