Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

kamille

kamille

29-05-2012 om 21:09

Eerder van je smartphone-abonnement af

(N.a.v. bovenstaande discussie heb ik iets geschreven over mijn inmiddels overbodige abonnement (smartphone/internet), maar misschien is het verstandiger om daar een apart bericht van te maken)

Ik heb zelf sinds een aantal jaar een smartphone met tweejaarlijks abo incl. internet. Dat had ik voor mijn werk op lokatie ook hard nodig. Dat werk is inmiddels helaas gestopt, maar het abonnement loopt nog tot 2e kwartaal volgend jaar door, mijn beltegoed groeit met de maand omdat ik veel minder werk. Het dure abonnement heb ik niet meer nodig, downgraden naar een lager tarief mag niet van mijn provider, kortom, ik zit er nog even aan vast en het slurpt elke maand geld.

Zonde, en als ik dit van tevoren had geweten had ik nooit een tweejarig abonnement genomen, maar het was de bedoeling dat ik dat werk nog jaren zou blijven doen. Als je alles van tevoren weet, reis je met een kwartje de wereld rond en hou je vijftien cent over, zou mijn oma gezegd hebben!

Zit ik nou werkelijk nog een klein jaar vast aan dat abonnement of kan ik er toch op één of andere manier vroeger vanaf, zodat ik een goedkoper iets kan nemen (sim only, liefst bij een andere provider zoals Hollandse Nieuwe of Lyca)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

29-05-2012 om 21:19

Je kunt ervan af maar met een boete.

In Spanje kun je je abonnement downgraden of opzeggen maar daar zitten wel kosten aan verbonden. Gewoon informeren bij je provider.

kamille

kamille

29-05-2012 om 21:46

Dat ga ik dan uitzoeken

Dank je, Brunette. Ik heb het laatst in de winkel van de provider gevraagd en toen was het botweg "kan niet", maar het was druk en ik heb er niet echt op doorgevraagd.
Dan kan ik de boete afwegen tegen de kosten die ik de komende maanden nog heb als ik mijn abonnement nog wel uitzing.
Ik ga gauw bellen naar de klantenservice.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het voortijdig opzeggen van T-Mobile en de boete? Het gaat niet om een zakelijk abonnement maar om een "privé" abonnement.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-05-2012 om 22:35

Contract

Je kan het beste even bellen met T-Mobile. Wat je ook nog zou kunnen doen is je abonnement door iemand anders laten overnemen (contractovername). Dat kost je 15 euro. Kijk even op de site van T-Mobile voor meer info. En idd nooit meer een twee-jaarlijks abonnement nemen. Dat is soweiso niet handig, zeker niet in deze tijd waar ieder jaar wel gestunt wordt met nieuwe aanbiedingen en telefoons en je morgen niet weet of je die baan van vandaag nog wel hebt

Spaarpotje

Spaarpotje

29-05-2012 om 23:00

Elisa (ot)

Meen je dat? Ik ben een nitwit op telefoongebied en ik neem altijd een tweejarig abbonnement vanwege de telefoon die je dan krijgt is dat dom? Die aanbiedingen doen ze toch juist per twee jaar!

Truus Modaal

Truus Modaal

29-05-2012 om 23:04

Even hoor

maar heb je weleens berekend wat je uiteindelijk voor die telefoon betaald? Smartphone die ik heb heb ik simlockvrij gekocht en ik heb een vrij goedkoop sim-abo met internet bij BEN. Ik denk dat ik goedkoper uitben, nee ik WEET dat ik goedkoper uit ben dan met een abo + telefoon. En bij Ben kun je sowieso per maand opzeggen (zo, heb ik ook een tip gedaan)

kamille

kamille

29-05-2012 om 23:07

Elisa

Werkelijk, 15 euro voor contractovername??? Dat is een stuk minder dan de maandkosten die ik nu heb!

Maar raak ik dan niet van het ene in het andere lange contract?

Ik kom nog niet echt verder op die site maar ik heb vanavond nog niet de tijd genomen om echt dieper te graven. De moeite waard, zo te lezen!

Ik ben sinds enkele maanden fors minder gaan bellen en mijn smartphone hangt sindsdien voornamelijk aan de wifi, dus het abonnement is echt overbodig geworden. Ik heb er jaren plezier en gemak van gehad, maar tegenwoordig kan ik wel met een lowbudget abootje toe

Spaarpotje

Spaarpotje

29-05-2012 om 23:08

Dank

Ik ga er eens goed naar kijken want de twee jaar is om en de telefoon nog goed, geen smartphone, maar best te doen. Misschien kan ik deze sim only laten maken.

