Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Esther

Esther

13-01-2010 om 11:09

Cao uitzendkrachten

Op het bedrijf van mijn partner werken veel Poolse krachten. Met een aantal van deze krachten hebben wij ook goed contact. Omdat ze niet allemaal de Nederlandse taal goed beheren of voldoende komen ze vaak met hun vragen bij mij. (nou ja via mijn partner die mij dan weer vraagt om dingen uit te zoeken )

Ze zijn allemaal in dienst bij een uitzendbureau (staat niet op de lijst van 'betrouwbare uitzendbureau's) en krijgen 4-weken betaald. Nu ben ik bezig om het loon uit te zoeken voor een Poolse. Ten eerste zet ik mijn vraagtekens bij haar salaris 9.43 bruto per uur (24-jaar) is dat niet weinig? Ze werkt 40 uur en met grote regelmaat ook overuren. Moet daar dan ook vakantiegeld over betaald worden?
Het vakantiegeld wordt niet 1x betaald in juni (zoals in de CAO staat) maar 2x per jaar.

Kortom kan iemand mij tips geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

13-01-2010 om 11:32

Loon

Voor een werknemer van 23 jaar of ouder is het bruto minimumloon bij een volledig dienstverband per 1 januari 2010:

# per maand € 1.407,60

# per week € 324,85 en

# per dag € 64,97

Lietje

Lietje

13-01-2010 om 14:00

Uitzendwerk

Ik begon vorig jaar als uitzendkracht ook met 9 euro bruto, dus echt weinig is het niet in mijn ogen. En ik ben veeeeeel ouder. Maar ik weet niet onder welke CAO ze vallen, die van uitzendkrachten of misschien iets van alleen dat uitzendbureau.
Lietje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.