Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

De sterkste schouders dragen niet de zwaarste lasten


Hymer schreef op 28-03-2022 om 18:27:

ja dat klopt. Ik kon hem ook verkameren. Maar dat wou ik niet. Het is gewoon een leuke kleine eensgezinswoning, daar wil ik geen 3 Roemenen in, plat gezegd. Dat past ook niet in de buurt, en wou ik de buren niet aandoen.

En ik wil hem ook voor een fatsoenlijk bedrag verhuren. Ik wil geen echte huisjesmelker zijn, ook al verdienen wij hier wel iets aan. Ergens vind ik nu dat het wel goed is zo. Wij houden er iets aan over en iemand anders heeft voor een redelijk bedrag een woning.

Het siert je dat je een redelijke huur vraagt, maar het zou nog mooier zijn als je de woning gewoon verkoopt. Zodat meer mensen de kans krijgen op een eigen huis. Een woning is om in te wonen, niet om geld aan te verdienen.  En natuurlijk verdien je er alsnog mega veel aan als je het uiteindelijk verkoopt, dus dat je er zo weinig aan overhoudt is  maar het halve verhaal.

RosaMontana schreef op 28-03-2022 om 20:37:

[..]

Het siert je dat je een redelijke huur vraagt, maar het zou nog mooier zijn als je de woning gewoon verkoopt. Zodat meer mensen de kans krijgen op een eigen huis. Een woning is om in te wonen, niet om geld aan te verdienen. En natuurlijk verdien je er alsnog mega veel aan als je het uiteindelijk verkoopt, dus dat je er zo weinig aan overhoudt is maar het halve verhaal.

Idd, zo ken ik iemand (zzp) die koophuis van overleden ouder verhuurt voor schappelijke prijs ipv verkoopt, voor nu maar ook voor  later als aanvulling op het AOW. ZZP’ers kennen nl. geen gunstig pensioenopbouw zoals werknemers.

Er zijn ook mensen die geen huis kunnen of willen kopen en dan is het fijn dat er huizen verhuurd worden voor een schappelijk bedrag. En dan heb ik het niet over 2100 euro want dat is voor heel wat mensen een compleet maandinkomen.

RosaMontana schreef op 28-03-2022 om 20:37:

[..]

Het siert je dat je een redelijke huur vraagt, maar het zou nog mooier zijn als je de woning gewoon verkoopt. Zodat meer mensen de kans krijgen op een eigen huis. Een woning is om in te wonen, niet om geld aan te verdienen. En natuurlijk verdien je er alsnog mega veel aan als je het uiteindelijk verkoopt, dus dat je er zo weinig aan overhoudt is maar het halve verhaal.

Huurhuizen zijn natuurlijk ook nodig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.