Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lynna

Lynna

04-04-2012 om 12:38

Cursussen plannen: hoe?

Morgen mag ik een collega die niet zo goed kan organiseren, adviseren hoe ze medewerkers voor cursussen kan inplannen.... Nu heb ik geen idee hoe. Iemand een tip hoe je handig mensen kunt inplannen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

04-04-2012 om 12:43

Huh?

Wat voor medewerkers zijn het en wat voor cursus moeten ze doen? Is het de bedoeling dat op een cursusdag ook nog mensen beschikbaar/bereikbaar zijn op hun werk? Hebben die mensen ook eigen planningen waar ze rekening mee moeten houden? Bij ons wordt er voor curusussen altijd een inschrijflijst gepubliceerd (online) en dan wordt medewerkers gevraagd om zich zelf in te schrijven voor een bepaalde dag of dagen.

Lynna

Lynna

04-04-2012 om 14:50

Inschrijflijst maken?

Het zijn medewerkers die ook diensten moeten draaien en een paar keer per jaar aan het eind van de middag aan nascholing mee moeten doen waarvoor ze zich moeten inschrijven.

We zouden dus een aantal data en tijden noemen en zij kunnen dan aangeven wanneer ze willen komen.

Maar hoe kan ik zo'n lijst maken?

Vic

Vic

04-04-2012 om 15:29

Excel

Je kunt ook een overzicht maken in Excel, evt. met verschillende werkbladen per datum, en die ergens op het netwerk zetten waar iedereen bij kan. Dan kunnen mensen zelf hun naam op een lijst zetten.
Als je twijfelt of mensen zich vrijwillig gaan inschrijven, kun je ze ook gewoon zelf inschrijven. Als ze niet kunnen, gaan ze vanzelf wel piepen Zet je erbij dat wijzigingen alleen mogelijk zijn in overleg met hun leidinggevende.

Rosase

Rosase

04-04-2012 om 19:10

Google docs

Daarmee worden bij ons op het werk dit soort dingen gepland. Bestand maken met mogelijke cursustijden, mail sturen met linkje naar bestand, en iedereen kan zich inschrijven.

Lynna

Lynna

05-04-2012 om 21:21

Dank!

Het wordt tot nu toe met excel gedaan, ik heb google docs of doodle voorgesteld.... Google docs had ik zelf nog niet eerder gebruikt, lijkt me praktisch!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.