Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

S. ukkeltje

S. ukkeltje

30-09-2010 om 08:36

Deurwaarder gedoe, mag dit?

Hallo,
heeft er iemand vestand van wat een deurwaarder kan en mag?
Jaren geleden had ik een schuld bij een energiebedrijf, door omstandigheden is die open blijven staan en drie jaar later ben ik begonnen met afbetalen.In mei stond er nog 681 euro open.
Volgens mijn administratie zou ik nu nog twee maal moeten betalen en dan is het klaar.(100 euro p/mnd) Maar ik belde van de week om te checken hoeveel er nog precies openstond en volgens die mevrouw staat er nog 681 euro open. Er was nog geen rente berekend volgens haar. De volgende dag een brief binnen gekregen met de melding dat in mei nog niet alle verzuimrente administratief was verwerkt en dat in augustus de rente vanaf 2008 is bijgewerkt. Ik boos, dus ik duik in mijn (nogal rommelige) administratie en vind een mail van hun gedateerd op 15 december 2009, toen stond er nog 1081 euro open maar de rente tot die datum stond erbij en dat was een bedrag van 292,88 euro. In de brief die ik nu heb staat een bedrag van 734.70 euro aan rente.
Ik voel me boos en ietwat opgelicht. Mag dit nou zomaar?
Mij in de waan laten dat ik bijna schuldvrij ben en dan ineens een paar honderd euro extra schuld op mijn nek leggen? Als ik zelf niet had gebeld had ik van niks geweten.
Ik heb geen verstand van wat een deurwaarder nu wel of niet mag, als ze dit mogen doen betaal ik gewoon maar ik voel me ongelooflijk genaaid.... Dus als er iemand is die er verstand van heeft laat het me aub weten hoe dit zit,
Alvast bedankt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even een briefje

Als ik die bedragen zo zie zou het erop neerkomen dat je in minder dan een jaar tijd ruim 500 euro aan rente erbij gekregen hebt, en ik weet niet wat de oorspronkelijke vordering was, maar dit lijkt me stug.

Ik zou een briefje schrijven met een kopie van die brief uit december: 'in december vorig jaar deelde u mij mee dat de vordering x bedroeg, waarvan y hoofdsom en Z rente. Nu heb ik vernomen dat de rente W bedraagt, wat erop neerkomt dat over de periode 15-12-2009 tot 1-10-2010 een bedrag van V rente zou zijn opgebouwd. Het lijkt mij dat dit niet juist kan zijn. Graag verneem ik van u waar u deze berekening op baseert. '

Een nette deurwaarder zal je dan even een specificatie sturen. Mij lijkt het dat er iets niet klopt.

Nu ik twee keer een bedrag op -81 zie langskomen neem ik aan dat 1081 de hoofdsom was per 15-12-2009, waarop je in 2010 4 termijnen van 100 hebt afbetaald zodat per 1 mei inderdaad nog 681 zou hebben staan alleen aan hoofdsom. Maar als er in een paar jaar maar 292 aan wettelijke rente was opgebouwd kan daar nooit in de eerste 9 maanden van 2010 bijna 500 zijn bijgekomen, al helemaal niet omdat de hoofdsom door de aflossingen lager is geworden.

Kortom: ergens is iets foutgegaan, en daar zou ik ze maar even op wijzen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.