Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

tonny

tonny

03-03-2010 om 18:37

Consumentenklacht per mail of per brief?

Wat doen jullie bij (ernstige) klachten als consument? Bellen, mailen, een authentieke brief sturen? Aangetekend?

Zoon kocht in november een laptop via een erkende webwinkel (BCC). Laptop (Acer) bleek ondeugdelijk en ging retour. Kwam terug, nog steeds niks. Nu is-ie al voor de derde keer terug - en nog steeds niet functionerend. Ruim drie maanden geleden gekocht, en nog steeds geen werkplezier.

Als je belt, kom je bij een callcenter uit.
Als het ding wordt opgestuurd en 'gerepareerd' schiet je niks op, ondanks mooie woorden.

Zoon heeft nu een boze mail gestuurd naar de webwinkel (en naar het bedrijf waar de laptop vandaan komt en steeds wordt 'gerepareerd').

Is een officiele brief beter? Hij wordt er compleet moedeloos van. Wie heeft een goede tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2010 om 21:18

Naar de echte winkel gaan

Gelukkig heeft BCC ook 'echte' winkels. Ik zou daar stennis gaan schoppen. Een persoon afschepen is lastiger dan een mailtje of brief.

Rechtsbijstand inschakelen

Dat deed ik ooit toen ik de sjaggerijnige eigenaresse was van een Acer. Wat een gezeik heb ik met dat ding gehad zeg, niet te filmen. En service ho maar, ook niet van de zijde van Acer.

Toen ik mijn rechtsbijstand inschakelde werd het vlot getrokken. Dat je steeds niet kunt werken op je laptop daar staat men blijkbaar niet bij stil.

Dus mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben: klop even bij ze aan, misschien helpt dat.

Voor mij nooit meer een Acer....

dc

dc

03-03-2010 om 22:53

Aangetekende brief

bij elke klachtenprocedure moet je een duidelijke aangetekende brief sturen (dus niet emotioneel, maar feitelijk), waarin je de winkel waar je het ding gekocht hebt een redelijke termijn geeft waarin je een goed werkende computer wilt hebben (2 weken bijvoorbeeld). Stuur van deze brief een kopie naar Acer zelf.

Mocht dit niet werken, dan heb je de eerste stap voor een klachtenregeling al gezet in elk geval.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.