Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

nonickname

nonickname

23-06-2012 om 19:13

Dilemma sollicitatiegesprek

Hoi allemaal,

3 jaar geleden draaide ik de ziektewet in: burnout, depressie, met allerlei fysieke bijverschijnselen waaronder tremoren in armen, benen en hoofd. Ik ben binnenstebuiten gekeerd door de neuroloog en het epilepsie-centrum en de eindconclusie was dat het psychisch was (duh). 2 jaar psychotherapie gehad en nu gaat het de goede kant op. Tremoren zijn er nog maar niet vaak meer. Stress speelt zeker mee.

Ondertussen zit ik voor 80-100% in de WIA met een WGA-uitkering (die is eindig). Op mijn verzoek ben ik door het UWV in een individueel reïntegratietraject gezet en jawel, nu, na bijna een half jaar, heb ik dinsdag een sollicitatiegesprek!! Een baan van 2 halve dagen in de week, ideaal om weer te beginnen te wennen aan een geregelder leven... Ik doe trouwens ook 1 halve dag per week vrijwilligerswerk, sinds december.

Nu wil het toeval (als dat bestaat ) dat ik woensdag (de dag na het sollicitatiegesprek dus) de hele dag gescreend word voor een eventuele gastric bypass. Als ik die mag ondergaan is dat ws aan het eind van dit jaar. En als ik dan veel ben afgevallen volgt er nog een operatie (heeft niets met de GBP temaken), eentje waarvoor mijn BMI eerst een heel stuk lager moet zijn.

Het bedrijf waar ik het gesprek heb werkt graag met reïntegrerende mensen. Ze weten dat ik afgekeurd ben en dat is meestal met een reden natuurlijk. Toch weet ik niet wat ik aan moet met die operaties. Ik wil graag eerlijk zijn, maar ben bang voor de gevolgen... Na de GBP staat 6 weken herstel, zonder complicaties zou ik na een week of 3 voorzichtig weer moeten kunnen beginnen. Van de andere operatie zal ik ws sneller herstellen.

Wat is wijsheid?

Groet, nonickname

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

23-06-2012 om 22:36

Nu nog niet

ik zou het nu nog niet zeggen. Het is een eerste gesprek en het gaat er dan toch vooral om dat ze een indruk krijgen van wie jij bent en wat je kunt. En vooral: je weet nu niet zeker dat die operatie volgt. Ik zou het wel in een tweede gesprek naar voren brengen, maar dan niet vreselijk uitgebreid. Meer een mededeling: 'ik verwacht eind dit jaar een operatie te ondergaan met x weken herstel. Het lijkt me correct dat vast aan te geven'. Zoiets. Want voor jou is het heel ingrijpend, voor een werkgever is het usual stuff. Een ander breekt zn been of wordt zwanger. Een werknemer kan altijd even uit de running zijn. Geen reden om iemand niet aan te nemen.
Succes dinsdag. Heel spannend, een gesprek na zo'n lange tijd.

Hanne.

Hanne.

24-06-2012 om 21:58

Bij mijn eerste baan

Toen ik solliciteerde voor mijn eerste baan stond ik op de wachtlijst voor een borstverkleining. Zou na ongeveer 6 maanden gaan gebeuren.

Ik heb er niets over gezegd, en toen kwam de operatie ineens eerder. 2 dagen na aanvang van m'n contract om precies te zijn.

Ik heb het uitgelegd en het was geen enkel probleem. Zou me er niet al te druk om maken. In het 2e gesprek naar voren brengen lijkt met het maximale

nonickname

nonickname

25-06-2012 om 18:33

Dank!

Dank jullie wel voor de adviezen! Ik ga morgen nog niets zeggen. Als ze me willen hebben, wordt het ws een proefplaatsing (stage) dus ik zie dan wel wanneer ik het terloops laat vallen, mocht ik door de screening komen...

nonickname

nonickname

28-06-2012 om 21:09

Goed nieuws

Ik ben door de screening én ik heb de baan!! En mijn begeleidster van het reintegratiebureau heeft het vast gezegd, van de operatie, en ze waren alleen enthousiast! Probleem opgelost!!! Dank jullie wel voor de steun!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Gefeliciteerd!

.

Goed gedaan!

Zal een heerlijk gevoel zijn!!

Gerdina

Gerdina

29-06-2012 om 10:20

Mooi zo!

Gefeliciteerd!

Bellefleur

Bellefleur

04-07-2012 om 10:39

Yes!

wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Wat een spannende veranderingen allemaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.