Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Maria

Maria

27-01-2009 om 23:48

Buurvrouw van 61 gaat werken

Een buurvrouw die net 61 is geworden vertelde mij, dat ze vanaf februari 4 ochtenden huishoudelijke zorg voor een thuiszorgorganisatie gaat werken! Haar man is met de vut vertelde ze en zit de hele dag te lezen en tv te kijken en hun inkomen is veel minder geworden en dus heeft ze een baantje gezocht en gevonden. Dat vind ik best knap, op die leeftijd weer te gaan werken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

28-01-2009 om 09:34

Nou jetteke

Dat vind ik wel een beetje een zure reactie. Op je 61e vier ochtenden gaan werken is misschien niet zo moeilijk maar dat je de beslissing neemt om dat te gaan doen vind ik wel bijzonder! Zeker als je lang niet gewerkt hebt is het een hele stap. Bovendien moet je nog maar iets vinden, dat lukt (in NL) niet zo gauw op die leeftijd.

Uitrusten

Ik betwijfel ernstig of de dame in kwestie al die jaren heeft kunnen uitrusten. Ik vermoed dat ze het huishouden deed (en wellicht nog een hoop ernaast) dus uitrusten...

Ik vind het ook best knap. Al vermoed ik dat meespeelt dat ze gewoon gek wordt van de hele dag haar man-met-VUT om haar heen.

Groeten,

Temet

Ja knap

dat vind ik ook ! En lekker de ochtenden weg van die man die zijn draai ook moet vinden thuis en dat is ook niet altijd makkelijk heb ik begrepen, leuk hoor. Koop je een bloemetje ?

Vic

Vic

28-01-2009 om 11:36

Tja

Ik heb een collega van 63 die net parttime is gaan werken (van 5 naar 3 dagen). Hij heeft al 46 dienstjaren, zou met de VUT mogen maar heeft het nog prima naar zijn zin. Zijn vrouw, ook 60+, werkt ook nog steeds.
Het lijkt me overigens wel een hele omschakeling om na jaren tbm-schap op je 61e te moeten herintreden in zo'n fysiek zware functie. Misschien gaat haar man dan wel hun eigen huishouden doen.

liedewij

liedewij

28-01-2009 om 23:04

M'n moeder

Mijn moeder is 61. Heeft haar leven lang gewerkt.Is nu een paar jaar weduwe. Ze is minder gaan werkrn omdat haar weduwenpensioen gekort werd als ze teveel verdiende(en dat is geen hoog bedrag). Nu werkte ze ook nog 4-5 lange ochtenden. Begint om 6.00. Doordat er nu al een pensioen uitgekeerd word(en dat kan niet over 4 jaar als ze 65 wordt) gaat ze weer inleveren. Nu kan ze nog maar 1 ochtend werken, de rest kan ze direkt afdragen. Ze vindt haar werk leuk, vindt de structuur ook prettig maar het is fysiek zwaar en ze wil niet voor niets werken. Dus gaat ze over op 1 ochtend en kijken of ze vrijwilligerswerk o.i.d. kan doen.

Zo jammer dat het zo gaat. En zo tegenstrijdig met het beleid om ouderen te stimuleren langer door te werken.

Liedewij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.