Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

evenzo

evenzo

12-07-2011 om 12:34

Dilemma

Ik heb een jaarcontract die per 1 aug. afloopt bij een organisatie waar ik het eigenlijk niet naar mijn zin heb. Ik heb net het nieuwe jaarcontract gekregen dat ik moet ondertekenen en opsturen. Ik bind me dan weer een jaar aan het bedrijf en kan geloof ik tussentijds niet weg.

Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek voor een baan die me geweldig lijkt. Alles klopt gewoon. Kan ik bij het sollicitatiegesprek aangeven dat ik voor 1 augustus wil horen of ik het ben geworden of is dat te pushy?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
even zo

even zo

12-07-2011 om 13:31

Bekijk nu weer de vacature...

ze hebben de datum tot wanneer je mag reageren verschoven! Nu zeggen ze dat ze tot 19 augustus kandidaten gaan interviewen. Nou ik hoor het morgen wel. Vervelend want morgen is het hoofd van de afdeling er niet bij, dus ik moet waarschijnlijk nog een keer op gesprek.

Misschien moet ik sowieso het jaarcontract niet aannemen en ervan uitgaan dat ik wel een andere baan vind.

bureaublad

bureaublad

12-07-2011 om 15:09

Contract laten aanpassen?

Volgens mij kun je best vragen om het contract aan te passen.
Hoe vraag je dat? "Goh, ik heb het hier best naar mijn zin, maar ik ben in tijdelijke dienst. Ik heb nu aardig in de rats gezeten of ik wel kon blijven. In de loop van komend jaar ga ik helaas dus maar weer om mij heen kijken. Als er komend jaar een baan langskomt die ook bij mij past, dan zit ik wel gebonden aan een contract zonder opzegmogelijkheid. Dat vind ik erg vervelend. Kun je dat voor mij aanpassen naar een maand?"

En anders. De meeste werkgevers zijn niet zo streng met die opzegtermijn. Als iemand weg wil, dan is het toch geen perfecte werknemer meer. Alleen als het gaat om een project van een jaar of baan als docent voor het komend schooljaar, dan zal de werkgever moeilijk doen.

evenzo

evenzo

12-07-2011 om 16:37

Ik denk dat ik nu niet kan overleggen over het contract

Ik werk in het onderwijs en iedereen is al met vakantie. Door langdurige ziekte van mijn manager heb ik nu pas mijn contract in de bus gekregen. Ik word geacht het te tekenen en terugsturen.

Ik denk dat ik in elk geval daar nog een paar weken mee wacht, maar ik ga morgen het wel uitleggen tijdens het gesprek. Dat is ook een baan in het onderwijs. Ik wil toch wel de zaken nog enigszins redelijk netjes afhandelen met mijn huidige werkgever. Zij moeten in september een andere docent hebben als ik een andere baan neem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.