Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mel

mel

30-11-2009 om 15:19

Dilemma: werken versus kids

Hey hallo,
Ik heb 2 kinderen van 6 en 3,5 en werk 2 dagen in avond en weekenddiensten.
Mijn werk vind ik leuk, maar ik wordt gek van de onregelmatigheid. De hele week zit ik thuis, iedereen die ik ken werkt en ik rij maar heen en weer.Ik heb de eerste jaren met de kids ontzetend veel met ze gedaan, maar nu voel ik mij uitgeblust. Ik weet niet wat ik met ze moet doen, en als ik in het weekend moet werken zijn er vaak allemaal leuke dingen te doen die aan mijn neus voorbij gaan.
Ik voel mij ongelukkig, wil het graag zo goed doen maar kan het niet meer.
Mijn werk kan ik niet goed genoeg doen en thuis ook niet.
Nu ben ik op zoek naar een baan overdag maar daar moet je 9 van de 10 keer een extra opleiding voor hebben of 4 dagen voor werken. En als je een opleiding wilt volgen moet je ook minstns 4 dagen werken, en ik zou het niet trekken met onregelmatige diensten. Nu heb ik een super vacature gezien met de perfecte baan maar dan voor 4 dagen.
Maar het liefst wil ik niet meer dan 3 dagen werken vanwege de kinderen. Wat moet ik nou?
Wie heeft er tips en wat oen jullie?
Groetjes Mel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Amanda

Amanda

30-11-2009 om 18:19

Voors en tegens

Je hebt een superbaan op het oog maar je wilt eigenlijk niet meer dan 3 dagen werken. Ik zou kijken hoe belangrijk dat standpunt blijft als je het afzet tegen deze kans. Ik ga ervan uit dat dit een kans uit duizenden is, precies wat je zoek etc?

Drie dagen werken is een soort ideaal denk ik, ik doe het zelf ook. Maar als ik me zo ongelukkig zou voelen, dan moest er toch iets veranderen.

Ik zou alle voors en tegens eens op een rij zetten. Is het echt écht belangrijk voor je om 2 dagen thuis te zijn? Wat valt er om als je 4 dagen gaat werken ipv 3? Jullie zullen toch al een heel ander leven gaan krijgen als jij uit je onregelmatige diensten gaat, de kinderen zullen toch moeten wennen aan buitenschoolse opvang of oppas. Probeer eens van bovenaf te bekijken hoe je gezin eruit ziet als je het zou doen, is het echt niet te regelen? Of wil je het je kinderen niet "aandoen". Dat kan een gevoel zijn dat misschien wel kan worden weggenomen als je weet dat de kinderen het supergoed hebben in die 4 dagen dat je werkt. Plus natuurlijk in die drie dat je er wel helemaal voor ze bent!

En natuurlijk

Gaat de kleinste binnen afzienbare tijd ook naar school. Dan wordt 4 dagen werken alleen maar gemakkelijker. Ik denk dat een aanstaande werkgever er wel wat wachten voor over heeft (bv als jij nog ene half jaartje 3 dagen werkt tot je jongste 4 is) als hij een werknemer naar tevredenheid vindt in jou...

Groetjes en succes,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.