Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Duur dyslexieonderzoek.....

Bij onze zoon zoon bestond het vermoeden van dyslexie, omdat hij ook al ADD heeft komt hij niet in aanmerking voor volledige vergoeding uit de zorgverzekering, maar omdat hij een jaar geleden al een IQ test heeft gedaan was dat gedeelte nu niet nodig.
Ik heb verschillende bureau' s vergeleken en kwam uit op een bedrag van tussen de 500 en 600 euro. Omdat oudste al huiswerkbegeleiding heeft bij bureau X hebben daar ook nagevraagd wat het daar kost (op de website staat dit niet) we hebben toen afgesproken 5 x 90 euro voor de zorgverzekering, waarvan wij 125 euro zelf moeten betalen en 5 x 90 euro wat wij zelf moeten betalen dat zou voor ons neerkomen op een bedrag van 450 euro + 125 = 575 euro. Offerte zou volgen. Voor de offerte kwam werd er al gebeld voor de afspraak en hebben wij zoon voor 3 uur gebracht.
Na een paar weken kwam de rekening 3 x 90 euro voor de zorgverzekering en 800 euro voor ons!!
We schrokken ons te pletter, dit was niet afgesproken en 300 euro duurder dan een gemiddeld volledig dyslexieonderzoek elders.
We hebben gebeld maar het is zo als zij zeggen en eris niets aan te doen.
Wie weet wat we nu kunnen doen behalve gewoon betalen. We hebben geen offerte getekend maar maakt dat iets uit? Nu is het ons woord tegen het woord van bureau x.

Lisetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is die offerte gekomen?

Een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Is die offerte nooit gekomen?
Ik zou betalen wat jullie hebben afgesproken. Daar komt wel gedoe van, maar dat maakt niet uit.
Staat er op die site van die firma niet gewoon een prijs eigenlijk?
Groet,
Miriam Lavell

lisetje

lisetje

15-06-2012 om 13:24 Topicstarter

Nooit gekomen....

De offerte is nooit gekomen, dus er staat helemaal niets op papier jammer genoeg want als we een offerte hadden gekregen met dit bedrag dan hadden we hem bij een ander bureau laten testen.
Wat bedoel je met gedoe?
Op de site staats niet wat een dyslexie onderzoek kost wel de kosten per uur 89.50
Er staat bv wel psycho-diagnostisch onderzoek beperkt inclucief 1,5 ochtend onderzoek interpretatie en verwerking van de resultaten adviesgesprek en schriftelijk onderzoeksverslag. Ditkost 1435 euro....
Zoon is daar 3 uur geweest!

Lisetje

Niet meebuigen

Lisetje:"De offerte is nooit gekomen, dus er staat helemaal niets op papier jammer genoeg want als we een offerte hadden gekregen met dit bedrag dan hadden we hem bij een ander bureau laten testen."
Nee. Er was namelijk een offerte beloofd van "5 x 90 euro voor de zorgverzekering, waarvan wij 125 euro zelf moeten betalen en 5 x 90 euro wat wij zelf moeten betalen dat zou voor ons neerkomen op een bedrag van 450 euro + 125 = 575 euro."
Als die offerte ook feitelijk gekomen was, dan had je geen probleem gehad. Maar heel ernstig is het niet dat er geen offerte is. Er is die afspraak. Mondelinge afspraken zijn ook bindend.
Daar zit nog wel een kwestie aan: jij moet aannemelijk maken dat die afspraak zo gemaakt is, terwijl zij aannemelijk moeten maken dat de rekening klopt.
De afspraak die gemaakt is lijkt op een afspraak over het uurtarief: 10 x 90 euro = 900 euro.
De rekening die er nu ligt, 3 x 90 + 800 = 1070 euro. Dat is 170 euro teveel over het totaal en bovendien is het een raar bedrag in relatie tot het uurtarief.
Daar komt nog bij: jouw zoon is daar maar 3 uur geweest.
Wat hebben ze voor die 800 euro gedaan dan? En hoe kwam men eigenlijk eerder op een mondelinge offerte van 10 uur?
Groet,
Miriam Lavell

lisetje

lisetje

15-06-2012 om 15:14 Topicstarter

Nog iets..

Miram, die overige uren zijn voor het verwerken van de onderzoeksgegevens.

