Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Polly Shearman

Polly Shearman

09-09-2010 om 16:58

Dwang bevel ontvangen

Vandaag heb ik van een deurwaarde een dwangbevel ontvangen omdat we vergeten zijn de gemeentelijke belastingen te betalen ( idd stom.. maar ach) ik heb echter GEEN herinneringen ontvangen. In mei had het betaald moeten zijn, maar toen dus verteten. De acceptgiro ligt hier nog gewoon. Ik dacht altijd dat er dan wel een herrinering zou komen, als je iets vergeet. Maar nu dus gelijk een dwangbevel, morgen moet ik het gaan betalen. Gaat dat altijd zo???

groet polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Belastingdeurwaarder

Ik denk dat het hier gaat om de belastingdeurwaarder en niet de gewone deurwaarder. Voor de incasso van belastingen gelden andere regels.
Of er tegenwoordig nog een aanmaning verstuurd wordt weet ik niet, kan ook per gemeente afhankelijk zijn. Zoudat in ieder geval wel navragen. Volgens mij klopt het dat je als de belastingdeurwaarder is geweest nog een erg korte termijn kunt hebben om te betalen voordat er verdere dingen gebeuren.
Dus ik zou morgen even de gemeente bellen en zsm betalen.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-09-2010 om 19:25

Betalen

Dat ga ik morgen gewoon doen hoor, geen probleem.
maar ik had het handiger gevonden om een herringering te hebben gekregen. Krijgen jullie een aanmaning/herriniging als je de gemeetebelasting vergeet te betalen>?

Nasha 1st

Nasha 1st

09-09-2010 om 20:58

Psies

hier ook, geautomatiseerd en verdeeld over een aantal maanden.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-09-2010 om 11:29

Heb nog even gebeld

en ik mocht het ook gewoon met internetbankieren overmaken, en hoefde het dus niet persee aan het loket te komen betalen vandaag, ook weer fijn.
Maar volgend jaar ga ik dus ook vragen of ik het niet gewoon in gelijke maandelijkse termijnen kan betalen, want de hele zwik in een keer vind ik nogal wat.

groet, polly

Bastet

Bastet

10-09-2010 om 18:01

Polly

Die keuze tot termijnen had je al gelijk,toen je de rekening ontving.Die mogelijkheid wordt duidelijk genoemd,hier zitten er zelfs een stapeltje acceptgiro's bij.
Bastet

Termijnen

zodra je de OZB binnen krijgt zitten er idd allerlei acceptgiro´s bij om in termijnen te betalen.

Ik deel het bedrag altijd door 3, voor 3 maandelijkse termijnen, en zet die alvast klaar in mijn betaalopdrachten, zo heb ik er geen omkijken meer naar en wordt de laatste termijn betaald terwijl ik net vakantiegeld heb gekregen...een beetje compensatie

Kaaskopje

Kaaskopje

11-09-2010 om 00:01

Polly

Omdat wij op dit moment ook met een belasting'probleempje' zitten (understatement), lopen de rekeningen helaas weer op met daarbij het deurwaarderdrama. Ik dank de hemel op mijn blote knietjes dat het spaarloon straks vrij komt. Daar kunnen wij het een en ander mee oplossen. Misschien voor jou ook een idee als je spaarloon mocht krijgen.
Maar ook als je al een dwangbevel hebt ontvangen kun je nog proberen om een betalingsregeling te treffen. Dat heb ik nu ook gedaan. Omdat het om een relatief laag bedrag gaat hoefde ik het niet eens officieel met een formulier aan te vragen. Als je het in een keer kunt missen moet je dat zeker doen, je kunt er maar vanaf zijn. Als het eigenlijk een te grote aanslag op jullie budget is kun je het altijd vragen.

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 08:09

Pelle

Ik machtig niet zo graag.Ze halen het dan altijd van mijn rekening op een moment wat mij niet uitkomt.Ik betaal in een keer,van vakantiegeld.
Bastet

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 10:38

Pelle

Oh tuurlijk,dat snap ik helemaal,maar ik maak het liever zelf even over.Ligt aan mij hoor..
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

12-09-2010 om 01:35

Pelle

Ik vind het ook ideaal hoor om in de gemeentebelasting in termijnen te betalen. Wij hadden dat vorig jaar voor het eerst gedaan en dit jaar merkte ik toch mijn genoegen dat het niet opnieuw geregeld moest worden, maar dat de gemeente de regeling gewoon weer oppakte voor dit jaar. Ik ben gewoon niet zo'n goede boekhouder en wat automatisch betaald kan worden doe ik automatisch. Als je het er niet mee eens bent kun je het tenslotte altijd weer terughalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.