Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ivanka10

Ivanka10

13-11-2009 om 18:18

Btw over mobiel abonnement

hallo

ik ben net over naar een vodafone simonly voor € 7,22 nu staat mijn rekening online en zie ik dat ik ineens 19% btw erover moet betalen.!!!

dit is voor de tijd niet gezegd en er staat ook niets in het contract over vermeld, kan dit nu zomaar ?

ik heb eerder een simonly gehad (2007) ook bij hun en moest toen geen btw betalen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

13-11-2009 om 21:51

Waarom geen btw?

En waarom zou je geen btw hoeven betalen? Hebben ze je bij het simonly niet gewoon voorgelicht. Volgens mij is het heel normaal de je 19% btw betaalt op je telefoon. Misschien stond het op je vorige rekening gewoon niet apart vermeld wat je btw was?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2009 om 22:10

Dat bedoelt ze natuurlijk niet

Ivanka dacht dat de prijzen zoals genoemd incl. zouden zijn en dat is niet zo. Dat is niet ongewoon, maar ik ben met Ivanka eens dat je daardoor enigzins op het verkeerde been wordt gezet. Het zou bij alle bedrijfstakken zo moeten zijn dat je de complete prijs in beeld krijgt en dat je dus niet hoeft uit te rekenen hoeveel het met btw wordt.

Puck2

Puck2

13-11-2009 om 23:01

Is het niet zo..

.. dat in Nederland de consumentenprijzen altijd inclusief btw gepresenteerd moeten worden?
Ik had het idd niet zo begrepen Kaaskopje, bedankt voor je verheldering.

Ivanka10

Ivanka10

14-11-2009 om 08:37

Geen nieuwe telefoon

hallo Puck

ik heb geen nieuwe telefoon maar alleen een kaartje voor mijn bestaande telefoon aangeschaft.

ik heb toevallig het contract nog van de vorige simonly bij hun en dat is ook alleen het bedrag wat ik moest betalen.

ik heb hun voorwaarden die op hun site staan nog eens gelezen en daar staat ook dat het is incl. btw

groetjes

Puck2

Puck2

14-11-2009 om 13:44

Pelle, internetlink?

Pelle, ik heb gisteren gezocht op internet of ik wat kon vinden over consumentenprijzen altijd incl. btw. Maar het lukte niet, kreeg alleen een site waarop stond dat het NIET verplicht was. Maar jij bent een kei in het zoeken van goede links, kun jij er wat over vinden.

Sancy

Sancy

14-11-2009 om 16:33

Puck2

"Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen." (artikel 38 Wet Omzetbelasting)
Daar waar geen aanduiding staat dat het bedrag exclusief btw is (en waar geen optelsom bij staat wat het inclusief btw is) mag de consument er van uit gaan dat de genoemde prijs inclusief btw is.

Sancy

Sancy

14-11-2009 om 19:56

Pelle en puck

zo moeilijk was het niet hoor, jullie kunnen dat ook. Google op "consumentenrecht" en "btw vermelden"

Puck2

Puck2

14-11-2009 om 20:44

Sancy

Tja, ik ben niet zo creatief in zoektermen verzinnen, ik kwam niet verder dan consumentenprijzen combineren met btw. Toen kreeg ik voornamelijk auto's die te koop werden aangeboden
Maar ik denk dat Ivanka met jouw posting uit de voeten moet kunnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.