Dit vondt ik nog bij de algemene voorwaarde

Een overeenkomst is pas geldig indien Bureau x een offerte heeft gedaan voor het verlangde product of dienst én de wederpartij daarmee schriftelijk heeft ingestemd.

Bureau x levert alleen producten als de prijs van tevoren is overeengekomen. Bij het leveren van diensten geldt in principe het afgesproken uurtarief of het maximum afgesproken bedrag voor een afgesproken aantal uren.

Gevonden in de algemene voorwaarde ik hoop dat we hier nog iets mee kunnen
Miriam bedankt voor bijdragen, ik heb er veel aan.

Lisetje

Dat bevestigt eens te meer

Dat is een fijne leveringsvoorwaarde. Het bevestigt eens te meer dat er over geld gesproken is voordat de opdracht is aangenomen.
Verwijs naar die eerdere afspraak.
Daar zit wel een dingetje aan. Er is afgesproken 5 uur voor de verzekering met een maximum van 325 euro. In werkelijkheid zijn er kennelijk maar drie verzekerbare uren gemaakt.
Je zoon is 3 uur geweest. Ik maak daaruit op dat alleen dat deel dat gedekt is, het deel is waar je zoon onderzocht wordt. Je kunt daarover geen handjeklap met die firma doen, dat zou verzekeringsfraude zijn.
Maar goed: de oorspronkelijke offerte gaat uit van 5 uur onderzoek en 5 uur uitwerking.
Dat is nu 3 uur onderzoek geworden. Waarom is de uitwerking dan ineens bijna 9 uur geworden?
Ik kom, uitgaande van de eerdere afspraak, dan uit op 3 uur onderzoek + 5 uur uitwerken = totaal 720 euro, waarvan er 3 uur declarabel zijn bij de verzekering.
270 voor de verzekeraar, 450 voor jou.
Betaal niet totdat je een nieuwe rekening krijgt. Het is mogelijk dat de firma een deurwaarder op je dak stuurt, maar gezien de leveringsvoorwaarde moet de firma zelf bewijzen dat er een getekende offerte ligt.
Ik denk daarom dat het niet van deurwaarders zal komen. Wel een vraag: heb je het rapport/de uitslag al?
Groet,
Miriam Lavell

lisetje

lisetje

16-06-2012 om 09:40 Topicstarter

Miriam

We hebben het conceptverslag gekregen, wij moeten nu onze op en aanmerkingen maken en dan krijgen we het orgineel, dat stond wel in de mail voor we gingen "zeuren" over de rekening.
Zoon is inderdaad 3 uur gewwest maar wij hebben ook een uur uitleg over de conclussie gehad dit mocht volgens het bureau ook op de verzekering.

Een deurwaarder moet dus een getekende offerte hebben voor hij hier de tv komt halen?

Lisetje

Snap ik niet

Listje:"We hebben het conceptverslag gekregen, wij moeten nu onze op en aanmerkingen maken en dan krijgen we het orgineel, dat stond wel in de mail voor we gingen "zeuren" over de rekening."
Ik neem aan dat dit een persoonlijke interpretatie is van wat er in 'de mail' staat?
Je kan een punt hebben, maar je geeft het zelf allemaal wat rommelig weer. Ik neem aan dat je dat doet om herkenbaarheid te voorkomen en dan is het oke.
Als je maar zakelijk blijft.
"Een deurwaarder moet dus een getekende offerte hebben voor hij hier de tv komt halen? "
Daar komt het niet van. Gezien de leveringsvoorwaarden moet er een getekende offerte zijn. Zonder zo'n offerte heeft de firma geen zaak.
"Zoon is inderdaad 3 uur gewwest maar wij hebben ook een uur uitleg over de conclussie gehad dit mocht volgens het bureau ook op de verzekering."
Feitelijk gaat dat bureau niet over de vraag wat de verzekering wel en niet vergoedt. Daar gaat de verzekeraar zelf over. Als blijkt dat de verzekeraar minder wil betalen dan vooraf gedacht, dan is dat je eigen probleem.
Heb het dus vooral over de totaalkosten.
Ik denk dat je er wel uit moet kunnen komen met de firma.
Groet,
Miriam Lavell

lisetje

lisetje

21-06-2012 om 14:07 Topicstarter

Opgelost

Het is opgelost, we krijgen een factuur zoals afgesproken.
Bedankt Miriam voor je bijdrage.

Lisetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.