Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Een bijstands vraagje

hi.

ik ben helaas volgende week genoodzaakt om een aanvullende bijstands uitkering aan te vragen,daar ik door ziekte niet kan werken verlopig.
nu heb ik pas de belastingpapieren laten invullen,en de belastingconsulent vertelde mij dat ik een leuk bedragje terug krijgt van de belasting.
ik helemaal blij naturlijk.
nu hoorde ik via via,dat ik dat bedrag net zo hard weer kwijt bent aan de sociale dienst als het bedrag van de belasting op mn rekening wordt gestort,want de sociale dienst ziet dat als extra inkomen.
weet iemand of dat zo is toevallig,ik kan er op diverse site's niet veel over vinden.

met groet

Nina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik betwijfel of dat klopt

Ik weet het niet. Maar ik betwijfel of het klopt. Die belastingteruggave heeft namelijk te maken met inkomen uit een voorgaand jaar, en heeft dus geen betrekking op de periode waarover bijstand wordt aangevraagd.
Ter vergelijking: ik ken een dame die na een alimentatieprocedure een bedrag aan alimentatie achteraf kreeg uitbetaald, over een periode van een maand of 9. Een deel van die 9 maanden had ze nog geen bijstand, die maanden zijn niet verrekend. Het laatste deel van die periode van 9 maanden had ze wel bijstand, die maanden zijn wel met de bijstand verrekend.

Ik denk dus dat er weinig aan de hand is, en als ze toch verrekenen zou ik zeker bezwaar maken ( en neem een rechtshulpverlener in de arm).

Het is denk ik wel mogelijk dat het geld als vermogen wordt gezien, maar de vermogensvrijstelling is redelijk ruim dus voordat je daar boven komt moet je wel een vrij grote zak geld vangen.

Hoe dan ook: je zult dit voor de zekerheid toch moeten melden. Maar ik denk dat er dus weinig aan de hand is.

Succes met de aanvraag, en beterschap natuurlijk

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.