Truus Modaal

Truus Modaal

29-05-2012 om 23:09

Nou kamille

kijk dan eens bij Ben. Heb je ook een tip van mij

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-05-2012 om 23:10

Spaarpotje

Op Bellen.com kan je alles heel goed uitzoeken en vergelijken; met name de kosten per jaar zijn nogal verrassend.
Je moet heel goed berekenen wat je per maand verbruikt en dat over een periode van een jaar. En dan kan je best bijvoorbeeld goedkoper uit zijn met een prepaid en een losse telefoon of een losse telefoon met een goedkoop abotje ergens anders. Het vervelende met veel abonnementen is idd dat je tussentijds niet kan downgraden naar een goedkoper abonnement en dan gooi je dus feitelijk geld weg. Bij 2 jaar zit je er dan wel meteen 2 jaar aan vast. Je "krijgt" die telefoon ook niet echt; uiteindelijk betaal je er wel voor. Niets is gratis

kamille

kamille

29-05-2012 om 23:12

Truus

Ik heb al een aantal jaar zo'n ding met abo, maar achteraf gezien was het inderdaad slimmer geweest om het met een los toestel en sim only te doen. Toen het geld nog royaal binnen kwam dacht ik nogal makkelijk over dat soort dingen, maar die tijd is inmiddels voorbij
Ben, zei je? Bedankt voor je tip, die neem ik mee in mijn speurtocht naar een voordelige sim only!

kamille

kamille

29-05-2012 om 23:15

Spaarpotje

Ik dacht er net zo over. Mooie telefoon, abonnement, en na twee jaar een nieuwe telefoon. Maar nu ik het abonnement in deze vorm niet meer nodig heb wordt het toch een molensteen. Een soort van "zoiets overkomt mij niet"-denken waar ik in ben getrapt

kamille

kamille

29-05-2012 om 23:17

Elisa

Quote: "Het vervelende met veel abonnementen is idd dat je tussentijds niet kan downgraden naar een goedkoper abonnement en dan gooi je dus feitelijk geld weg. Bij 2 jaar zit je er dan wel meteen 2 jaar aan vast. Je "krijgt" die telefoon ook niet echt; uiteindelijk betaal je er wel voor. Niets is gratis"

Dat muntje is hier inmiddels gevallen, ja. En mijn beltegoed wordt met de maand hoger, what a waste of good money. Maar ik hou mijzelf voor dat ik er ook flink wat jaren gemak en plezier van heb gehad en mijn werk er heel goed door kon doen. Het was leuk voor zolang het duurde, maar tijden veranderen.
Bedankt voor de website, die ga ik meteen bookmarken en doorspitten. En de TMobilesite doorworstelen bij de kleine lettertjes!
Oh ja, nummerbehoud is wel een must.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-05-2012 om 23:18

Telefoon

Als je telefoon het nog goed doet en je geen fancy nieuw mobieltje nodig hebt: Sim Only. Geen nieuwe telefoon met abo.
Nog een tip: ga vooral niet in zee met Simpel.nl. Heel veel verschrikkelijk negatieve ervaringen.
En voor een tientje kan je iedere telefoon legaal simlockvrij laten maken.

Spaarpotje

Spaarpotje

29-05-2012 om 23:20

Sim only

Met sim only kun je wel gewoon naar het buitenland bellen toch?

En als tussendoor toch mijn toetsel kappt gaat, koop ik dan een los toestel ( sorry voor dit nievau....) ?

Truus Modaal

Truus Modaal

29-05-2012 om 23:23

Ben

ja, niet al te dure abo's, 3 verschillende, voor weinig bellers, middenbellers en veel bellers, dus dan kan je kiezen. Maandelijks te wijzigen! Ik ben erg tevreden.

http://www.ben.nl/
Ah, ik zie nu zelfs 4 verschillende mogelijkheden!

kamille

kamille

29-05-2012 om 23:29

Geweldig!

Wat een boel tips! Ik zie inmiddels nog meer reacties, maar ik schrik van de tijd, en morgen is de wekker weer onverbiddelijk.
Bedankt voor het meedenken, ik ga gauw mijn huiswerk doen en kijken of ik van deze molensteen af kan komen en naar simlockvrij kan gaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.