Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mar42

mar42

28-10-2010 om 22:50

Dat stomme geld, zucht...

Even lekker zeuren hoor... Baal er even van dat m'n geld er zo snel doorheen vliegt iedere keer! Vind het nog steeds lastig dat ik het na m'n scheiding een stuk minder breed heb. Op zich komt er best redelijk wat binnen iedere maand (salaris van mijn part-time baan, alimentatie, kinderbijslag, toeslagen etc.), maar ik kom ondanks mijn echt niet-extravagante levenswijze steeds vaker tekort... Kreeg drie dagen geleden mijn salaris en sta nu alweer bijna rood terwijl ik nauwelijks iets extra's heb uitgegeven, alleen vaste lasten betaald. Kan het er benauwd van krijgen... En heb ik eens wat over, is er wel weer de één of andere rekening waardoor het extraatje direct weer verdwenen is. Of de belastingdienst wil opeens weer eens geld zien (fijn, eerst iets geven en het dan weer terug wilen hebben...). Bah, ik kan er soms zo van balen. Vind het niet fraai van mezelf, maar kan soms echt een beetje jaloers zijn op mensen die alles maar lijken te kunnen doen; vakantie zus, uitje zo, weekendje weg, nieuwe garderobe enz. enz. Weet echt wel dat er belangrijker dingen in het leven zijn dan geld, maar geld hebben maakt alles wel een stuk eenvoudiger... Snap echt niet hoe mensen in de bijstand dat doen?! Misschien ben ik ook niet snel tevreden, maar naar mijn idee heb ik mijn uitgavenpatroon al behoorlijk aangepast inmiddels. Vroeger werkte ik voor de "extraatjes", nu komen alle vaste lasten alleen voor mijn rekening; dat is wel even anders! En meer werken vind ik voorlopig nog geen optie; wil niet dat mijn kinderen nog meer naar de opvang moeten... Zo, even lekker m'n hart gelucht; ben wel benieuwd of meer mensen dit herkennen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook begrip

Na het verliezen van mijn baan ben ik uiteraard ook een stuk achteruit gegaan qua inkomen.
Wat mij helpt is richten op wat je wél hebt: een fijn dak boven je hoofd, kleding in je kledingkast, geld om überhaupt eten te kopen.

Gr. Poezie.

Sil

Sil

29-10-2010 om 12:48

Hm, ik ook..

Herken je verhaal zo!! Ik baar er ook wel eens van. Ik wil dan weliswaar geen alimentatie dus zorg volledig voor mezelf en dochter. Ik hou maar weinig over voormezelf, ales gaat op aan vaste lasten en dochter.
Ik heb ong 2200 netto te besteden, moet alles af..het lijkt zoveel maar ik hou niet echt wat over om mezelf eens lekker te verwennen met ene kapper of shoppen.
Wel ben ik erg blij dat ik het red!!!! Een eigen huisje heb kunnen kopen, kan genieten van het samenzijn met dochter in ons huisje, ik kan een klein autootje rijden en op het eten let ik niet.
Dus als ik het zo relativeer, heb ik het helemaal niet verkeerd!! Beter zo dan in de relatie die ik had .
Ennn...dit alles is toch maar mogelijk omdat Ik een baan heb!!
Lets count our blessings

Uitrekenen?

Ik snap het ook wel....Kan je niet eens uitrekenen hoeveel je ongeveer per maand aan vaste laten kwijt bent? Dan trek je dat af van je inkomen per maand. Laat de kinderbijslag even buiten beschouding dan heb je nog een extraatje mochten er extra dingen komen.
Wat van dat maandbedrag overblijft deel je door 4 (4 weken) en is je huishoudgeld/kleedgeld/verbrasgeld per week. Houd jezelf in toom en geef per week niet meer uit dan dat.
Dan krijg je meer het idee dat je het in de hand hebt denk ik.
Kinderbijslag+ vakantiegeld heb je nog voor eventuele extra aanslagen of rekeningen. Komen die niet dan zet je het op een spaarrekening.
Je kan ook het beroemde schema van claudia opvragen hier...kan je al je inkomsten en uitgaven in kaart brengen.
groeten albana

amk

amk

29-10-2010 om 14:54

Niet 4 maar 5

de berekening van Albana zou ik idd ook doen, maar niet delen door 4 maar door 5 want een maand is net iets langer als 4 weken.

Dat geld neem je ook fysiek op en daarna leg je je pinpas weg. Ik zit ook regelmatig aan het eind van de week in mijn portomonee te staren en denk hoe moet ik van 2,50 nog een leuke maaltijd in elkaar draaien. Toch weiger ik mijn week bedrag aan te passen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.