Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Contract niet verlengd, balen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Natuurlijk is het voor Jakje niet leuk. Dit heeft de werkgever goed opgelost. Daarbij vraagt Jakje zich alleen maar af hoe ze dit zouden doen. Als je een nette werkgever was had er al lang wat op papier hierover gestaan of minstens er over gesproken.
Als dit allemaal niet zou gebeuren zou ik echt mijn resterende vakantiedagen en overwerkuren verhalen op mijn werkgever.

Yta!

Yep! Fijn he! Ik zit al vanaf eind september thuis joh. Nog 2 maanden en dan ww in

Blackbird28

Blackbird28

05-12-2011 om 10:04 Topicstarter

Oefff

Wat een reacties op iets wat echt puur wettelijk en contractueel is vastgelegd.
Zoals ik ook al in een vorige posting had aangegeven snapt mijn werkgever gelukkig wel wat zijn verplichtingen zijn t.a.v. uitbetalingen vakantiegeld en dagen. Nogmaals, ik had mijn contract gewoon kunnen uitdienen tot 1 februari en nee, dat was niet prettig geweest met deze wetenschap. Dan had ik wel 2 vakantiedagen opgenomen (die waren ingepland) en was bij laaste loonbetaling het restant vakantiedagen uitbetaald. Werkgever kiest ervoor mij per direct naar huis te sturen met behoud van loon, dit is ook schriftelijk door hem vastgelegd. Dat ontslaat hem niet van zijn verplichtingen t.a.v. mij als werknemer.
Ik snap best wel dat sommigen het zien als een goed betaalde vakantieperiode omdat, zoals Beemer al aangaf, het resulaat bij wel doorwerken uiteindelijk hetzelfde zou zijn. Blijft staan dat het uitermate vervelend is om op stel en sprong op straat te staan, zonder afwikkeling van je werkzaamheden en zonder goed verhaal naar een volgende werkgever. Want ja, het contract liep af maar wat voor vreselijks moet je wel niet hebben gedaan dat je baas je per direct naar huis stuurt? Dat is wellicht een gedachte die bij mensen op kan komen. Het onderbuikgevoel heerst bij mij zeker ook maar w.s. op een andere manier dan hier wordt uitgelegd.

Wat vreselijk vervelend voor je jakje

door dat geëmmer over het uitbetalen van vakantiedagen zou je gewoon bijna vergeten dat het heel vervelend is zo naar huis te worden gestuurd zonder echt een duidelijke verklaring. En inderdaad wat vertel je dan een volgende werknemer in zo'n klein wereldje?
Overigens hoeft een nieuwe werknemer niet te weten dat je 2 maanden thuis hebt gezeten, in je cv kun je gewoon de einddatum van je contract zetten volgens mij.

Ik zou het beste van die 2 maanden proberen te maken, zoveel mogelijk solliciteren en netwerken, sporten en klusjes in huis die normaal blijven liggen als je werkt.

Maar dan nog... de tijd is nu niet gemakkelijk. Sterkte met solliciteren!

Misschien enige troost

Maar betrek het niet op jezelf.. Bij ons in de organisatie is dat normaal. Wij werken al jaren met krachten die altijd maar maximaal 3 jaar kunnen blijven. Telkens weer een nieuw contract. Het is heel normaal vandaag de dag en zegt eigenlijk niets over jouw als persoon of over jouw als werknemer.

En het feit dat ze zoooo leuk tegen je deden. Tja wat had je dan gewild? Dat ze je al die tijd links hadden laten liggen?. Ik doe ook LEUK tegen de tijdelijke krachten. Het zijn toch nu mijn collega's en daar wil ik ook graag een fijne tijd mee hebben.

Verschil misschien wel is dat iedereen die bij ons indienst komt van te voren te horen krijgt dat er geen vaste baan in het verschiet zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.