Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Appel

Appel

07-06-2010 om 19:53

Cursus voor nieuwe functie?

Ik heb de afgelopen 3 jaar in een wasserij gewerkt, op diverse afdelingen in de productie, op de werkvloer dus, en magazijngerelateerd werk. Ik heb bij dit bedrijf een vast contract voor 20 uur/week.
Nu heb ik de laatste tijd af en toe kantoorwerk er bij gedaan (lich. lichter werk, geopereerd geweest) en ik kan waarschijnlijk voor mijn volledige 20 uur op kantoor blijven werken. Interne overplaatsing dus.
Ik heb geen opleiding in die richting, maar heb van de collega's wel begrepen dat ik het werk goed oppak. Ik maak ook zelf notities zodat ik niet teveel dingen dubbel hoef te vragen. De programma's waar mee gewerkt worden zijn Excel en een speciaal bedrijfsprogramma. Met beide ben ik basis-bekend en voor beide kun je niet echt een cursus volgen, je moet het meer in de praktijk leren.

Maar (lange inleiding, sorry), nu heeft mijn vorige chef bij mijn func.gesprek aangegeven dat het bedrijf vrij soepel is met cursussen en ik wil graag goed voorbereid met mijn nieuwe chef het gesprek aangaan.
Welke cursus zou nu handig zijn om te gaan doen? Of in elk geval aan te kaarten dat ik daar interesse voor heb? Volgens de kantoor-collega's is er niet echt een passende bestaande cursus, maar misschien heeft hier iemaand een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken, als mijn "probleem" helder genoeg is.
Appel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

07-06-2010 om 22:00

Administratieve opleiding

Dan zou ik toch voor een bredere opleiding kiezen. Een opleiding die de basis van administratief werk behandelt. Probeer een basis te leggen voor jezelf en aan je toekomst te denken: met een diploma/certificaat kom je makkelijker aan een volgende baan. Bovendien is het een ingang om je huidige werkzaamheden te verbreden/te verdiepen. Ik zou dus inderdaad alle opleidingskansen die je geboden worden grijpen!
Bijvoorbeeld zoiets: http://www.loi.nl/cursussen/administratie_en_economie/basisopleiding_administratief_medewerker/index.htm

Vic

Vic

07-06-2010 om 22:04

Wat voor administratie?

Wat voor soort administratieve werkzaamheden doe je (debiteuren/crediteuren/financieel/personeel/secretarieel?)?

Appel

Appel

08-06-2010 om 08:33

Soort

Ik moet gegevens documenteren en controleren, afleverbonnen gereedmelden voor facturering en klantgegevens invoeren en wijzigen.
Een algemene adm. opleiding is inderdaad misschien het meest geschikt, ook met het oog op m'n cv.

Schoevers

Als je de mogelijkheid hebt een deeltijdopleiding bij Schoevers te doen zou ik je dat zeker aanbevelen. Ze zijn daar zeer up-to-date, en wat je daar leert, daar heb je echt wat aan. Bovendien heb je met Schoevers op je cv zo een baan, althans, dat is mijn ervaring.

Het is niet goedkoop, maar als werkgever of belasting meebetaalt, wel te doen. En vaak gaat het om twee avonden per week, dus ook qua studiebelasting vond ik het goed vol te houden.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.