Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

27-05-2010 om 23:16

Eigen bijdrage awbz-instelling

Voor mijn oma hebben we nu voor de tweede keer een foutieve beschikking van het CAK ontvangen voor de eigen bijdrage voor de zorginstelling. Haar inkomen bestaat uit AOW en een klein pensioen, en de eigen bijdrage is vastgesteld op 280 euro per maand. Dat is voor verblijf, inclusief zorg. Erg prettig dat haar banksaldo nu oploopt met honderden euro's per maand, maar het klopt natuurlijk niet. We hebben al bezwaar gemaakt tegen de eerste beschikking, dus eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Hoe lang zou het duren voordat CAK achter zijn fout komt? En moet je dan over de gehele periode gaan bijbetalen? Heeft iemand ervaring daarmee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vic

Heb je wel rekening gehouden met het feit dat de eerste 6 maanden en niet zoveel betaald hoeft te worden? Ze houden dan nog rekening met de overgang kwa kosten. Woont je oma net pas in een verzorgingstehuis?
Wij hebben nl hetzelfde gehad met mijn vader, ook ik was verbaast over het bedrag maar na 6 maanden wijzigt dat in het normale bedrag.

Vic

Vic

28-05-2010 om 09:50

Nee

Ze woont al langer in het bejaardenhuis, maar halverwege vorig jaar is mijn opa overleden en zijn de kosten gehalveerd. Geldt de lagere eigen bijdrage ook in dat soort gevallen? Overigens is dat ook alweer bijna een jaar geleden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.