Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Oeps

Oeps

04-10-2010 om 22:59

Definitieve kinderopvanguren doorgeven

Qua kinderopvangtoeslag gok ik altijd maar wat. Er fietsen zoveel dingen doorheen (studiedagen, vakantiedagen, feestdagen) dat het ondoenlijk is om al die wijzigingen door te geven aan belastingdienst (dat is trouwens niet uit te leggen aan een juffie bij de BD).
Nu wil ik de uren over 2009 definitief invullen maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen? Ik kan er niets over vinden op de Belastingdienstsite. HELP!

Trouwens, ik heb nog steeds geen afrekening over de uren van 2008. Al eens gebeld maar dit bleek inderdaad te kunnen?!?!? HELP! Zou een boze brief helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

04-10-2010 om 23:41

Ik kreeg vanzelf

een brief toegestuurd waarop ik dat moest invullen. Bel anders even.

Wat gek

Toevallig hadden Vic en ik hier laatst een draadje over, wij kregen namelijk beiden in dezelfde periode een verzoek om de jaaropgaven aan de Belastingdienst te sturen. Want daar staan die uren op. En de Belastingdienst leverde dus zelf - en dat doen ze vziw ieder jaar - het formulier aan.

Ik zou dus de Belastingdienst even bellen met de vraag waar dat formulier blijft.

Wat 2008 betreft: ik zou een boze brief schrijven met het dringende verzoek om een beslissing en de mededeling dat je ze in gebreke stelt. Er is tegenwoordig een wet (de "wet dwangsom bij niet tijdig beslissen") die de burger recht geeft op dwangsom als een overheidsorgaan te laat beslist, maar dan moet je ze wel eerst in gebreke stellen. Nu weet ik niet of die wet ook geldt voor de Belastingdienst, en evenmin weet ik wat de termijnen zijn waarbinnen de Belastingdienst moet hebben beslist, misschien kan je e.e.a. navragen bij het Juridisch Loket (behalve als je in Amsterdam woont, dan zou ik naar de Belastingwinkel gaan).

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

05-10-2010 om 10:04

Verzoek gekregen

Ik krijg jaarlijks het verzoek van de belastingdienst om het door te geven. Gebruik ik gewoon de jaaropgave voor. Heb jij geen formulier gekregen dan?

Vic

Vic

05-10-2010 om 20:10

Niet iedereen

Liora had gebeld omdat ze niets had gekregen. Zij kreeg te horen dat de opvragen van jaaropgaven steekproefsgewijs plaatsvinden. Om je definitieve gegevens door te geven moet je volgens mij gebruik maken van het wijzigingsformulier. Ik weet niet of dat nog kan, of dat het voor 1 april had gemoeten.

liora

liora

05-10-2010 om 20:41

Heel goed vic

Ik heb ook de afrekening 2008 nog niet. Wat betreft 2009: dit hoeft niet iedereen meer aan te leveren, steekproefsgewijs controleren ze.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Terpi

Terpi

05-10-2010 om 22:03

Bijzonder toevallig dan wel...

... dat ik al jaren keer op keer in de steekproef terecht kom! Ik heb mijn formulier tegelijk gehad met Vic en Temet.

Vic

Vic

06-10-2010 om 16:17

Volgens mij kan het niet meer

Van toeslagen.nl
"Kan ik nog wijzigingen voor 2009 doorgeven?
U kunt geen wijzigingen meer doorgeven voor 2009. Hebt u na eind juli nog een wijziging doorgegeven? Dan verwerken wij die niet meer. U krijgt hierover een brief.

Ik wil nog kinderopvangtoeslag aanvragen over 2009
U kunt alleen nog kinderopvangtoeslag 2009 aanvragen als u of uw toeslagpartner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2009. U kunt dan nog kinderopvangtoeslag 2009 aanvragen tot de datum dat het uitstel afloopt."

liora

liora

06-10-2010 om 16:37

Terpi

Die steekproef is pas vanaf vaststelling 2009.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sascha2

Sascha2

07-10-2010 om 09:18

Wat ik doe...

Ik heb ook nog geen afrekening 2008 ontvangen en die van 2009 is inmiddels ontvangen, ingevuld en retour gezonden.
Wat ik ieder jaar doe is vóór 1 april van het volgende jaar de wijzigingen van het vorige jaar doorgeven. In januari krijg ik doorgaans de jaaroverzichten van het vorige jaar en ook de jaaroverzichten van de werkgevers. Zodra ik het juiste verzamelinkomen weet (door aangifte) en de totalen van de opvanguren geef ik de wijzigingen door en dan heb je of eerder je extra toeslag (als je te weinig hebt gehad) of eerder je bijbetaling. In het laatste geval kun je natuurlijk beslissen om de wijziging niet door te geven en af te wachten wanneer de definitieve opgave gedaan moet worden. Meestal schat ik de voorlopige teruggave laag in, zodat ik aan het einde meestal nog wat extra toeslag krijg. Maar om daar nu jaren op te gaan zitten wachten, dat zie ik niet zitten. Vandaar deze constructie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.