Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Deeltijd en vakantie

hallo, ik heb een vraagje.

ik werk 24 uur per week bij mijn werkgever. Nu werken wij onregelmatige diensten dus ik werk geen vaste dagen.
De planning heeft mij nu in de zomervakantie 5 diensten in 1 week gepland. In hoeverre kan ik daar iets over zeggen. Mijn idee is dat ik toch maar 24 uur werk per week verdeeld over 3 dagen. Juist omdat ik kinderen heb en in de vakantie is dat alleen maar vervelend als ik 5 dagen moet werken.
groetjes ponpon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wedervraag

wedervraag: wat staat er precies in je contract?

Groeten,

Temet

Mogelijkheid

is dat er in (zoals Temet al vraagt) je contract staat dat je maandelijks een gemiddelde moet werken van 24 uur per week. Het zou dus zo kunnen zijn dat je de rest van de maand dan 1 dag werkt in een week,om zo het gemiddelde dus te halen.

Bij ons

werken we zelfs met jaarsysteem. Mijn contract is 20 uur, betekent dat ik per jaar een x aantal uur moet werken. Elke maand krijg ik een overzicht hoeveel uur ik nog moet. Samen met teamleidster wordt dan zoveel mogelijk aan het begin van het jaar vast te leggen om te voorkomen dat iedereen in november zijn uren gedraaid heeft en er in december niemand meer hoeft te werken.

Ik werk wel in dagdiensten op redelijk vaste dagen, maar ik heb 7 weken verdeeld over het jaar verplicht vrij en 5 flexibele op te nemen dagen. Om al die weken en dagen op te nemen moet ik wel extra werken. Dat moet dus door "extra" te werken.

GR Pham

ponpon

ponpon

20-06-2009 om 09:26 Topicstarter

Gemiddeld

Er staat dus gemiddelde uren per week . Ik heb ondertussen begrepen dat ik gewoon 40 uur ingezet kan worden in de zomervakantie. Onbegrijpelijk .Ik ga toch niet voor niets part time werken. Dat doe je om voor je kinderen te kunnen zorgen. Mijn chef gaat nog wel even kijken of er iets te veranderen valt bij de planning.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.