Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Esmee

Esmee

18-05-2011 om 16:16

Broek verkeerd gestikt…geld terug?

Mij moeder heeft een aantal weken geleden bij de M&S een broek gekocht voor mij en voor haarzelf. Die van mij zit super, maar toen ze die van haarzelf aantrok, merkte ze dat er iets niet klopte. Ze zag verder niets aan de broek en dacht dat het wel goed zou komen als ze hem zou wassen. Niet dus. Iedere keer kwam de achterkant van een broekspijp naar voren. Mijn moeder snapte er niets van en ging de broek eens heel goed bekijken. Wat blijkt nu….De ene pijp van de broek blijkt aan de voorkant te weinig stof te hebben waarna men het blijkbaar heeft willen compenseren door aan de achterkant van de pijp extra stof te laten. Hierdoor 'draait' de broek bij het dragen steeds naar voren….Een productiefout dus.

Nu heeft mijn moeder de bon niet meer. Ze wil hem toch graag omruilen voor een goede broek. Staan we nu in ons recht om een nieuwe broek te vragen? In de winkel zag je niets; ook bij het passen niet. Je merkt het pas bij het daarwerkelijk dragen van de broek; als je een tijdje loopt, draait de achterkant naar de voorkant van 1 pijp.

Ik hoor graag van jullie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-05-2011 om 20:28

Draaipijp

Daar is zelfs een naam voor Ik denk dat als je teruggaat, je gewoon een ander exemplaar kan krijgen. Dit is gewoon een contructiefout.

Guinevere

Guinevere

18-05-2011 om 21:54

Die draaipijpen

Draaipijpen bij een nieuw kledingstuk klinken idd in de oren als een ondeugdelijk artikel. Retourneren dus.
Maar dat draaien en scheef gaan zitten heb ik best wel vaak. Vooral bij tricot, na een tijd dragen en regelmatig wassen. T-shirts die opeens scheve zijnaden hebben, pyamabroekspijpen waarvan de achterkant naar voren is verhuisd... hoe komt dat toch? Hebben ze dan de stof niet goed gesneden in de fabriek, of er te hard aan getrokken ofzo? Komt trouwens wel váák voor bij Hema-tricot spul.

Hema tricotspul

Het kan (buiten die te weinig stof) er ook aan liggen dat de stof 'verkeerd' is geknipt. Niet in de richting van het breisel zeg maar. Goedkoo trico spul is daar inderdaag goed in. Dan halen ze uit scheve 'restlappen' stof alsnog een rechte mouw en die gaat dan draaien.
Mijn moeder leerde me ooit te controleren bij zulke kleding door eraan te trekken (zijkanten en onder/bovenkant, idem mouwen), trek je scheef dan laten liggen. Echt je voelt dat zó, zeker als de stof enigzins rekbaar is.
En soms haal ik bijna de hele maat (stuk of 6 b.v.) eruit voordat ik een 'recht' shirt te pakken heb. Inderdaad hema is er goed in, zeeman en wibra en h&m en c&a ook trouwens.
En met de broek zou ik teruggaan.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.