Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

collega in mijn irritatiezone


dan

dan

13-09-2021 om 11:46

tsjor schreef op 12-09-2021 om 20:19:

De vraag is of je zoiets voor de ander wil regelen (terwijl die geen vraag heeft) of voor jezelf. Je hebt zelf wel een probleem. Troelahoep dan in elk geval.
Tsjor

Zoiets valt volgens mij niet eens te regelen door collega's. En als er maar 1 persoon is die last heeft van die collega, dan zeker niet. 

In onze situatie: een coach wordt echt niet gelijk ingeschakeld als je een privé situatie op het werk aankaart. Maar als iemand onder werktijd vaak huilend collega's en anderen aanklampt met hetzelfde verhaal en de vraag om ergens mee te helpen (privézaken regelen), dan is een coach wellicht handig bij het helpen de zaken weer op orde te krijgen. 


Nog een keer: je kunt toch ook kijken of degene die het probleem heeft een coach kan krijgen om haar werk goed te doen? In dit geval is dat hoelahoep, zij heeft een probleem. En zij kan het vragen voor zichzelf.

Tsjor

troelahoep

troelahoep

13-09-2021 om 18:08 Topicstarter

Nou, het is meer dat ik zelf een probleem heb inderdaad: Nl. dat ik de enige lijk te zijn die moeite met die collega heeft.

En dat je grote moeite hebt met die collega. Dat is je eerste probleem. Tsjor

tip:
Besef dat het niet jouw taak is om haar te veranderen; die schone taaktaak is aan de manager. De manager mag een manier bedenken waardoor ze haar collega’s niet van hun werk houden.

Focus op je taak, meer niet. Ze gaat vanzelf wel merken dat ze bij jou geen respons meer krijgt.
Draag anders wat vaker oordopjes in alsof je naar iets aan het luisteren bent en niet gestoord kan worden. Die laatste tip hangt van je werk af, maar die werkt in algemeen ook prima.

Ga vooral de confrontatie niet aan; dat komt niet professioneel over en dan strijk je je manager tegen de haren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.